Teatr polski po 1989 roku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WR/R/TrPol89-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teatr polski po 1989 roku |
Jednostka: | Kierunek Reżyserii |
Grupy: |
Przedmioty podstawowe Przedmioty WR rok III sem. 6 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Przedmiot: Historia polskiego teatru po 1989 roku czyli Subiektywna historia transformacji polskiego modelu teatralnego. Próba periodyzacji. Twórcy. Sceny. Przedstawienia. Pokolenia. Rewolucje. Wykład obejmuje nieco ponad 25 lat polskiego teatru 1989-2015 Periodyzację tego okresu determinują: - Wydarzenia polityczno-społeczne - Znaczące debiuty i wystąpienia pokoleniowe - Zmiana języka teatralnego - Pojawienie się nowego repertuaru - Spektakle przełomowe W związku z tym można podzielić interesującą nas epokę na następujące podokresy: 1989-1996 Zatrzymana transformacja – od Hamleta IV do Młodej śmierci 1997-2001 Rewolucja: Młodsi zdolniejsi – Od Bzika do Oczyszczonych 2001-2007 Nowy Teren – Teatr i Dramaturgia Nowej Europy 2008-20015 Nasza druga, mała, ale porządna stabilizacja – Lemingi i wykluczeni |
Pełny opis: |
zaprezentowanie studentom najciekawszych poszukiwań formalnych i tematycznych polskiego teatru – indywidualnych i generacyjnych. Anatomia sukcesu nowego teatru po 1997 roku. Strategie reżyserskie i wizerunkowe polskich twórców teatralnych wciąż godne naśladowania lub całkowicie zapomniane. Teatr społeczeństwa głodnego i teatr społeczeństwa sytego. Nowa epoka – nowy repertuar. Jak teatr odpowiada na rzeczywistość? Studenci otrzymają narzędzia do rozmowy o polskim teatrze, który był przed nimi, zapoznają się z repertuarem i wydarzeniami, którymi żyła kiedyś ich obecna publiczność. Znajomość olśnień scenicznych sprzed lat, przeżyć pokoleniowych innych generacji zawsze umożliwia dialog międzypokoleniowy. Powstaje wspólna platforma identyfikacji. Znajomość historii najnowszej polskiego teatru, wiedza, gdzie szukać wcześniejszych odpowiedzi na pytania, które ich dziś nurtują, umożliwi studentom nawiązanie nici porozumienia z dyrektorami, aktorami i widzami. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ustne i frekwencja na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "semsetr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-14 - 2022-06-05 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WR-bd
PT |
Typ zajęć: |
WR - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Drewniak | |
Prowadzący grup: | Łukasz Drewniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WR - dydaktyka - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-13 - 2023-06-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WR-bd
PT |
Typ zajęć: |
WR - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Drewniak | |
Prowadzący grup: | Łukasz Drewniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WR - dydaktyka - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WR-bd
PT |
Typ zajęć: |
WR - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Drewniak | |
Prowadzący grup: | Łukasz Drewniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WR - dydaktyka - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-10 - 2025-05-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WR-bd
PT |
Typ zajęć: |
WR - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Drewniak | |
Prowadzący grup: | Łukasz Drewniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WR - dydaktyka - egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.