Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Świadomość ciała

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSL/ATL/SC3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0215) Muzyka i sztuki sceniczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Świadomość ciała
Jednostka: Kierunek ATL rok III
Grupy: Przedmioty podstawowe ATL
Przedmioty WSL/ATL rok III sem 5
Punkty ECTS i inne: 1.00 LUB 1.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: Polski
Skrócony opis:

Zajęcia mają charakter laboratorium. Ćwiczenia i zadania wykorzystywane podczas zajęć nastawione są na naukę po przez doświadczanie i rozwijanie świadomości ciała na potrzeby pracy scenicznej, pobudzanie myślenia abstrakcyjnego i intuicyjnego w procesie kreacji scenicznej (w tym tworzenia postaci); szukaniu indywidualnego języka ekspresji ruchowej w działaniach performatywnych co min. obejmuje tworzenie etiud ruchowych oraz łączenie zadań aktorskich z teatrem tańca.

Struktura zajęć oparta jest na ćwiczeniach indywidualnych i grupowych, wymagających pogłębionej koncentracji na wykonywanych poleceniach. Udział w kursie wymaga otwarcia się na proces samo poznawczy i poznawczy, angażujący i rozwijający wszystkie zmysły, wyobraźnię oraz podążanie za intuicją, czerpanie z tych doświadczeń i wiedzy, a następnie wykorzystywanie jej w pracy twórczej.

Program nauczania bazuje na autorskim treningu aktorskim, improwizacji ruchowej, teatralnej, technikach medytacyjnych, technikach masażu.

Pełny opis:

Zakres materiału wykorzystywanego podczas zajęć nakierowany jest na:

- rozwijanie i pobudzanie uważności na własne ciało, ciało i obecność partnera, przestrzeń

- uwalnianie ciała od wewnętrznych napięć i blokad (techniki relaksacyjne, masaż), eksploracja stanu rozluźnienia w działaniach ruchowych

- wyostrzoną koncentrację na przepływie impulsów ruchowych

- świadome wykorzystanie procesu oddychania w pracy z ciałem

- wykorzystanie wyobraźni w pracy z ciałem i głosem

- rozwijanie świadomego władania ciałem oraz rozwijanie indywidualnej ekspresji ruchowej po przez kreowanie etiud ruchowych w oparciu o własne zdolności ruchowe

- integrację ciała, głosu i umysłu

- naukę praktycznego wykorzystania nabytych podczas zajęć umiejętności

- pobudzanie wrażliwości studenta na ruch oraz odkrywanie i nadawanie mu symbolicznego wymiaru

- rozwijanie myślenia abstrakcyjnego

- rozwijanie intuicyjnego podejścia do pracy twórczej w tym kreacji postaci

- wykorzystanie tekstu literackiego oraz innych źródeł inspiracji do tworzenie etiud teatru tańca oraz/lub innych form wyrazu scenicznego proponowanych przez studentów

Literatura:

- Michaił A. Czechow, „O technice aktora”, Wydawnictwo Akasza, Kraków 1995

- Aleksandra Rembowska, „Teatr Tańca Piny Bauch”, Wyd. Trio, Warszawa 2009

- Kristin Linklater: „Uwolnij swój głos - tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”, PWST im. L. Solskiego w Krakowie, 2012

- Thomas W. Myers, "TAŚMY ANATOMICZNE MERIDIANY MIĘŚNIOWO-POWIĘZIOWE DLA TERAPEUTÓW MANUALNYCH I SPECJALISTÓW LECZENIA RUCHEM", DB Publishing, 2015

- Gilbert Renaud, "Recall Healing: Uzdrawianie przez świadomość", WENA Studio Twórczej Ekspresji, 2014

- Marzena Wiśniewska, Karol Suszczyński, „Puppetry in the 21st Century: Reflections and Challenges”, AT im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstoku, 2019

Źródło: https://atb.edu.pl/wp-content/uploads/2019/10/Puppetry_in_the_21st_Century_e-book.pdf

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy (W) student:

- K_W06: ma wiedzę z zakresu technicznych oraz artystycznych środków warsztatu aktorskiego i ruchowego w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych

W zakresie umiejętności (U) student:

- K_U01: używa pełni potencjału twórczego wykorzystując uniwersalizm kreatywności we wszystkich sferach swego działania, jako indywidualność artystyczna kreuje i realizuje własne projekty twórcze

