Wykład monograficzny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/WM-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład monograficzny |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo |
Grupy: |
Przedmioty A sem 5 rok III Przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.50
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z wybitnymi, choć często kontrowersyjnymi dziełami literatury europejskiej przez kontekst biograficzny, historyczny i artystyczny. Ujawnienie autonomiczności i integralności dzieła, pozostającego często w jaskrawym kontraście z biografią autora. |
Literatura: |
1. Podstawowa: a. De Sade, Justyna czyli nieszczęścia cnoty (fragmenty) b. Byron, Kain, Manfred, Don Juan (fragmenty) c. P. Shelley, Prometeusz wyzwolony (fragmenty) d. M. Shelley, Frankenstein (fragmenty) e. T. de Quincey, Wyznania angielskiego opiumisty(frg) f. J. Słowacki, Lambro (fragmenty) g. V. Hugo, Nędznicy, Pracownicy morza, Hernani(frg) h. A. Mickiewicz, Dziady, Liryki lozańskie (fragmenty) i. J. Słowacki, Genezis z ducha (fragmenty) j. E.A. Poe, wybrane opowiadania k. Ch. Baudelaire, Paryski spleen, Sztuczne raje (frg) l. A. Rimbaud, wybór wierszy m. F. Dostojewski, Zbrodnia i kara, Biesy, Idiota, Bracia Karamazow (fragmenty) n. O. Wilde, Portret Doriana Graya, opowiadania, dramaty (wybór) o. M. Proust, W poszukiwaniu straconego czasu. Sodoma i Gomora(frg) p. J. Joyce, Portret artysty w czasach młodości, Ulisses (fragmenty) q. T. Mann, Czarodziejska góra, Doktor Faustus (fragmenty) r. W. Gombrowicz, Dziennik, Kosmos(fragmenty) s. A. Ginsberg, Skowyt t. W. S. Burroughs, Nagi lunch(fragmenty) u. J. Kerouac, W drodze(fragmenty) |
Efekty uczenia się: |
Wiedza student po zakończeniu kursu powinien: EM 1 Wskazywać ważne zjawiska literackie i artystyczne z różnych epok EM 2 Rozpoznawać konteksty biograficzne i kulturowe dzieła EM 3 Wyjaśniać stosunek dzieła do biografii autora Umiejętności student po zakończeniu kursu powinien: EM 4 Analizować dzieła literackie we właściwym kontekście interpretacyjnym EM 5 Wykorzystywać elementy biografii w procesie interpretacji EM 6 Weryfikować hipotezy interpretacyjne Kompetencje personalne i społeczne student po zakończeniu kursu powinien: EM 7 Współdziałać z grupą w rozwiązywaniu problemów interpretacyjnych EM 8 Krytykować jednostronne i niepełne rozwiązania interpretacyjne |
Metody i kryteria oceniania: |
EM 1 Aktywność w dyskusjach – 90% Obecność na zajęciach – 10% EM 2 Aktywność w dyskusjach – 90% Obecność na zajęciach – 10% EM 3 Aktywność w dyskusjach – 90% Obecność na zajęciach – 10% EM 4 Aktywność w dyskusjach – 90% Obecność na zajęciach – 10% EM 5 Aktywność w dyskusjach – 90% Obecność na zajęciach – 10% EM 6 Aktywność w dyskusjach – 90% Obecność na zajęciach – 10% EM 7 Aktywność w dyskusjach – 90% Obecność na zajęciach – 10% EM 8 Aktywność w dyskusjach – 90% Obecność na zajęciach – 10% |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-13 - 2017-05-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA wykład
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Perchuć, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Mrowcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA wykład - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2018-02-07 - 2018-05-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WA-w
PT |
Typ zajęć: |
WA wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Perchuć, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Mrowcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA wykład - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-27 |
Przejdź do planu
PN WA-bd
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Mrowcewicz, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Mrowcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WA - dydaktyka - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.