Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Style muzyczne 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WA/A/SM3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Style muzyczne 3
Jednostka: Kierunek Aktorstwo (RII)
Grupy: Przedmioty A sem 3 rok II
Przedmioty specjalności - Aktorstwo i wokalistyka
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: Polski
Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów ze stylistykami teatru muzycznego oraz wyposażenie ich w podstawowe narzędzia interpretacji wokalno-aktorkiej utworw musicalowych.

Pełny opis:

Stylistyki musicalowe:

- kompozytorzy- cechy charakterystyczne

- epoki teatralne

Musicalowe techniki wokalne:

-jakość mowy

-śpiewanie "półklasyczne" (eng. legit musical)

-twang/belting- nośność i ekspresyjność głosu; wykorzystanie w technik w spektaklach

Aktorstwo w piosence musicalowej:

-analiza psychologiczna tekstów piosenek

-planowanie przebiegu dramaturgicznego piosenki

-pisosenka jako monolog dramatyczny

-aktorstwo w piosence- łaczenie elemntów techniki aktorskiej i wokalnej

Literatura:

Singing and the actor- Gillyanne Kayes

Acting through song-Paul Harvard

Teksty zebrane- Jerzy Grotowski

Estill Level 1 and 2- Jo Estill, Kimberley Steinhauer, Mary McDonald Klimek

Thank you, that's all we need for today-Mary Hammond

Efekty uczenia się:

Student:

-ma wiedzę niezbędną do przeprowadzenia analizy materiału słowno-muzycznego utworu SAW_W04

-potrafi wymienić najsłynniejszych musicalowych kompozytorów i określić cechy charakterystyczne ich twórczości SAW_W05

-potrafi przygotować się do przesłuchania w teatrze SAW_U02

-działa w zespole na rzecz projektu- potrafi dyskutować, proponować i rezygnować ze swoich pomysłów SAW_K01

-krytykę odbiera jako zachętę do dalszych poszukiwań K_K06

-potrafi dbać o higienę głosu K_U07

Metody i kryteria oceniania:

-pokaz efektów pracy w postaci występu przed społecznością szkoły

-pisemna praca zaliczeniowa z zakresu wiedzy o musicalu

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-27
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
WA - dydaktyka, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Dominiak, Andrzej Perkman, Katarzyna Skarżanka, JANUSZ SZROM
Prowadzący grup: Kamil Dominiak, Andrzej Perkman, JANUSZ SZROM
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - egzamin
WA - dydaktyka - egzamin

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-03-12
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
WA wykład z ćwiczeniami, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Dominiak, Dariusz Janus, Katarzyna Skarżanka, Marek Stefankiewicz, JANUSZ SZROM
Prowadzący grup: Kamil Dominiak, Dariusz Janus, Marek Stefankiewicz, JANUSZ SZROM
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - egzamin
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin
Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów ze stylistykami teatru muzycznego oraz wyposażenie ich w podstawowe narzędzia interpretacji wokalno-aktorkiej utworw musicalowych.

Pełny opis:

Stylistyki musicalowe:

- kompozytorzy- cechy charakterystyczne

- epoki teatralne

Musicalowe techniki wokalne:

-jakość mowy

-śpiewanie "półklasyczne" (eng. legit musical)

-twang/belting- nośność i ekspresyjność głosu; wykorzystanie w technik w spektaklach

Aktorstwo w piosence musicalowej:

-analiza psychologiczna tekstów piosenek

-planowanie przebiegu dramaturgicznego piosenki

-pisosenka jako monolog dramatyczny

-aktorstwo w piosence- łaczenie elemntów techniki aktorskiej i wokalnej

Literatura:

Singing and the actor- Gillyanne Kayes

Acting through song-Paul Harvard

Teksty zebrane- Jerzy Grotowski

Estill Level 1 and 2- Jo Estill, Kimberley Steinhauer, Mary McDonald Klimek

Thank you, that's all we need for today-Mary Hammond

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-24
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
WA wykład z ćwiczeniami, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Dominiak, Dariusz Janus, Katarzyna Skarżanka, Marek Stefankiewicz, JANUSZ SZROM
Prowadzący grup: Kamil Dominiak, Dariusz Janus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - egzamin
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin

Zajęcia w cyklu "semsetr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-14 - 2022-06-05
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
WA wykład z ćwiczeniami, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Dominiak, Dariusz Janus, Katarzyna Skarżanka, Marek Stefankiewicz, JANUSZ SZROM
Prowadzący grup: Kamil Dominiak, Dariusz Janus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - egzamin
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin
Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów ze stylistykami teatru muzycznego oraz wyposażenie ich w podstawowe narzędzia interpretacji wokalno-aktorkiej utworw musicalowych.

Pełny opis:

Stylistyki musicalowe:

- kompozytorzy- cechy charakterystyczne

- epoki teatralne

Musicalowe techniki wokalne:

-jakość mowy

-śpiewanie "półklasyczne" (eng. legit musical)

-twang/belting- nośność i ekspresyjność głosu; wykorzystanie w technik w spektaklach

Aktorstwo w piosence musicalowej:

-analiza psychologiczna tekstów piosenek

-planowanie przebiegu dramaturgicznego piosenki

-pisosenka jako monolog dramatyczny

-aktorstwo w piosence- łaczenie elemntów techniki aktorskiej i wokalnej

Literatura:

Singing and the actor- Gillyanne Kayes

Acting through song-Paul Harvard

Teksty zebrane- Jerzy Grotowski

Estill Level 1 and 2- Jo Estill, Kimberley Steinhauer, Mary McDonald Klimek

Thank you, that's all we need for today-Mary Hammond

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
WA wykład z ćwiczeniami, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Dominiak, Dariusz Janus, Katarzyna Skarżanka, Marek Stefankiewicz, JANUSZ SZROM
Prowadzący grup: Kamil Dominiak, Dariusz Janus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - egzamin
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-4 (2023-02-27)