Dramaturgia ćwiczenia II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/RTL/DC2-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dramaturgia ćwiczenia II |
Jednostka: | Kierunek RTL rok III |
Grupy: |
Przedmioty podstawowe RTL Przedmioty WSL/RTL rok III sem V |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach.Zajęcia są kontynuacja i nawiązaniem do prac wykonanych przez studentów na roku I . |
Pełny opis: |
Zajęcia łączą indywidualną pracę studentów z pracą zespołową, zakładającą doraźną konfrontację pomysłów w gronie uczestników zajęć. Celem nadrzędnym jest wypracowanie umiejętności dramaturgicznych na potrzebę tworzenia utworów autorskich i adaptacji. Semestr V Ćwiczenia z ekspozycji postaci. Ćwiczenia z ekspozycji problemu. Ćwiczenia z ekspozycji fabuły. Ćwiczenia łączące postać, problem i fabułę. Ćwiczenia z modelowania treści poprzez różne strategie narracji. Ćwiczenia z przeprowadzania fabuły przez różne środki wyrazu i sposoby zapisu. Praca nad autorskim scenariuszem. Semestr VI Sceniczna adaptacja dzieła plastycznego. Sceniczna adaptacja utworu muzycznego. Sceniczna adaptacja, krótkiego utworu literackiego. Sceniczna adaptacja utworu adresowanego do dzieci. Praca nad scenariuszem będącym adaptacją. |
Literatura: |
Literatura wykorzystywana na zajęciach: 1. R. Robin, Jak napisać scenariusz filmowy. 2. R. Queneau, Ćwiczenia stylistyczne. 3. M. Wojtyszko, Krótki zarys męki twórczej. Literatura studiowana samodzielnie przez studenta: 1. Problemy teorii dramatu i teatru, red. wybór i opracowanie J. Degler 2. Frensham Raymond, Jak napisać scenariusz. 1. Z. Hubner, Sztuka reżyserii. 2. P. Péju, Dziewczynka w baśniowym lesie. 3. W. Propp, Morfologia bajki. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy (W) student: analizuje i rozróżnia poszczególne elementy dramaturgiczne scenariusza. (R W1; R W9) definiuje funkcje poszczególnych elementów scenariusza, określa cechy charakterystyczne dla różnych strategii dramaturgicznych. (R W7) W zakresie umiejętności (U) student: klasyfikuje elementy niezbędne do napisania danego scenariusza, porządkuje je i w sposób twórczy organizuje z nich strukturę dramaturgiczną. (R U2) posiada umiejętności dowodzenia słuszności swoich założeń, jak również dyskutuje i poddaje krytyce efekty ćwiczeń wykonywanych w grupie. (R U9; R U14) W zakresie kompetencji społecznych (K) student: jest zdolny do efektywnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów oraz zdolność elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności (R K1; R K2; R K3; RK4) |
Metody i kryteria oceniania: |
V sem – zaliczenie na podstawie wykonanej pisemnej pracy zaliczeniowej w formie autorskiego utworu scenicznego VI sem – zaliczenie z oceną na podstawie wykonanej pisemnej pracy zaliczeniowej w formie adaptacji książki dla dzieci lub prozy do utworu scenicznego |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL wykład konwersatoryjny, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Jarosz, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Robert Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WSL wykład konwersatoryjny - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL wykład konwersatoryjny, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Jarosz, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Robert Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WSL wykład konwersatoryjny - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach.Zajęcia są kontynuacja i nawiązaniem do prac wykonanych przez studentów na roku I . |
|
Pełny opis: |
Semestr VI Sceniczna adaptacja dzieła plastycznego. Sceniczna adaptacja utworu muzycznego. Sceniczna adaptacja, krótkiego utworu literackiego. Sceniczna adaptacja utworu adresowanego do dzieci. Praca nad scenariuszem będącym adaptacją. |
|
Literatura: |
Literatura wykorzystywana na zajęciach: 1. R. Robin, Jak napisać scenariusz filmowy. 2. R. Queneau, Ćwiczenia stylistyczne. 3. M. Wojtyszko, Krótki zarys męki twórczej. Literatura studiowana samodzielnie przez studenta: 1. Problemy teorii dramatu i teatru, red. wybór i opracowanie J. Degler 2. Frensham Raymond, Jak napisać scenariusz. 1. Z. Hubner, Sztuka reżyserii. 2. P. Péju, Dziewczynka w baśniowym lesie. 3. W. Propp, Morfologia bajki. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL wykład konwersatoryjny, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Jarosz, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Robert Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WSL wykład konwersatoryjny - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL wykład konwersatoryjny, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Jarosz, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Robert Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL wykład konwersatoryjny - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.