- K_U04: posiada umiejętność odejścia od zapisanego tekstu, improwizując z użyciem werbalnych i niewerbalnych środków ekspresji zgodnie z założoną koncepcja artystyczną

- K_U06: posługuje się środkami wyrazu aktorskiego w połączeniu z opanowaniem techniki aktorskiej w zakresie mowy, głosu i ekspresji ciała w stopniu umożliwiającym realizację własnych projektów artystycznych

- K_U07: stosuje techniki aktorskiego treningu głosu i ciała nie powodujące uszczerbku na zdrowiu

- SATL_U03: opanował ćwiczenia umiejętności warsztatowych, które umożliwiają ciągły rozwój zawodowy poprzez samodzielną pracę

W zakresie kompetencji społecznych (K) student:

- K_K05: świadomie korzysta w pracy twórczej z zasobów własnej energii, intuicji, emocji i wyobraźni; skutecznie radzi sobie ze stresem w pracy indywidualnej i zespołowej

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie końcowej podlegają:

- zaangażowanie

- kreatywność

- postępy w rozwoju studenta, studentki

- umiejętność pracy samodzielnej

- umiejętność pracy w grupie

- efekt końcowy

- frekwencja (student, studentka mogą mieć maksymalnie 3 nieobecności nieusprawiedliwione, większa ilość nieobecności może być przyczyną niezaliczenia przedmiotu)

- etyka i higiena pracy

oraz przygotowanie i prezentacja etiudy ruchowej na podstawie zadań postawionych podczas zajęć, która w dniu egzaminy/ zaliczenia, zostanie zaprezentowana komisji egzaminacyjnej oraz studentom innych roczników.

- Nieobecność na zajęciach nie zwalnia studentów, studentek ze znajomości materiału, zadań, ćwiczeń, które były wykonywane podczas zajęć. Nieznajomość materiału będzie potraktowana jako nieprzygotowanie do zajęć tym samym uczestnictwo w zajęciach nie będzie możliwe.

Forma zaliczenia:

V sem - zaliczenie z oceną

VI sem - egzamin

Szczegółowe kryteria oceny uwzględniają:

Ocena celująca (6)

Studenci:

- podczas zajęć wykazywali się wysokim poziomem aktywności i zaangażowania

- na zajęciach wykazywali się ponadprzeciętną kreatywnością i twórczą postawą

- brali udział w szkoleniach - warsztatach podnoszących ich kwalifikacje zawodowe bądź realizowali ponadprogramowe zadania

- byli zawsze przygotowani do zajęć

- systematycznie uczestniczyli w zajęciach

- byli zawsze punktualni

- w pracy grupowej wykazywali się bardzo dobrą umiejętnością współpracy

- w znaczący sposób podnieśli swoje umiejętności związane z opanowaniem i świadomością ciała

Ocena bardzo dobra (5)

Studenci:

- podczas zajęć byli aktywni oraz pracowali systematycznie

- na zajęciach wykazali się kreatywnością i twórczą postawą

- wykazali się zaangażowaniem i wkładem pracy w doskonalenie własnych umiejętności

- byli zawsze przygotowani do zajęć

- systematycznie uczestniczyli w zajęciach

- byli zawsze punktualni

- w pracy grupowej wykazywali się bardzo dobrą umiejętnością współpracy

- w znaczący sposób podnieśli swoje umiejętności związane z opanowaniem i świadomością ciała

Ocena dobra (4)

Studenci:

- systematycznie uczestniczyli w zajęciach

- zazwyczaj byli przygotowani do zajęć

- wykonali postawione zadania, jednak mieli drobne problemy z techniką ich

wykonania

- podnieśli swoje umiejętności związane z opanowaniem i świadomością ciała, jednak zaangażowanie i wkład pracy na zajęciach był nieadekwatny do posiadanych możliwości

- przestrzegali dyscypliny pracy

- przeważnie byli punktualni

- w pracy grupowej wykazali się dobrą umiejętnością współpracy

Ocena dostateczna (3)

Studenci:

- zazwyczaj byli przygotowani do zajęć

- wykazali się niskim poziomem zaangażowania i wkładem w pracę

- wymagali stałej motywacji ze strony pedagoga, a podejmowane wysiłki były

krótkotrwałe

- niesystematycznie uczestniczyli w zajęciach

- byli niepunktualni

- w zadaniach grupowych wykazali się średnią umiejętnością współpracy

Ocena dopuszczająca (2)

