Praca nad rolą w teatrze muzycznym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/ATM/PnRTM-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praca nad rolą w teatrze muzycznym |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo |
Grupy: |
Przedmioty ATM sem 6 rok III Przedmioty kierunkowe ATM |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.50
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Praca nad rolą w teatrze muzycznym Przygotowanie studenta do zawodowej pracy zarówno w teatrze dramatycznym jak i teatrze o charakterze musicalowym. Główny cel przeprowadzenie studenta przez rolę. Możliwość zagrania pełnej postaci. Praca na dobrym tekście, umożliwiającym twórcze poszukiwania i pobudzającym wyobraźnię. Tekst tylko jako pretekst , zawsze szukamy dalej i głębiej. Odwieczna walka o ważność i jakość wypowiadanego słowa i sprawy , o którą nam chodzi. W dużej mierze praca zespołowa, dużo utworów wspólnych ,gdzie zespół aktorski jest jak jedno ciało.Zrozumienie, że w jednym ciele również znaleźć można różnorodność. Każdy na tle zespołu ma szansę zaistnieć. Wypowiedź muzyczna traktowana jako część naszej dramatycznej całości.Postać śpiewa i opowiada nam o sobie, dzięki tej wypowiedzi jako widz idziemy dalej w zrozumieniu postaci.Jako aktor dopełniamy naszego bohatera. |
Pełny opis: |
Company S.Sondheima, musical koncepcyjny, którego treść i temat stanowią podstawę do opowiadania.Główny bohater przechodzi kryzys 35 latka, usiłuje znaleźć odpowiedz na pytania , które nurtują go od dawna. Sens bycia razem czy osobno. Czy naprawdę możliwe jest życie we dwoje . Jeśli tak to czy naprawdę po to znaleźliśmy sie tu i teraz, czy nie ważniejsze byłoby przeżycie tego życia naprawdè. Bardzo zależało mi zeby studenci poznali musical nie tylko jako formę muzyczną. Sondheim fenomenalnie łączy siłę muzyki z zajmującym , trudnym tematem. Student musi się tu przede wszystkim zmierzyć ze zbudowaniem pełnokrwistej postaci , która mówi, gra sceny i śpiewa o tym co ją dotyka. Piosenka pozwala nam wejść na inny poziom nasz bohater dzięki niej powierza nam swoje rozterki i sekrety. Mowi na głos czego nigdy nie byłby w stanie powiedzieć. |
Literatura: |
S.Sondheim musical Company Dwa filmy służyły nam jako dopełnienie i poznanie S.Sondheima i jego twórczości. Szóstka Sondheima i Best Worst Think that ever could have happend |
Efekty uczenia się: |
Zapoznał się z całym materiałem sztuką Company oraz całą partyturą muzyczną.KW04 Student potrafi przedstawić klarowny rysunek postaci . Przedstawić charakterystykę bohatera.KU01,KU02, Posiada wiedzę i biegle potrafi łączyć na scenie elementy scenicznego wyrazu jak : wyrazistość mówienia, operowanie słowem , głosem i ciałem w prawidłowy sposób.KU03KU08 Poznał i umie wykonać cały materiał muzyczny dotyczący i będący dopełnieniem jego postaci. Opracował sobie sam bądź z pedagogiem ruch sceniczny , który jest ścisłe powiązany z zadaniami.KW03, KU05 KU06 Biegle posługuje się sprzętem technicznym , mikroporty, mikrofony, odsłuchy sceniczne do własnego użytku. KW07, KU03 Umie pracować na scenie w dużej grupie, szuka kontaktu w przypadku braku dąży do porozumienia i rozwiązania konfliktu. Twórczo angażuje sie w działania grupowe.KK05, Potrafi pracować w grupie , wspólnie rozwiązywać niejasności lub interpretacyjne spory. KK04, KK05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność studenta na zajęciach Dwie nieusprawiedliwione nieobecności uniemożliwiają zaliczenie przedmiotu Oceniam Kreatywność , zaangażowanie na zajęciach realizowanie uwag profesora myślenie poważne podchodzenie do zagadnienia |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-06-02 |
Przejdź do planu
PN WA-bd
WT ŚR CZ WA-bd
PT |
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 105 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Borkowska, Ewa Bułhak - Rewak, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Urszula Borkowska, Ewa Bułhak - Rewak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA - dydaktyka - egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.