Warsztat projekt 4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WOT/L/WarProj4-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat projekt 4 |
Jednostka: | Wiedza o Teatrze (studia pierwszego stopnia) |
Grupy: |
Praktyka teatralna WOT/L Przedmioty WOT/L rok II sem. 4 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie osób studiujących do praktyki kuratorskiej w obszarze sztuk performatywnych, w tym: - pozyskanie wiedzy z zakresu zarządzania projektem kuratorskim, w tym pracy zespołowej; - zdobycie kompetencji pozwalających na wieloaspektowe programowanie projektów kuratorskich i ćwiczenia w tym zakresie; - opracowanie tekstów komunikujących projekt. |
Pełny opis: |
TEMATYKA ZAJĘĆ 1. Ćwiczenia z pisania tekstu kuratorskiego i dossier projektu performatywnego (praca zespołowa). 2. Budowanie dramaturgii projektu. 3.Sieciowania instytucji i organizacji, w tym ustalanie i negocjowania warunków współpracy z partnerami projektu. 4.Komunikacja z osobami zaproszonymi do współpracy, w tym: kontakt inicjujący oraz ustalanie i negocjowania warunków współpracy z twórcami_czyniami. 5.Dostępność projektów: włączanie publiczności / osób uczestniczących ze szczególnymi potrzebami. 6.Ekoetyka w praktykach kuratorskich. 7.Bioróżnorodne praktyki kuratorskie (m.in. instalacja/ wystawa performatywna, audio-walk/ spacer performatywny, wykład performatywny, warsztaty z pokazem efektów prac, spektakl work-in-progres). 8.Podstawy pracy organizacyjnej: w tym zarządzanie projektem i budowanie zespołu projektowego z uwzględnieniem obszarów odpowiedzialności i kompetencji. 9. Komunikacja w zespole: budowanie zaangażowania, szacunek dla różnorodnych poglądów, rundki, feed-back i ewalucja projektu. 10. Podstawy wiedzy z zakresu rozwoju publiczności (audience development). 11. Przygotowanie i publiczna prezentacja projektu kuratorskiego. |
Literatura: |
Dragan Klaić, Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją, przeł.: E. Kubikowska, Wydawnictwo: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Konfrontacje Teatralne / Centrum Kultury w Lublinie, Warszawa-Lublin 2014, s.94-104, https://issuu.com/instytut.teatralny/docs/draganklaic_all, dostęp z dnia 20.10.2024 r. Aleksandra Sidor i Wiktoria Nadmorska w rozmowie z Tomaszem Kireńczukiem, Kwestionować najłatwiejsze interpretacje rzeczywistości, „Didaskalia” 2022 nr 168, https://didaskalia.pl/pl/artykul/kwestionowac-najlatwiejsze-interpretacje-rzeczywistosci, dostęp z dnia: 20.10.2024 r. Agnieszka Wlazeł, Źródła i definicje „audience development”, [w:] Publiczność w centrum uwagi. Dyskusje o audience development, red. Piotr Firych, Magdalena Grenda, Marcin Popławski, „Studia Kulturoznawcze” 2022, nr 4, http://wnsh.amu.edu.pl/produkt/publicznosc-w-centrum-uwagi-dyskusje-o-audience-development/, dostęp: 11.02. 2024. Atlas dla Kultury, https://ckzamek.pl/media/files/Atlas_dla_Kultury_Teatr_i_opera.pdf Kultura dla Klimatu. Przewodnik, https://www.kulturadlaklimatu.pl/wp-content/uploads/2021/04/PRZEWODNIK_Kultura_dla_Klimatu.pdf |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu kształcenia i potwierdzeniu osiągnięcia EU osoba studiująca: 1.Zna podstawowe zasady komunikacji z osobami zaproszonymi do współpracy, m. in. wie jak ustalać i negocjować warunki współpracy. 2.Zna podstawy zarządzania projektem. 3.Potrafi zaprojektować strukturę zespołu projektowego z uwzględnieniem obszarów odpowiedzialności i kompetencji. 4.Zna podstawy rozwoju publiczności i umie zaaplikować tę wiedzę do projektu. 5.Wie jak zaprojektować ekoetyczny i dostępny projekt. 6.Zna podstawowe zasady sieciowania instytucji i organizacji, w tym ustalania partnerstw i koprodukcji. 7.Zna bioróżnorodne formuły praktyk kuratorskich. 8.Potrafi opracować wielowątkową dramaturgię projektu. 9.Potrafi przygotować kompletne dossier projektu zawierające: tekst kuratorski, cele projektu, opis poszczególnych wydarzeń realizowanych w ramach projektu, biogramy osób twórczych i zajmujących się organizacją, strukturę organizacyjną projektu, kalendarium, instytucje i organizacje partnerskie oraz grupy docelowe. 10.Potrafi zaprezentować projekt przed publicznością. 11.Potrafi efektywnie komunikować się w zespole projektowym, w tym przeprowadzić ewaluację wspólnej pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawę zaliczenia kursu stanowi: 1.Zespołowe przygotowanie dossier projektu w programie Word zawierające: - tekst kuratorski, - cele projektu, - opis poszczególnych wydarzeń realizowanych w ramach projektu, - biogramy osób twórczych i zajmujących się organizacją, - kalendarium, - instytucje i organizacje partnerskie, - strukturę organizacyjną projektu, - grupy docelowe. 2.Prezentacja projektu z uwzględnieniem powyższych aspektów na forum grupy zajęciowej. |
Praktyki zawodowe: |
Osoby, które będą chciały kontynuować pracę nad projektem będą mogły to zrobić w ramach praktyk na III roku. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-13 - 2023-06-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WOT-cw
PT |
Typ zajęć: |
WOT ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paweł Sztarbowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WOT ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WOT-cw
PT |
Typ zajęć: |
WOT ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agata Siwiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WOT ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-10 - 2025-05-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WOT-cw
PT |
Typ zajęć: |
WOT ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Siwiak | |
Prowadzący grup: | Agata Siwiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WOT ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.