Studenci:

- często opuszczali zajęcia

- często byli nieprzygotowani do zajęć

- podczas zajęć wykazali się niskim poziomem zaangażowania

- z braku wystarczającego wkładu w pracę mieli duże problemy z opanowaniem materiału

- nie przestrzegali dyscypliny pracy

- byli niepunktualni

- w zadaniach grupowych wykazali się brakiem umiejętności współpracy

Ocena niedostateczna (1)

Studenci:

- bardzo często opuszczali zajęcia

- będąc na zajęciach byli notorycznie nieprzygotowani

- nie wykazali minimum wkładu pracy podczas zajęć

- nie przywiązywali wagi do opanowanego materiału

- nie przestrzegali dyscypliny pracy

- w zadaniach grupowych wykazali się brakiem umiejętności współpracy.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-01-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
WSL ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Graczyk, Marta Rau
Prowadzący grup: Tomasz Graczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WSL ćwiczenia - zaliczenie

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-06 - 2019-05-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
WSL ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Graczyk, Marta Rau
Prowadzący grup: Tomasz Graczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WSL ćwiczenia - zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-27
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
WSL ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Graczyk, Marta Rau
Prowadzący grup: Tomasz Graczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WSL ćwiczenia - zaliczenie
Skrócony opis:

Ćwiczenia wykorzystywane w tym semestrze nakierowane są na eksplorację własnego ciała, poznawanie jego możliwości ruchowych, kreowanie indywidualnego ruchu oraz naukę układów tanecznych bazujących na technice tańca współczesnego. Ponadto część programu oparta jest na technikach masażu relaksacyjnego, powięziowego oraz autorskiej metodzie treningu aktorskiego.

Pełny opis:

Zakres materiału wykorzystywanego podczas zajęć nakierowany jest na:

- rozwijanie i pobudzanie uważności (ciało, partner, przestrzeń)

- uwalnianie ciała od wewnętrznych napięć i blokad (techniki relaksacyjne, masaż)

- wyostrzoną koncentrację na przepływie impulsów ruchowych

- świadome wykorzystanie procesu oddychania w pracy z ciałem

- wykorzystanie wyobraźni, tekstu literackiego, głosu: w pracy z ciałem

- rozwijanie świadomego władania ciałem oraz rozwijanie indywidualnej ekspresji ruchowej

- integrację ciała, głosu i umysłu

- naukę praktycznego wykorzystania nabytych podczas zajęć umiejętności

- pobudzanie wrażliwości studenta na ruch oraz odkrywanie i nadawanie mu symbolicznego wymiaru

- wykorzystanie tekstów literackich do tworzenie etiud teatru tańca oraz innych form proponowanych przez studentów

Literatura:

- Kristin Linklater: „Uwolnij swój głos - tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”, PWST im. L. Solskiego w Krakowie, 2012

- Thomas W. Myers, "TAŚMY ANATOMICZNE MERIDIANY MIĘŚNIOWO-POWIĘZIOWE DLA TERAPEUTÓW MANUALNYCH I SPECJALISTÓW LECZENIA RUCHEM", DB Publishing, 2015

- Gilbert Renaud, "Recall Healing: Uzdrawianie przez świadomość", WENA Studio Twórczej Ekspresji, 2014

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-03-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
WSL ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Graczyk, Marta Rau
Prowadzący grup: Tomasz Graczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenie na ocenę
WSL ćwiczenia - zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Ćwiczenia wykorzystywane w tym semestrze bazują na różnych metodach i technikach - często ze sobą nie powiązanych, które pomogą aktorom rozwinąć świadomość ciała, eksplorować i rozpoznać swoje możliwości ruchowe oraz kreować indywidualny ruch w oparciu o własną wrażliwość, posiadane już umiejętności oraz poznane podczas zajęć ćwiczenia i postawione zadania.

