Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium mgr II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WA/ATM/SMgr2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium mgr II
Jednostka: Kierunek Aktorstwo
Grupy: Przedmioty ATM sem 8 rok IV
Przedmioty fakultatywne
Przedmioty fakultatywne ATM
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: Polski
Skrócony opis:

Kluczowymi elementami przedmiotu:

1. Definicja pracy magisterskiej w przestrzeni podejmowanej problematyki, edytorskich zasad i analitycznych narzędzi

2. Zakres i perspektywy poznawcze wprowadzanych materiałów

3. Formuła tematu

4. Wytyczenie kierunku oraz trybu stawianych pytań i proponowanych odpowiedzi

Pełny opis:

semestr 6

1. Wyjaśnienie formalnych i merytorycznych wymogów pracy magisterskiej.

2. Wprowadzenie podstawowych zasad warsztatu badawczego.

3. Usytuowaniie narracji w różnych przestrzeniach m.in tekkstów literatury, kultury, teatru i filmu.

4. Przedstawienie zasad redakcyjnych. Opis bibliograficzny. Struktura przypisów.

5. Omówienie obowiązującego layoutu pracy (m.in. czcionka, akapity,tytuły i śródtytuły, paginacja).

6. Rodzaje materiałów ilustracyjnych i sposób ich prezentacji.

7. Autoryzacja wywiadu. Funkcja cytatu.

Cyki indywidualnych konsultacji, których celem jest wstępny projekt tematu, zarys spisu treści oraz rodzaj i kierunek interpretacji.

Równocześnie odbywają się wspólne dyskusje całej grupy seminarzystów. Jest to moment konfrontacji rozmaitych perspektyw poznawczych i linii egzemplifikacji.

Uczestnictwo w obu formach seminarium jest warunkiem zaliczenia.

semestr 8

Indywidualne konsultacje. Weryfikacja bibliografii. Spis treści. Pierwsza wersja wstępu i dowolnego rozdziału.

Aktywny udział w tych seminaryjnych spotkaniach jest warunkiem zaliczenia.

semestr 9

Indywidualne konsultacje.

Kształtowanie ostatecznych wersji rozdziałów. Szczegółowa redakcja tekstu. Złożenie – z godne z obowiązującą procedurą – egzemplarzy pracy magisterskiej do obrony.

Oceny z pracy wystawia recenzent i promotor.

Literatura:

Dobór lektur z zakresu teorii zależy od merytorycznego kontekstu tematu pracy. Decydują o tym wprowadzane przez studenta przestrzenie egzemplifiikacji m.in teksty literatury, kultury, teatru, filmu.

Efekty uczenia się:

wiedza:

K_W01 posiada gruntowną znajomość podstawowego kanonu polskiego i światowego dramatu

oraz kanonu stanowiącego podstawę repertuarową teatru muzycznego (w tym opery, operetki i musicalu) a także teatru formy (w tym baletu, pantomimy, teatru tańca i gatunków pokrewnych) oraz gruntowną znajomość podstawowego kanonu polskiej i światowej literatury pięknej a także wiedzę z zakresu podstawowego kanonu polskiej i światowej muzyki klasycznej i popularnej; poszerza zakres tej wiedzy poprzez indywidualną pracę i poszukiwania

umiejętności:

K_U09 tworzy rozbudowane pisemne i ustne wypowiedzi z zakresu sztuk teatralnych, muzycznych i filmowych w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą w procesie kształcenia

K_U10 Samodzielnie formułuje krytyczne sądy na podstawie analizy, oceny i selekcji informacji, które potrafi swobodnie czerpać z różnych dziedzin humanistyki dla realizacji własnych projektów twórczych

kompetencje społeczne:

K_K01 rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności ; przekazuje ją i wykorzystuje w pracy zespołowej przy projektach artystycznych

Metody i kryteria oceniania:

W semestrze 8 warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo konsultacjach indywidualnych wspomagających indywidualną pracę w zakresie opracowania bibliografii, spisu treści oraz pierwszej wersji wstępu i dowolnego rozdziału pracy magisterskiej.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-06 - 2019-05-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
WA seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Skarżanka
Prowadzący grup: Jadwiga Jakubowska-Opalińska, Andrzej Strzelecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenie
WA seminarium - zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-06-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
WA - dydaktyka, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Czerska-Pieńkowska, Jadwiga Jakubowska-Opalińska, Katarzyna Skarżanka, Andrzej Strzelecki
Prowadzący grup: Barbara Czerska-Pieńkowska, Jadwiga Jakubowska-Opalińska, Andrzej Strzelecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenie na ocenę
WA - dydaktyka - zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-15 - 2021-06-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
WA seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Czerska-Pieńkowska, Jadwiga Jakubowska-Opalińska, Anna Lobedan, Paweł Płoski, Katarzyna Skarżanka
Prowadzący grup: Barbara Czerska-Pieńkowska, Jadwiga Jakubowska-Opalińska, Anna Lobedan, Paweł Płoski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenie na ocenę
WA seminarium - zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)