Wychowanie fizyczne I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/ATL/WF1-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne I |
Jednostka: | Kierunek ATL rok I |
Grupy: |
Przedmioty ogólnoakademickie ATL Przedmioty ogólnoakademickie RTL Przedmioty ogólnoakademickie TTL Przedmioty WSL/ATL rok I sem 1 |
Punkty ECTS i inne: |
0.00
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest podniesienie sprawności fizycznej uczestników zajęć. Wzmocnienie i utrzymanie jak najwyższego poziomu sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej. Umiejętności szybkiego przygotowania organizmu do stawianych wyzwań. Ergonomia i estetyka ruchu. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i współćwiczących. Pogłębianie i utrwalanie zachowań prozdrowotnych. Gotowość do pracy zdalnej , on-line. |
Pełny opis: |
Wzmocnienie i utrzymanie jak najwyższego poziomu sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej. Rozbudzenie świadomości ciała i jego biodynamiki. Zmuszenie do przełamywania barier i indywidualnych zachowań. Wyrobienie u ćwiczących refleksu, zaufania do partnera, współpracy w zespole, odpowiedzialności, samoasekuracji, samokontroli, wyczucia rytmu, orientacji przestrzennej. Poprawienie estetyki ruchu, wyrobienie systematyczności. Przygotowanie bazy wyjściowej do zadań w zawodzie. Semestr I 1. Rozbudzenie świadomości ciała. 2. Podstawy systemu filozoficzno – oddechowego Hata – Joga 3. Zwiększenie ruchomości poszczególnych stawów 4. Ćwiczenia kształtujące 5. Ćwiczenia równoważne 6. Oswajanie z wysokością 7. Ćwiczenia w pozycjach odwróconych : zwisach, w staniu na przedramionach, w staniu na rękach, barku i w świecy. 8. Ćwiczenia zwiększające siłę z przyborami. 9. Ćwiczenia korekcyjne 10. Ćwiczenia zwinnościowe 11. Aerobic Semestr II 1. Ćwiczenia skocznościowe 2. Ćwiczenia zwinnościowo – akrobatyczne 3. Ćwiczenia mimiki plastycznej 4. Ćwiczenia koordynacyjne z przyborami 5. Ćwiczenia zwiększające szybkość reakcji 6. Ćwiczenia rozciągające – streching 7. Łyżwiarstwo |
Literatura: |
1. Górecki „Teoria i metodyka ćwiczeń ruchowych aktora” tom 1,2. Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury Warszawa 1985r. 2. M. Michalska „Hata Joga dla wszystkich” Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich Warszawa 1974r. 3. K. Barański K. Winnicka „ Gimnastyka sportowa” Sport i Turystyka Warszawa 1968 r. 4. K. Barański, D. Janowski, A. Mazur, B. Morzycki „Technika i metodyka podstawowych ćwiczeń gimnastycznych” Wyd. AWF 1971r 1. „Fitness i Wellness Kondycja, sprawność ,zdrowie” Charles B. Corbin, William R. Cobin, Gregory J. Walk, Karen A. Welk Copyright 2007. 2. „Ćwiczenia z piłką” Świat książki 2007 Warszawa Chrissie Gallagher – Mundy 3. „Joga . Równowaga wewnętrzna połączona z harmonią ciała, duszy i umysłu” Christina Brown Copyright 2006 Parragon Books Ltd. 4. „Pilates. Energia, fitness i zgrabna sylwetka” Copyright 2006 Parragon Books Ltd. 5. “Atlas treningu siłowego” Federic Delawier, Wydawnictwo Lekarskie PZWL Warszawa 2007 6. Strony internetowe poświęcone sprawności fizycznej. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy (W) student: K_W06 - ma wiedzę z zakresu technicznych oraz artystycznych środków warsztatu aktorskiego i ruchowego w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych; P7S_ WG/Sz K_W10 - posiada wiedzę niezbędną do właściwego wykonywania działań zawodowych z użyciem nowoczesnych technologii oraz specjalistycznego sprzętu, umożliwiającą pracę w ramach wszelkich form scenicznych i studyjnych w otwartych i zamkniętych przestrzeniach o różnorodnej akustyce i kubaturze, Wykorzystuje rzetelną wiedzę dotyczącą kultury fizycznej i zdrowotnej Ma orientację w zakresie problematyki związanej z technologiami stosowanymi w teatrze, dostosowuje się do nich, P7S_ WG/Sz K_W11 - rozumie zależności pomiędzy teorią a praktyką w aktorstwie, śpiewie i ruchu, a także pomiędzy inspiracją a kreacją twórczą i wykorzystuje tę wiedzę dla swojego dalszego rozwoju, ma świadomość specyfiki pracy, w sposób szczególny angażuje swoje ciało i wykorzystuje w tym zakresie wiedzę z innych pokrewnych przedmiotów,P7S_ WG/Sz W zakresie umiejętności (U) student: K_U01 -używa pełni potencjału twórczego wykorzystując uniwersalizm kreatywności we wszystkich sferach swego działania, jako indywidualność artystyczna kreuje i