Pełny opis:

W oparciu o tekst literacki, studenci stworzą materiał ruchowy będący punktem wyjścia do dalszej pracy mającej na celu przeprowadzenie ich przez pogłębiony proces samorozwoju i samoświadomości. Ów proces ma na celu zwiększenie świadomości własnego ciała, głosu oraz poruszania się w przestrzeni. Na tym etapie również będziemy koncentrować się na szukaniu głębi oraz nowych znaczeń w wykonywanym ruchu i wypowiadanym słowie. Dodatkowo studenci zapoznają się z różnymi teoriami na temat świadomości, metodami jej rozwijania medytacją w ruchu, teorią taśm anatomicznych oraz technikami wpływającymi na uwalnianie ciała od napięć. Semestr zakończy się pokazem opracowanych przez studentów autorskich etiud wykorzystując opracowany wcześniej materiał.

Literatura:

- Kristin Linklater: „Uwolnij swój głos - tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”, PWST im. L. Solskiego w Krakowie, 2012

- Thomas W. Myers, "TAŚMY ANATOMICZNE MERIDIANY MIĘŚNIOWO-POWIĘZIOWE DLA TERAPEUTÓW MANUALNYCH I SPECJALISTÓW LECZENIA RUCHEM", DB Publishing, 2015

- Gilbert Renaud, "Recall Healing: Uzdrawianie przez świadomość", WENA Studio Twórczej Ekspresji, 2014

Uwagi:

Możliwość prowadzenia zajęć online.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
WSL ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Graczyk, Marta Rau
Prowadzący grup: Tomasz Graczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenie na ocenę
WSL ćwiczenia - zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Ćwiczenia wykorzystywane w tym semestrze nakierowane są na eksplorację własnego ciała, poznawanie jego możliwości ruchowych, kreowanie indywidualnego ruchu oraz naukę układów tanecznych bazujących na technice tańca współczesnego. Ponadto częściowo program nauczania oparty jest na autorskiej metodzie treningu aktorskiego, technikach masażu relaksacyjnego, masażu powięziowego, improwizacji tanecznej i teatralnej.

Pełny opis:

Zakres materiału wykorzystywanego podczas zajęć nakierowany jest na:

- rozwijanie i pobudzanie uważności (ciało, partner, przestrzeń)

- uwalnianie ciała od wewnętrznych napięć i blokad (techniki relaksacyjne, masaż)

- wyostrzoną koncentrację na przepływie impulsów ruchowych

- świadome wykorzystanie procesu oddychania w pracy z ciałem

- wykorzystanie wyobraźni, tekstu literackiego, głosu: w pracy z ciałem

- rozwijanie świadomego władania ciałem oraz rozwijanie indywidualnej ekspresji ruchowej

- integrację ciała, głosu i umysłu

- naukę praktycznego wykorzystania nabytych podczas zajęć umiejętności

- pobudzanie wrażliwości studenta na ruch oraz odkrywanie i nadawanie mu symbolicznego wymiaru

- wykorzystanie tekstów literackich do tworzenie etiud teatru tańca oraz innych form proponowanych przez studentów

Literatura:

- Kristin Linklater: „Uwolnij swój głos - tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”, PWST im. L. Solskiego w Krakowie, 2012

- Thomas W. Myers, "TAŚMY ANATOMICZNE MERIDIANY MIĘŚNIOWO-POWIĘZIOWE DLA TERAPEUTÓW MANUALNYCH I SPECJALISTÓW LECZENIA RUCHEM", DB Publishing, 2015

- Gilbert Renaud, "Recall Healing: Uzdrawianie przez świadomość", WENA Studio Twórczej Ekspresji, 2014

Uwagi:

Możliwość prowadzenia zajęć online.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
WSL ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Graczyk, Marta Rau
Prowadzący grup: Tomasz Graczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenie na ocenę
WSL ćwiczenia - zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Ćwiczenia wykorzystywane w tym semestrze nakierowane są na eksplorację własnego ciała, poznawanie jego możliwości ruchowych, kreowanie indywidualnego języka ekspresji pozawerbalnej z uwzględnieniem nauki układów tanecznych bazujących na technice tańca współczesnego oraz/lub bieżących potrzeb studentów. Program nauczania oparty jest na autorskiej metodzie treningu aktorskiego, czerpie z technik masażu relaksacyjnego, masażu powięziowego, improwizacji teatralnej, tanecznej i improwizacji kontaktowej.

