Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca nad rolą w teatrze muzycznym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WA/ATM/PnRTM-L
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praca nad rolą w teatrze muzycznym
Jednostka: Kierunek Aktorstwo
Grupy: Przedmioty ATM sem 6 rok III
Przedmioty kierunkowe ATM
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.50 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: Polski
Skrócony opis:

Praca nad rolą w teatrze muzycznym

Przygotowanie studenta do zawodowej pracy zarówno w teatrze dramatycznym jak i teatrze o charakterze musicalowym. Główny cel przeprowadzenie studenta przez rolę. Możliwość zagrania pełnej postaci.

Praca na dobrym tekście, umożliwiającym twórcze poszukiwania i pobudzającym wyobraźnię.

Tekst tylko jako pretekst , zawsze szukamy dalej i głębiej.

Odwieczna walka o ważność i jakość wypowiadanego słowa i sprawy , o którą nam chodzi.

W dużej mierze praca zespołowa, dużo utworów wspólnych ,gdzie zespół aktorski jest jak jedno ciało.Zrozumienie, że w jednym ciele również znaleźć można różnorodność. Każdy na tle zespołu ma szansę zaistnieć.

Wypowiedź muzyczna traktowana jako część naszej dramatycznej całości.Postać śpiewa i opowiada nam o sobie, dzięki tej wypowiedzi jako widz idziemy dalej w zrozumieniu postaci.Jako aktor dopełniamy naszego bohatera.

Pełny opis:

Company S.Sondheima, musical koncepcyjny, którego treść i temat stanowią podstawę do opowiadania.Główny bohater przechodzi kryzys 35 latka, usiłuje znaleźć odpowiedz na pytania , które nurtują go od dawna. Sens bycia razem czy osobno. Czy naprawdę możliwe jest życie we dwoje .

Jeśli tak to czy naprawdę po to znaleźliśmy sie tu i teraz, czy nie ważniejsze byłoby przeżycie tego życia naprawdè.

Bardzo zależało mi zeby studenci poznali musical nie tylko jako formę muzyczną.

Sondheim fenomenalnie łączy siłę muzyki z zajmującym , trudnym tematem.

Student musi się tu przede wszystkim zmierzyć ze zbudowaniem pełnokrwistej postaci , która mówi, gra sceny i śpiewa o tym co ją dotyka.

Piosenka pozwala nam wejść na inny poziom nasz bohater dzięki niej powierza nam swoje rozterki i sekrety. Mowi na głos czego nigdy nie byłby w stanie powiedzieć.

Literatura:

S.Sondheim musical Company

Dwa filmy służyły nam jako dopełnienie i poznanie S.Sondheima i jego twórczości.

Szóstka Sondheima i Best Worst Think that ever could have happend

Efekty uczenia się:

Zapoznał się z całym materiałem sztuką Company oraz całą partyturą muzyczną.KW04

Student potrafi przedstawić klarowny rysunek postaci .

Przedstawić charakterystykę bohatera.KU01,KU02,

Posiada wiedzę i biegle potrafi łączyć na scenie elementy scenicznego wyrazu jak : wyrazistość mówienia, operowanie słowem , głosem i ciałem w prawidłowy sposób.KU03KU08

Poznał i umie wykonać cały materiał muzyczny dotyczący i będący dopełnieniem jego postaci. Opracował sobie sam bądź z pedagogiem ruch sceniczny , który jest ścisłe powiązany z zadaniami.KW03, KU05 KU06

Biegle posługuje się sprzętem technicznym , mikroporty, mikrofony, odsłuchy sceniczne do własnego użytku. KW07, KU03

Umie pracować na scenie w dużej grupie, szuka kontaktu w przypadku braku dąży do porozumienia i rozwiązania konfliktu. Twórczo angażuje sie w działania grupowe.KK05,

Potrafi pracować w grupie , wspólnie rozwiązywać niejasności lub interpretacyjne spory. KK04, KK05

Metody i kryteria oceniania:

Obecność studenta na zajęciach

Dwie nieusprawiedliwione nieobecności uniemożliwiają zaliczenie przedmiotu

Oceniam

Kreatywność , zaangażowanie na zajęciach

realizowanie uwag profesora

myślenie

poważne podchodzenie do zagadnienia

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-06-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
WA - dydaktyka, 105 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Borkowska, Ewa Bułhak - Rewak, Katarzyna Skarżanka
Prowadzący grup: Urszula Borkowska, Ewa Bułhak - Rewak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - egzamin
WA - dydaktyka - egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)