Emisja głosu z interpretacją piosenki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/RTL/EGZIP-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Emisja głosu z interpretacją piosenki |
Jednostka: | Filia w Białymstoku |
Grupy: |
Przedmioty wolnego wyboru RTL Przedmioty WSL/RTL rok II sem IV |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
-ustawiczne utrwalanie nabytych umiejętności posługiwania się głosem; -dalsze zdobywanie wiedzy z zakresu nomenklatury muzycznej; -dalsze utrwalanie umiejętności w zakresie rozpoznawania przebiegu energetycznego frazy; -umiejętność połączenia elementów dzieła muzycznego w śpiewie ze sferą zadania aktorskiego; |
Pełny opis: |
Semestr III -ćwiczenia wokalne -warsztat emocjonalno-ruchowy -ćwiczenia wokalne połączone z etiudą aktorską, Semestr IV - interpretacja piosenki - teoria (praca pisemna oraz rozmowa/-wy z wykładowczynią); -przygotowanie własnej interpretacji piosenki z repertuaru Renaty Przemyk (zadanie wokalne i aktorskie); - ćwiczenia indywidualne i grupowe w trakcie zajęć (ruchowe i aktorskie); - praca indywidualna nad zadanymi zagadnieniami; |
Literatura: |
1. G. Concon-50 ćwiczeń op.9, PWM 1964. 2. N. Vaccai- Praktyczna metoda śpiewu włoskiego, PWM. 3. B.Lutgen-Wokalizy, PWM Kraków 1948 4. Zbiory pieśni i arii polskich i zagranicznych. 1.T.Zalewski – Cztery zasadnicze systemy w procesie nauczania śpiewu solowego wg. R.Husson’a (COPSA MP z. 84;1965). 2. B. Tarasiewicz - Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu. WPN UNIVERSITAS, Kraków 2006. 3. K. Linklater – „Uwolnij swój głos- tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”. PWST w Krakowie 2012. 4. H. Zielińska – Kształcenie głosu.WM POLIHYMNIA, Lublin 2002. 5. S.Grochmal – Ćwiczenia relaksowo-koncentrujące. 6. Wywiad Wojciech Staszewskiego z Renatą Przemyk w "Wysokie Obcasy Extra" nr 9 (88) /2019 7.Wywiad Pawła Gzyla z Renatą Przemyk w "Polska The Times+" z 11.09.2020 |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy ( W) student: -poprzez pracę indywidualną poszerza znajomość repertuaru związanego ze studiowanym kierunkiem R_W02 -jest w stanie definiować elementarne zjawiska dotyczące techniki wokalnej, elementów dzieła muzycznego oraz wykonawstwa artystycznego R_W09 W zakresie umiejętności (U) student: -potrafi współdziałać z innymi osobami w zakresie wykonywanych ćwiczeń R_U07 -potrafi posługiwać się głosem w ramach ćwiczeń warsztatowych i samodzielnie je doskonalić R_U10 -umie korzystać z wypracowanych elementarnych umiejętności warsztatowych dla realizacji własnej koncepcji artystycznej R_U06 W zakresie kompetencji społecznych (K) student: -jest w stanie korzystać z własnej intuicji, wyobraźni i odczuć oraz umie kontrolować swoje reakcje na potrzeby prezentacji publicznej R_K04 -jest w stanie dokonać konstruktywnej krytyki swojej pracy oraz pracy innych osób R_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr III – zaliczenie Semestr IV – zaliczenie - obecność na zajęciach; - ocena zadań zleconych do wykonania poza zajęciami; - ocena zadań wykonywanych podczas zajęć; - ocena efektów pracy podczas prezentacji indywidualnej; |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-06-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Ozga, Marta Rau, Jolanta Żynel | |
Prowadzący grup: | Marcin Ozga, Jolanta Żynel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semsetr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-14 - 2022-06-05 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rau, Cezary Szyfman, Jolanta Żynel | |
Prowadzący grup: | Cezary Szyfman, Jolanta Żynel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.