Warsztat projekt 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WOT/L/WarProj1-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat projekt 1 |
Jednostka: | Wiedza o Teatrze (studia pierwszego stopnia) |
Grupy: |
Praktyka teatralna WOT/L Przedmioty WOT/L rok I sem. 1 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu 1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu wiedzy o współczesnych projektach artystycznych w odniesieniu do zjawisk historycznych. 2. Studenci zdobywają umiejętności w zakresie nazywania i oceny zjawisk artystycznych związanych z kulturą współczesną. 3. Studenci zdobywają odpowiednie kompetencje społeczne, przygotowujące do pracy w instytucjach kultury. 4. Studenci poznają różnorodne projekty z pogranicza sztuk performatywnych, sztuk wizualnych i aktywizmu społecznego. |
Pełny opis: |
Zajęcia teoretyczno-praktyczne, polegające na czytaniu i omawianiu tekstów związanych z instytucją krytyczną, projektami artystyczno-społecznymi, omawianiem konkretnych przykładów ciekawych projektów artystycznych. Zakres poszczególnych tematów: 1. Instytucja krytyczna, jej charakterystyka i cele działania. 2. Podstawowe kompetencje osób zajmujących się tworzeniem projektów w odniesieniu do zawodu kuratora i dramaturga. 3. Różnorodne strategie programowe i ich wpływ na debatę publiczną. 4. Idea sztuki społecznie zaangażowanej („stosowane sztuki społeczne”). 5.Skuteczność sztuki/ Sztuka a aktywizm. 6.Wpływ projektów artystycznych na polityki miejskie. 7. Festiwale artystyczne. 8. Międzynarodowe projekty artystyczne. 9. Odbiorca/widz projektu artystycznego. 10. Omówienie wybranych projektów artystycznych (festiwale, wystawy, projekty teatralne, przeglądy tematyczne, najciekawsze instytucje i ich programy, itp.) 11. Projekty partycypacyjne. (Oni Artura Żmijewskiego) 12. Rozwój poprzez kulturę, polityki kreatywne. 13. Metody działań animacyjnych. |
Literatura: |
1. Podstawowa: - Piotr Piotrowski, Muzeum krytyczne - Dragan Klaić, Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją - Dragan Klaić, Mobilność wyobraźni - „Notatnik Teatralny” nr 58-59/2010 („Zawód: Dramaturg”) - Małgorzata Dziewulska, Teatr zdradzonego przymierza - „Krytyka Polityczna” nr 40-41 („Instytucja krytyczna”) - Muzeum sztuki. Antologia, red. Maria Popczyk (wybrane teksty) 2. Uzupełniająca: - Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski (wybrane teksty) - Etnografia/Animacja/Sztuka, red. Tomasz Rakowski - Claire Bishop, Sztuczne piekła. Sztuka partycypacyjna i polityka widowni - Nicolas Bourriaud, Estetyka relacyjna - Piknik Golgota Polska. Sztuka-Religia-Demokracja, red. Agata Adamiecka-Sitek, Iwona Kurz - Bojana Kunst, Artysta w pracy. O pokrewieństwach sztuki i kapitalizmu |
Efekty uczenia się: |
Wiedza student po zakończeniu kursu powinien: EM 1 Potrafić scharakteryzować najciekawsze współczesne projekty artystyczne krytycznie analizujące rzeczywistość społeczną. [K_W05] EM 2 Znać najważniejsze instytucje i festiwale oraz potrafić opisać ich działalność programową. [K_W12] EM 3 Wskazać i krytycznie zrelacjonować najważniejsze publikacje dotyczące różnorodnych projektów artystycznych. [K_W20] Umiejętności student po zakończeniu kursu powinien: EM 4 Potrafić wyszukiwać informacje na temat najnowszych zjawisk w kulturze. [K_U01] EM 5 Potrafić wyszukiwać informacje na temat różnorodnych grantów na wydarzenia teatralne. [K_U03] EM 6 Potrafić wykorzystać nabytą wiedzę teoretyczną przy tworzeniu własnych projektów kuratorskich. [K_U08] Kompetencje personalne i społeczne student po zakończeniu kursu powinien: EM 7 Potrafić ocenić wpływ projektów artystycznych na zjawiska społeczne. [K_K03] EM 8 Posiadać kompetencje, by krytycznie uczestniczyć we współczesnej debacie publicznej. [K_K05] EM 9 Potrafić realizować misję publiczną w oparciu o realizowane projekty artystyczne. [K_K06] |
Metody i kryteria oceniania: |
Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Każdy student przygotuje co najmniej jeden referat w roku. Obowiązuje systematyczne czytanie lektur zadawanych na zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WOT-cw
PT |
Typ zajęć: |
WOT ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paweł Sztarbowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WOT-cw
PT |
Typ zajęć: |
WOT ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Sztarbowski | |
Prowadzący grup: | Paweł Sztarbowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT ćwiczenia - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.