realizuje własne projekty twórcze,posługuje się poznanymi formami ruchu przy realizacji zadań , P7S_UW/Sz K_U06 - posługuje się środkami wyrazu aktorskiego w połączeniu z opanowaniem techniki aktorskiej w zakresie mowy, głosu i ekspresji ciała w stopniu umożliwiającym realizację własnych projektów artystycznych , poznany ruch wykorzystuje do własnych kreacji, P7S_UW i P7S_UU/Sz K_U07 - stosuje techniki aktorskiego treningu głosu i ciała nie powodujące uszczerbku na zdrowiu, stosuje niektóre techniki do samodoskonalenia, W sposób odpowiedni potrafi się zaprezentować P7S_UW i P7S_UU/Sz K_U11 - elastycznie przystosowuje się do warunków towarzyszących różnorodnym występom publicznym; umiejętnie nawiązuje kontakt z publicznością wykorzystując go skutecznie i odpowiedzialnie ,P7S_ UK / Sz W zakresie kompetencji społecznych (K) student: K_K05 -świadomie korzysta w pracy twórczej z zasobów własnej energii, intuicji, emocji i wyobraźni; skutecznie radzi sobie ze stresem w pracy indywidualnej i zespołowej , podejmuje właściwe decyzje dotyczące jego prozdrowotnych zachowań. P7S_KK K_K07 -Dorobek artystyczny buduje w oparciu o etos zawodu aktora i twórcy. Przestrzega zasady” fair- play” na boisku, scenie i w życiu społecznym.P7S_KR/H K_K10 - analizuje i wyciąga wnioski z aktów twórczych w społecznym, naukowym i etycznym aspekcie. Organizuje sobie czas aby rozwijać kondycję fizyczną swoją i kolegów, Promuje społecznie i kulturowe znaczenie aktywności fizycznej. Jest zdolny do wykorzystywania poznanych dyscyplin sportu do pracy scenicznej, .P7S_KO i .P7S_KR/Sz |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczny sprawdzian z nauczonych i doskonalonych umiejętności ruchowych, oraz ocena dyscypliny i obecności na zajęciach. Ocena aktywności w trakcie zajęć, i poprawności wykonywanych ćwiczeń. Ocena postępu. Ocena umiejętności współpracy.Zaliczenie na podstawie obecności i odbytych sprawdzianów, oraz /lub udokumentowanej samodzielnej pracy ( nagrania własne). I sem. - Zaliczenie II sem. - Zaliczenie Zaliczenie na podstawie odbytych sprawdzianów oraz /lub udokumentowanej samodzielnej pracy ( nagrania własne). |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-01-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Warszawska-Kuźma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-13 - 2017-05-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Warszawska-Kuźma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-01-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Warszawska-Kuźma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2018-02-07 - 2018-05-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Warszawska-Kuźma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rau, Elżbieta Warszawska-Kuźma | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Warszawska-Kuźma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest podniesienie sprawności fizycznej uczestników zajęć. |
|
Pełny opis: |
Wzmocnienie i utrzymanie jak najwyższego poziomu sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej. Rozbudzenie świadomości ciała i jego biodynamiki. Zmuszenie do przełamywania barier i indywidualnych zachowań. Wyrobienie u ćwiczących refleksu, zaufania do partnera, współpracy w zespole, odpowiedzialności, samoasekuracji, samokontroli, wyczucia rytmu, orientacji przestrzennej. Poprawienie estetyki ruchu, wyrobienie systematyczności. Przygotowanie bazy wyjściowej do zadań aktorskich w żywym planie, a także do pracy z lalką czy w masce. 1. Rozbudzenie świadomości ciała. 2. Podstawy systemu filozoficzno – oddechowego Hata – Joga 3. Zwiększenie ruchomości poszczególnych stawów 4. Ćwiczenia kształtujące 5. Ćwiczenia równoważne 6. Oswajanie z wysokością 7. Ćwiczenia w pozycjach odwróconych : zwisach, w staniu na przedramionach, w staniu na rękach, barku i w świecy. 8. Ćwiczenia zwiększające siłę z przyborami. 9. Ćwiczenia korekcyjne 10. Ćwiczenia zwinnościowe 11. Aerobic |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-06 - 2019-05-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rau, Elżbieta Warszawska-Kuźma | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Warszawska-Kuźma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest podniesienie sprawności fizycznej uczestników zajęć. |
|
Pełny opis: |