Pełny opis:

Zakres materiału wykorzystywanego podczas zajęć nakierowany jest na:

- rozwijanie i pobudzanie uważności (ciało, partner, przestrzeń)

- uwalnianie ciała od wewnętrznych napięć i blokad (techniki relaksacyjne, masaż)

- wyostrzoną koncentrację na przepływie impulsów ruchowych

- świadome wykorzystanie procesu oddychania w pracy z ciałem

- wykorzystanie wyobraźni, tekstu literackiego, głosu: w pracy z ciałem

- rozwijanie świadomego władania ciałem oraz rozwijanie indywidualnej ekspresji ruchowej

- integrację ciała, głosu i umysłu

- naukę praktycznego wykorzystania nabytych podczas zajęć umiejętności

- pobudzanie wrażliwości studenta na ruch oraz odkrywanie i nadawanie mu symbolicznego wymiaru

- wykorzystanie tekstów literackich do tworzenie etiud teatru tańca oraz innych form proponowanych przez studentów

Literatura:

- Kristin Linklater: „Uwolnij swój głos - tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”, PWST im. L. Solskiego w Krakowie, 2012

- Thomas W. Myers, "TAŚMY ANATOMICZNE MERIDIANY MIĘŚNIOWO-POWIĘZIOWE DLA TERAPEUTÓW MANUALNYCH I SPECJALISTÓW LECZENIA RUCHEM", DB Publishing, 2015

- Gilbert Renaud, "Recall Healing: Uzdrawianie przez świadomość", WENA Studio Twórczej Ekspresji, 2014

- Marzena Wiśniewska, Karol Suszczyński, „Puppetry in the 21st Century: Reflections and Challenges”, AT im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstoku, 2019

Źródło: https://atb.edu.pl/wp-content/uploads/2019/10/Puppetry_in_the_21st_Century_e-book.pdf

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
WSL ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Graczyk, Marta Rau
Prowadzący grup: Tomasz Graczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenie na ocenę
WSL ćwiczenia - zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Ćwiczenia wykorzystywane w tym semestrze nakierowane są na eksplorację własnego ciała, poznawanie jego możliwości ruchowych, kreowanie indywidualnego języka ekspresji pozawerbalnej z uwzględnieniem nauki układów tanecznych bazujących na technice tańca współczesnego. Program nauczania oparty jest na autorskiej metodzie treningu aktorskiego, czerpaniu z technik masażu relaksacyjnego, masażu powięziowego, improwizacji teatralnej, tanecznej i improwizacji kontaktowej.

Pełny opis:

Zakres materiału wykorzystywanego podczas zajęć nakierowany jest na:

- rozwijanie i pobudzanie uważności (ciało, partner, przestrzeń)

- uwalnianie ciała od wewnętrznych napięć i blokad (techniki relaksacyjne, masaż)

- wyostrzoną koncentrację na przepływie impulsów ruchowych

- świadome wykorzystanie procesu oddychania w pracy z ciałem

- wykorzystanie wyobraźni, tekstu literackiego, głosu: w pracy z ciałem

- rozwijanie świadomego władania ciałem oraz rozwijanie indywidualnej ekspresji ruchowej

- integrację ciała, głosu i umysłu

- naukę praktycznego wykorzystania nabytych podczas zajęć umiejętności

- pobudzanie wrażliwości studenta na ruch oraz odkrywanie i nadawanie mu symbolicznego wymiaru

- wykorzystanie tekstów literackich oraz innych źródeł inspiracji do tworzenie etiud ruchowych lub nowych form scenicznych proponowanych przez studentów

Literatura:

- Kristin Linklater: „Uwolnij swój głos - tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”, PWST im. L. Solskiego w Krakowie, 2012

- Thomas W. Myers, "TAŚMY ANATOMICZNE MERIDIANY MIĘŚNIOWO-POWIĘZIOWE DLA TERAPEUTÓW MANUALNYCH I SPECJALISTÓW LECZENIA RUCHEM", DB Publishing, 2015

- Gilbert Renaud, "Recall Healing: Uzdrawianie przez świadomość", WENA Studio Twórczej Ekspresji, 2014

- Marzena Wiśniewska, Karol Suszczyński, „Puppetry in the 21st Century: Reflections and Challenges”, AT im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstoku, 2019

Źródło: https://atb.edu.pl/wp-content/uploads/2019/10/Puppetry_in_the_21st_Century_e-book.pdf

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)