Emisja głosu z interpretacją piosenki I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/ATL/EGZIP1-Z |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0215) Muzyka i sztuki sceniczne
|
Nazwa przedmiotu: | Emisja głosu z interpretacją piosenki I |
Jednostka: | Kierunek ATL rok II |
Grupy: |
Przedmioty podstawowe ATL Przedmioty WSL/ATL rok II sem 3 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
-ustawiczne utrwalanie nabytych umiejętności posługiwania się głosem; -dalsze zdobywanie wiedzy z zakresu nomenklatury muzycznej; -dalsze utrwalanie umiejętności w zakresie rozpoznawania przebiegu energetycznego frazy; -umiejętność połączenia elementów dzieła muzycznego w śpiewie ze sferą zadania aktorskiego; -umiejętność analizy treści muzycznej i literackiej piosenki; |
Pełny opis: |
Semestr III - ćwiczenia wokalne; - wykład; - analiza piosenki - teoria (praca rozmowa/-wy z wykładowczynią o założeniach interpretacyjnych oraz zasadach pracy nad tekstem i muzyką w piosence); - ćwiczenia wokalne połączone z podstawowymi zadaniami aktorskimi (przyswajanie podstawowych narzędzi interpretacji piosenki); - przygotowanie własnej koncepcji interpretacji piosenki (zadanie wokalne i aktorskie); - ćwiczenia indywidualne i grupowe w trakcie zajęć (wokalne i aktorskie); - praca indywidualna (praktyczna i intelektualna) nad zadanymi zagadnieniami; - umiejętność poddawania krytycznej ocenie pracy własnej oraz pozostałych studentek i studentów (praktyka podczas zajęć); |
Literatura: |
1. G. Concon-50 ćwiczeń op.9, PWM 1964. 2. N. Vaccai- Praktyczna metoda śpiewu włoskiego, PWM. 3. B.Lutgen-Wokalizy, PWM Kraków 1948 4. T.Zalewski – Cztery zasadnicze systemy w procesie nauczania śpiewu solowego wg. R.Husson’a (COPSA MP z. 84;1965). 5. B. Tarasiewicz - Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu. WPN UNIVERSITAS, Kraków 2006. 6. K. Linklater – „Uwolnij swój głos- tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”. PWST w Krakowie 2012. 7. H. Zielińska – Kształcenie głosu.WM POLIHYMNIA, Lublin 2002. 8. S.Grochmal – Ćwiczenia relaksowo-koncentrujące. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy (W) student: -poprzez pracę indywidualną poszerza znajomość repertuaru związanego ze studiowanym kierunkiem K_W03 -jest w stanie definiować elementarne zjawiska dotyczące techniki wokalnej, elementów dzieła muzycznego oraz wykonawstwa artystycznego K_W11 W zakresie umiejętności (U) student: -potrafi współdziałać z innymi osobami w zakresie wykonywanych ćwiczeń K_U05 -potrafi posługiwać się głosem w ramach ćwiczeń warsztatowych i samodzielnie je doskonalić K_U07 -umie korzystać z wypracowanych elementarnych umiejętności warsztatowych dla realizacji własnej koncepcji artystycznej K_U06 - umie swobodnie wypowiadać się, także krytycznie, na tematy związane z wykonaniem piosenki K_U08 W zakresie kompetencji społecznych (K) student: -jest w stanie korzystać z własnej intuicji, wyobraźni i odczuć oraz umie kontrolować swoje reakcje na potrzeby prezentacji publicznej K_K05 -jest w stanie dokonać konstruktywnej krytyki swojej pracy oraz pracy innych osób K_K06 W zakresie kompetencji społecznych (K) student: -jest w stanie korzystać z własnej intuicji, wyobraźni i odczuć oraz umie kontrolować swoje reakcje na potrzeby prezentacji publicznej K_K05 -jest w stanie dokonać konstruktywnej krytyki swojej pracy oraz pracy innych osób K_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr III – zaliczenie - obecność na zajęciach; - ocena zadań zleconych do wykonania poza zajęciami (dot. m.in. pisemnych zadań z analizy piosenki, zadań wokalnych oraz aktorskich); - ocena zadań wykonywanych podczas zajęć; - ocena aktywności i zaangażowania podczas zajęć; - ocena efektów pracy podczas indywidualnej prezentacji publicznej; |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Makowska, Marcin Ozga, Ernest Sienkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Student ma zadanie samodzielnie wybrać utwór (piosenkę, balladę) dotyczącą opisu zdarzenia lub opowiedzenia historii. |
|
Pełny opis: |
W ramach interpretacji wybranej przez siebie piosenki , ballady student zapoznaje się z analizą jej tekstu. Ma zadanie stworzyć sceniczną interpretacje wokalno- aktorską danego utworu w oparciu o elementy owej analizy (okoliczności wykonania, powód dla którego pojawia się na scenie, śpiewa, cel dla którego funkcjonuje na scenie) |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WSL-bd
WSL-bd
WSL-bd
CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Bochat-Piotrowska, Piotr Nazaruk, Cezary Szyfman | |
Prowadzący grup: | Weronika Bochat-Piotrowska, Piotr Nazaruk, Cezary Szyfman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
-przygotowanie własnej koncepcji interpretacji piosenki z repertuaru Jonasza Kofty (zadanie wokalne i aktorskie); |
|
Literatura: |
6. artykuł "Poeta piosenki. O Jonaszu Kofcie opowiada Piotr Derlatka" Adrianna Michalewska, portal granice.pl 7. książka "Jego portret. Opowieść o Jonaszu Kofcie" Piotr Derlatka, Pruszyński Media, 2019 8. "Jonasza Kofty obraz nieznany. O ojcu opowiada Piotr Kofta", rozmawiał Paweł Kurek, Polskie Radio, 2018 9. fragmenty koncertu "Nastroje, nas troje", Opole 1977 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.