Lektorat języka angielskiego 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WOT/M/LAng-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat języka angielskiego 2 |
Jednostka: | Wiedza o teatrze (studia drugiego stopnia) |
Grupy: |
Przedmioty WOT/M rok I sem. 2 Przedmioty ogólne WOT/M |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Doskonalenie umiejętności języka angielskiego zdobytych podczas studiów licencjackich; przypomnienie i utrwalenie struktur gramatycznych i słownictwa, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych; szczególny nacisk kładziony będzie na zagadnienia teatralno-filmowe oraz inne teksty kultury. |
Pełny opis: |
Na zajęciach w pierwszym semestrze sztuka Szekspira i wybrane jej ekranizacje stanowić będą podstawę tematyczną do napisania krótkiego artykułu naukowego. Technicznym wsparciem dla studenta będą wybrane zagadnienia z gramatyki oraz zajęcia poświęcone pisaniu akademickiemu. Drugi semestr przeznaczony będzie na prezentacje konferencyjne i debatę. Zakres poszczególnych tematów: 1. Krótka historia teatru angielskiego do czasów Szekspira. 2. Fragmenty kilku sztuk szekspirowskich: "Romeo i Julia", "Hamlet", "Jak wam się podoba". Fragmenty te są pretekstem do dyskusji na tematy współczesne. 3. Porównania i metafory. 4. Czytanie streszczeń sztuk szekspirowskich i odpowiadanie na pytania. 5. Czytanie i słuchanie fragmentów sztuk szekspirowskich a następnie oglądanie dwóch wybranych ekranizacji. Tłumaczenia z języka szekspirowskiego na język współczesny. Dyskusja: teatr a film. 6. Pisanie akademickie. Jak napisać artykuł naukowy? Generalizowanie. Etyka akademicka. 7. Struktura artykułu. Ważne zwroty, cytowania, parafrazowanie, przypisy. 8. Gramatyka: przedimki, czasy, strona bierna. 9. Słownictwo: czasowniki frazowe, wyrażenia, kolokacje, związki frazeologiczne, idiomy, słowotwórstwo. 10. Jak przygotować a następnie wygłosić prezentację naukową? 11. Prezentacje studentów: „Współczesne teksty kultury”. 12. Dyskusja. Debata. |
Literatura: |
1. Podstawowa: - Speak Out, Advanced/ Upper Intermediate, Student’s Book, Work Book, Pearson, autorzy: Antonia Clare, J.J. Wilson/ Frances Eales, Steve Oakes 2. Uzupełniająca: - Pathway to Literature. Virginia Evans – Jenny Dooley. Express Publishing. - English Grammar in Context. Micheal Vince. MacMillan. Advanced. - Destination C1 & C2. Grammar & Vocabulary. Malcoln Mann. Steve Taylore – Knowles. MacMillan. - Study Writing. Liz Hamp – Lyons. Ben Heasley. Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
EM 1 Rozpoznać i wyjaśnić podstawowe i zaawansowane zagadnienia gramatyki języka angielskiego EM 2 Definiować i rozpoznać podstawowe i zawansowane słownictwo, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa związanego branżą teatralną/filmową EM 3 Rozpoznać podstawowe i zaawansowane formy pisemne w języku angielskim (oficjalne wiadomości, raporty, recenzje) EM 4 Poprawnie stosować podstawowe i zaawansowane struktury gramatyczne zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej; w przypadku formy ustnej istotna jest także poprawność wymowy K_U15 EM 5 Poprawnie używać słownictwa podstawowego i zaawansowanego, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa związanego branżą teatralną/filmową; w przypadku formy ustnej istotna jest także poprawność wymowy K_U15 EM 6 Poprawnie sporządzać krótsze i dłuższe formy pisemne (maile, recenzje, raporty) K_U15 EM 7 Wypowiadać się na tematy społeczno-artystyczne w języku angielskim EM 8 Relacjonować sytuacje/wydarzenia w języku angielskim EM 9 Krytycznie oceniać (pisemnie/ustnie) filmy/ spektakle teatralne w języku angielskim. |
Metody i kryteria oceniania: |
Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Należy przygotować prezentację, a także oddać pracę pisemną - artykuł Obowiązkowe jest także branie udziału w dyskusjach podczas zajęć i odrabianie prac domowych. 1. Konwersatorium (dyskusja dydaktyczna, dialog dydaktyczny) – zajęcia grupowe z udziałem prowadzącego w roli moderatora, służące wspomaganiu biegłości językowej – łatwości wypowiadania się, formułowania opinii, doskonalenia poprawności i korygowania wymowy; przygotowywanie prezentacji multimedialnej. Szczególny nacisk położony jest na dyskusje dotyczące wybranych tekstów kultury. 2. Ćwiczenia – zajęcia grupowe oparte na doskonaleniu gramatyki, słownictwa, pisania akademickiego. 