Projekt III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/ATM/Pro3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt III |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo |
Grupy: |
Przedmioty ATM sem 5 rok III Przedmioty podstawowe ATM |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
LUB
3.50
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Studenci w trakcie ćwiczeń i wykładów zapoznają się z teorią i technikami improwizacji teatralnej. Uczą się posługiwać narzędziami improwizacji w tworzeniu a vista scen dramatycznych, komediowych i musicalowych, oraz wykorzystywać poznane techniki we własnym procesie twórczym. |
Pełny opis: |
Studenci pod kierunkiem prowadzącego biorą aktywny udział w ćwiczeniach praktycznych, grach improwizacyjnych i dyskusjach, w trakcie których przyswajają wiedzę na temat improwizacji teatralnej (system Keitha Johnstone'a i Violi Spolin): 1. Podstawowe zasady improwizacji w oparciu o koncepcje Keitha Johnstone’a i Violi Spolin 2. Czynniki wpływające na przebieg i jakość improwizacji 3. Zorientowane na zaufanie i spontaniczność techniki budowania zespołu za pomocą gier improwizacyjnych 4. Kształtowanie umiejętności narracyjnych i opowiadania historii 5. Budowanie postaci i relacji z partnerem w improwizacji: a. Zastosowanie „Koła emocji” R. Plutchika w budowaniu postaci i relacji w scenie b. Koncepcja „Statusu” K. Johnstone’a w budowaniu postaci i relacji w scenie 6. Budowanie scen dwuosobowych 7. Budowanie scen zbiorowych 8. Analiza i praktyczne zastosowanie gier improwizacyjnych w budowaniu scen dramatycznych, komediowych i musicalowych a. Formaty gier dramaturgicznych b. Formaty gier musicalowych |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: Po zakończeniu kursu student zna i rozumie: 1. Podstawowe zasady improwizacji teatralnej wg systemu Keitha Johnstone’a i Violi Spolin [K_W03] 2. Koncepcję emocji Roberta Plutchika i potrafi odnieść ją do formy gry aktorskiej [K_W03, K_W06] 3. Koncepcję wysokiego i niskiego „Statusu” wg K. Johnstone’a i potrafi odnosić je do formy gry aktorskiej [K_W03, K_W06] 4. Zależności pomiędzy inspiracją a kreacją twórczą w procesie improwizacji teatralnej [K_W09] UMIEJĘTNOŚCI: Po zakończeniu kursu student potrafi: 1. Potrafić posługiwać się technikami intuicyjnymi i nieanalitycznymi w swojej kreacji scenicznej [K_U01] 2. Używać pełni potencjału twórczego, wykorzystując uniwersalizm kreatywności we wszystkich sferach swego działania artystycznego [K_U01] 3. Działać na rzecz zespołu, dążąc do osiągnięcia porozumienia w sprawie wypracowania wspólnego kierunku kreowania dzieła [K_U04] 4. Elastycznie przystosowywać się do nieustająco zmieniających się warunków i sytuacji scenicznych, będąc otwartym na kontakt z publicznością [K_U12] 5. Sprawnie budować postać sceniczną i improwizować tekst dramatyczny oraz piosenki w ramach założonej postaci [K_U05, K_U12, K_U13] 6. Posiadać umiejętność odejścia od zapisanego tekstu muzycznego i literackiego improwizując z użyciem muzycznych, werbalnych i niewerbalnych środków ekspresji zgodnie z założoną koncepcją artystyczną [K_U13] KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Po zakończeniu kursu student jest gotów do: 1. Korzystania z umiejętności improwizacyjnych (opartych na uważnym słuchaniu i szybkiej adaptacji do zmiennych warunków) w innych działaniach artystycznych, oraz w życiu prywatnym [K_K02, K_K03, K_K05] 2. Łączenia zdobytej wiedzy i umiejętności, i wykorzystywania jej w działaniach a vista przy tworzeniu kompleksowych przedsięwzięć artystycznych [K_K02] 3. Świadomego korzystania w pracy twórczej z zasobów własnej energii, intuicji, emocji i wyobraźni; skutecznego radzenia sobie ze stresem; umiejętnego zarządzania nimi w pracy indywidualnej i zespołowej [K_K03] 4. Wykazywania się pewnością siebie w relacjach interpersonalnych; rozwijania potencjału inteligencji emocjonalnej tworząc empatyczne więzi zawodowe i społeczne [K_K05] |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Aktywny udział w dyskusjach i ćwiczeniach na zajęciach (70%) 2. Realizacja projektów w grupach trzyosobowych (20%) 3. Egzamin w formie publicznego pokazu, podczas którego studenci uczestniczą w dwóch grach improwizacyjnych, w trakcie których prezentują improwizowane sceny dialogowe i śpiewane. (10%) Dozwolone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione. W przypadku większej liczby nieobecności student nie zostanie dopuszczony do egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-01-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WA-bd
CZ PT WA-bd
|
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 105 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Perchuć, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Wiesław Komasa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA - dydaktyka - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2018-02-07 - 2018-05-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WA-bd
CZ WA-bd
PT |
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 105 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Perchuć, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Mariusz Benoit | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA - dydaktyka - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WA-bd
CZ PT WA-bd
|
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 105 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Majchrzak, Marcin Perchuć, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Majchrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA - dydaktyka - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-06 - 2019-05-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WA-bd
CZ PT WA-bd
|
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 105 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Malajkat, Marcin Perchuć, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Wojciech Malajkat | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA - dydaktyka - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-27 |
Przejdź do planu
PN WA-bd
WT ŚR WA-bd
CZ PT |
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 105 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Oskar Hamerski, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Oskar Hamerski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA - dydaktyka - egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.