Publiczność - badania i rozwój
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WOT/L/F/PBiR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Publiczność - badania i rozwój |
Jednostka: | Wiedza o Teatrze (studia pierwszego stopnia) |
Grupy: |
Przedmioty WOT/L rok II sem. 3 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z praktykami i metodami badania i rozwoju publiczności. |
Literatura: |
1. Bachórz, A., i in., „Punkty styczne: między praktyką z kulturą (nie)uczestnictwa” http://repozytorium.ikm.gda.pl/files/original/raport_IKM_punkty_styczne.pdf 2. Kietlińska, B., „Kiedy skończy się kwarantanna i będzie można wrócić do teatru, ja wrócę. Badanie publiczności teatralnej w czasie epidemii koronawirusa w Polsce”, https://www.instytut-teatralny.pl/dzialalnosc/projekty-i-programy/nowe-formy-istnienia-jak-zmienial-sie-teatr-w-pandemii/ 2a. Ćwikła, M., „Wademekum. Budowanie publiczności teatralnej w sieci” https://www.ibok.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/WADEMEKUM_budowanie_publicznosci_teatralnej_w_sieci_MCwikla.pdf 3. Płachecki, T. (red.), „Relacje i różnice. Uczestnictwo warszawiaków i warszawianek w kulturze” http://www.kulturalna.warszawa.pl/tmp/relacja_i_roznice.pdf 4. Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, „Badanie publiczności gdańskich instytucji kultury” https://ikm.gda.pl/wp-content/uploads/2018/08/raport-analityczny_v3.pdf 5. GUS, „Uczestnictwo ludności w kulturze w 2019 r.” https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/kultura/uczestnictwo-ludnosci-w-kulturze-w-2019-roku,6,3.html 6. Sierocki, R, Drzał-Sierocka, A., „Publiczność Teatru Jaracza w Olsztynie. Raport z badań” https://teatr.olsztyn.pl/userfiles/publiczno%C5%9B%C4%87_TJ_raport.pdf 7. Smartscope, „Badanie segmentacyjne uczestników kultury. Prezentacja wyników badania ilościowego”, https://nck.pl/upload/attachments/319000/Segmentacja-uczestnikow-kultury-raport.pdf 7a. Pol, G., Maciejczak-Kwiatkowska, Z., „Kogo nie interesuje kultura (instytucjonalna)? Segmentacja uczestników kultury” https://www.ejournals.eu/Zarzadzanie-w-Kulturze/2019/20-4-2019/art/15610/ 8. Bunting, C., Knell, J., “Measuring quality in the cultural sector. The Manchester Metrics pilot: findings and lessons learned” https://www.artscouncil.org.uk/sites/default/files/download-file/Manchester_Metrics_Final_Report_May_2014.pdf 9. Theatrical Management Association, “Capturing the audience experience: A handbook for the theatre” https://itc-arts-s3.studiocoucou.com/uploads/helpsheet_attachment/file/23/Theatre_handbook.pdf 10. Nielsen, D., “Theatre Talks – Audience Development in Three Perspectives: Marketing, Cultural Policy and Theatrical Communication” 10a. Sauter, w., “Theatre Talks: How to Find Out What the Spectator Thinks”, w: Sauter, W: The Theatrical Event: Dynamics of Performance and Perception 11. Heim, C., “’Argue with us!’: Audience co-creation through post-performance discussions.”, New Theatre Quarterly, 28(2), pp. 189-197. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WOT-k
CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Lewandowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Kamila Lewandowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WOT konwersatorium - zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.