3. Projekt indywidualny – przygotowanie prezentacji na wybrany temat (z prezentacją multimedialną). Formy sprawdzenia osiągnięcia efektu Kryteria oceny i ich procentowy udział w ocenie końcowej EM 1 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: omawianie problemów gramatycznych podczas zajęć Ocena prezentacji: 45% Artykuł: 45% Aktywność w dyskusji: 10% EM 2 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: wyjaśnianie słownictwa pojawiającego się w czytanych artykułach/oglądanych plikach wideo Zaliczenie końcowe pisemne: 60% Ocena prezentacji: 20% Pisemne prace domowe: 10% Aktywność w dyskusji: 20% EM 3 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: omawianie form pisemnych podczas zajęć Pisemne prace domowe: 10% EM 4 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: ćwiczenia gramatyczne, stosowanie poznanych form gramatycznych w dyskusjach i pisemnych pracach domowych; poprawność wymowy ćwiczona będzie podczas ćwiczeń wymowy oraz podczas dyskusji/ wypowiedzi ustnych Zaliczenie końcowe pisemne: 60% Ocena prezentacji: 20% Pisemne prace domowe: 10% Aktywność w dyskusji: 20% EM 5 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: ćwiczenia ze słownictwem, stosowanie poznanego słownictwa w dyskusjach i pisemnych pracach domowych; poprawność wymowy ćwiczona będzie podczas ćwiczeń wymowy oraz podczas dyskusji/ wypowiedzi ustnych Zaliczenie końcowe pisemne: 60% Ocena prezentacji: 20% Pisemne prace domowe: 10% Aktywność w dyskusji: 20% EM 6 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: prace domowe Pisemne prace domowe: 10% EM 7 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: rozmowy i dyskusje podczas zajęć Aktywność w dyskusji: 20% EM 8 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: rozmowy i dyskusje podczas zajęć Aktywność w dyskusji: 20% EM 9 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: rozmowy i dyskusje podczas zajęć Aktywność w dyskusji: 20% Pisemne prace domowe: 10% |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-06-02 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-bd
WOT-bd
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-06-02 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-l
WOT-l
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT lektorat - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semsetr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-14 - 2022-06-05 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-l
WOT-l
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT lektorat - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-13 - 2023-06-13 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-l
WOT-l
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT lektorat - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). |
|
Pełny opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). Po ukończeniu kursu student rozumie tekst pisany i mówiony o średnim stopniu trudności dotyczący życia codziennego lub artystycznego. Potrafi uczestniczyć w rozmowie na temat mu znany i go interesujący. Umie mówić o swoim doświadczeniu i planach na przyszłość. Zna podstawowe pojęcia dotyczące warsztatu aktorskiego w języku angielskim. Potrafi zrozumieć teksty kultury o niskim stopniu trudności. Umie wyrazić opinię na temat dzieła artystycznego i napisać recenzję sztuki teatralnej lub filmu. Potrafi dyskutować, negocjować i rozwiązywać problemy, jakie może napotkać w życiu codziennym i zawodowym. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Clare, A., & Wilson, J. J. (2015). Speak Out Intermediate. Student’s book. Second edition. Pearson. 2. Fragmenty anglosaskiej literatury pięknej (Charles Dickens, Jane Austen, Ray Bradbury, Charles Bukowski, Robert Frost, William Butler Yeats) 3. Materiały autentyczne – prasa angielska (The Guardian, New Yorker) 4. Materiały własne lektorki Uzupełniająca: 1. Mańkowska, A., Nowacka, M., & Kłoczowska, M. (2009). " How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?": English Pronunciation Practice Book. Konsorcjum Akademickie. 2. Ponsonby, M. (1987). How now, brown cow?: a course in the pronunciation of English, with exercises and dialogues. Prentice Hall. 3. Vaughan-Rees, M. (2010). Rhymes and rhythms: A poem-based course for English pronunciation study. Garnet Education. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-l
WOT-l
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Kalista, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Kamila Kalista | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT lektorat - zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.