Wzmocnienie i utrzymanie jak najwyższego poziomu sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej. Rozbudzenie świadomości ciała i jego biodynamiki. Zmuszenie do przełamywania barier i indywidualnych zachowań. Wyrobienie u ćwiczących refleksu, zaufania do partnera, współpracy w zespole, odpowiedzialności, samoasekuracji, samokontroli, wyczucia rytmu, orientacji przestrzennej. Poprawienie estetyki ruchu, wyrobienie systematyczności. Przygotowanie bazy wyjściowej do zadań aktorskich w żywym planie, a także do pracy z lalką czy w masce. 1. Ćwiczenia skocznościowe 2. Ćwiczenia zwinnościowo – akrobatyczne 3. Ćwiczenia mimiki plastycznej 4. Ćwiczenia koordynacyjne z przyborami 5. Ćwiczenia zwiększające szybkość reakcji 6. Ćwiczenia rozciągające – streching 7. Łyżwiarstwo |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rau, Elżbieta Warszawska-Kuźma | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Warszawska-Kuźma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-03-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ziemowit Bogusławski, Marta Rau, Elżbieta Warszawska-Kuźma | |
Prowadzący grup: | Ziemowit Bogusławski, Elżbieta Warszawska-Kuźma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest podniesienie sprawności fizycznej uczestników zajęć. Wzmocnienie i utrzymanie jak najwyższego poziomu sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej. Umiejętności szybkiego przygotowania organizmu do stawianych wyzwań. Ergonomia i estetyka ruchu. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i współćwiczących. Pogłębianie i utrwalanie zachowań prozdrowotnych. Gotowość do pracy zdalnej , on-line. |
|
Pełny opis: |
Wzmocnienie i utrzymanie jak najwyższego poziomu sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej. Rozbudzenie świadomości ciała i jego biodynamiki. Zmuszenie do przełamywania barier i indywidualnych zachowań. Wyrobienie u ćwiczących refleksu, zaufania do partnera, współpracy w zespole, odpowiedzialności, samoasekuracji, samokontroli, wyczucia rytmu, orientacji przestrzennej. Poprawienie estetyki ruchu, wyrobienie systematyczności. Przygotowanie bazy wyjściowej do zadań w zawodzie. Semestr I 1. Rozbudzenie świadomości ciała. 2. Podstawy systemu filozoficzno – oddechowego Hata – Joga 3. Zwiększenie ruchomości poszczególnych stawów 4. Ćwiczenia kształtujące 5. Ćwiczenia równoważne 6. Oswajanie z wysokością 7. Ćwiczenia w pozycjach odwróconych : zwisach, w staniu na przedramionach, w staniu na rękach, barku i w świecy. 8. Ćwiczenia zwiększające siłę z przyborami. 9. Ćwiczenia korekcyjne 10. Ćwiczenia zwinnościowe 11. Aerobic |
|
Literatura: |
1. Górecki „Teoria i metodyka ćwiczeń ruchowych aktora” tom 1,2. Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury Warszawa 1985r. 2. M. Michalska „Hata Joga dla wszystkich” Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich Warszawa 1974r. 3. K. Barański K. Winnicka „ Gimnastyka sportowa” Sport i Turystyka Warszawa 1968 r. 4. K. Barański, D. Janowski, A. Mazur, B. Morzycki „Technika i metodyka podstawowych ćwiczeń gimnastycznych” Wyd. AWF 1971r 1. „Fitness i Wellness Kondycja, sprawność ,zdrowie” Charles B. Corbin, William R. Cobin, Gregory J. Walk, Karen A. Welk Copyright 2007. 2. „Ćwiczenia z piłką” Świat książki 2007 Warszawa Chrissie Gallagher – Mundy 3. „Joga . Równowaga wewnętrzna połączona z harmonią ciała, duszy i umysłu” Christina Brown Copyright 2006 Parragon Books Ltd. 4. „Pilates. Energia, fitness i zgrabna sylwetka” Copyright 2006 Parragon Books Ltd. 5. “Atlas treningu siłowego” Federic Delawier, Wydawnictwo Lekarskie PZWL Warszawa 2007 6. Strony internetowe poświęcone sprawności fizycznej. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ziemowit Bogusławski, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Ziemowit Bogusławski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ziemowit Bogusławski, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Ziemowit Bogusławski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ziemowit Bogusławski, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Ziemowit Bogusławski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WSL-bd
WSL-bd
|
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bernarda Bielenia, Ziemowit Bogusławski, Artur Dwulit | |
Prowadzący grup: | Ziemowit Bogusławski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.