Piosenka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/Pio |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Piosenka |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo rok I |
Grupy: |
Przedmioty A sem 2 rok I Przedmioty podstawowe |
Punkty ECTS i inne: |
1.50
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Interpretacja piosenki filmowej |
Pełny opis: |
Studenci zostali poproszeni o wyszukanie piosenek, które zostały wykorzystane w filmach polskich i nie tylko. Propozycje okazały się niezwykle ciekawe i oryginalne, co świadczy o szerokim zakresie zainteresowania w tym temacie. A jakakolwiek podpowiedź czy sugestia z mojej strony kończyła się znajomością tematu na następnych zajęciach. Z grupą pracuję już kolejny semestr, dzięki czemu znamy już swoje mocniejsze cechy jak i słabości, co niezwykle pomaga na tym etapie pracy. Drugi semestr to kolejny krok w interpretacji piosenki - odważniejszy w przekraczaniu granic. |
Literatura: |
Ballada z filmu Pociąg reż. Jerzy Kawalerowicz W wielkim mieście z filmu Zakochany Anioł reż. Artur „Baron” Więcek Un Poco Loco z filmu Coco reż. Lee Unkrich Tak mi źle z serialu Wojna Domowa reż. Jerzy Gruza Mata Hari z filmu Lata dwudzueste… lata trzydzieste… reż. Janusz Rzeszewski Już kąpiesz się nie dla mnie z filmu Szpital reż. Janusza Majewskiego Ach śpij kochanie z filmu Paweł i Gaweł reż. Mieczysław Krawicz Kubusiowa kołysanka z filmu Kubuś Puchatek reż. Stephen J. Anderson/Don Hall Kołysanka z filmu Dziecko Rosemary reż. Roman Polański To nie był film z filmu Młode wilki reż. Jarosław Żamojda Moda i miłość z filmu Dziewczyny do wzięcia reż. Janusz Kondratiuk Lipka zielona z filmu Boże Ciało reż. Jan Komasa Walc z serialu Noce i Dnie reż. Jerzy Antczak Nie wiem czy to warto z filmu Matka swojej matki reż Robert Gliński Kto tak ładnie kradnie z filmu Halo Szpicbródka reż. Janusz Rzeszewski Ach Panie, Panowie z filmu Apetyt na czereśnie reż. Romuald Szejd Ta noc do innych jest niepodobna z filmu Wielka Majówka reż. Krzysztof Rogulski Cucurrucucu Paloma z filmu Porozmawiaj z nią reż. Pedro Almodovar |
Efekty uczenia się: |
Studenci po pierwszym semestrze odważniej i z większą świadomością podchodzą do interpretacji piosenki. W dalszym ciągu bawimy się metodą, aby nie poprzez usilne powtarzanie dźwięków, ale dzięki wyobraźni i rozumieniu tekstu piosenki zmierzyć się z tą formą muzyczną. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaangażowanie na zajęciach, znajomość materiału, pomysłowość, wyobraźnia i wykonanie zadanego utworu na egzaminie końcowym. |
Praktyki zawodowe: |
Praktyki zawodowe nie mają znaczenia w zaliczeniu tego przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
Przejdź do planu
PN WA-wcw
WA-wcw
WA-wcw
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA wykład z ćwiczeniami, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Urszula Borkowska, Ewa Bułhak - Rewak, Dariusz Janus, Natalia Kujawa, Anna Lobedan, Andrzej Perkman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin |
|
Skrócony opis: |
Praca w szczególności grupowa.. Pracujemy nad materiałem w grupie. Celem jest wspólne sceniczne działanie. Wyrażenie się przez piosenkę w zespole. Będą pojawiać się partie solowe , ale punktem wyjścia jestem ja w grupie. Studenci otrzymują materiał muzyczny , przygotowujemy go wspólnie na zajęciach , ale nauka tekstu i linii melodycznych dokonuje się po za zajęciami. Na zajęciach pracujemy nad interpretacją utworów. |
|
Pełny opis: |
Pracujemy nad piosenkami , w aranżacji na głosy . Niektóre piosenki spróbujemy wzbogacić o choreografię. Przede wszystkim przedmiot ma za zadanie uświadomić osobom jeszcze nie śpiewającym , że ta materia może być im bliższa., można ją oswoić. I znaleźć w niej prawdę i radość. |
|
Literatura: |
Piosenki z repertuaru zespołu Lady Pank, Klaus Mitffoch, Perfect, Republika,Kayah |
|
Uwagi: |
Student może pozwolić sobie na dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Aby zaliczyć przedmiot i być dopuszczonym do egzaminu musi być zachowana połowa obecności na zajęciach. Ocena końcowa to wynik całego procesu, na który składa się zaangażowanie studenta , pomysłowość, realizacja zadań końcowy egzamin, kreatywność. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-10 - 2025-05-28 |
Przejdź do planu
PN WA-wcw
WA-wcw
WA-wcw
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA wykład z ćwiczeniami, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Borkowska, Ewa Bułhak - Rewak, Dariusz Janus, Anna Lobedan, Andrzej Perkman | |
Prowadzący grup: | Urszula Borkowska, Ewa Bułhak - Rewak, Dariusz Janus, Anna Lobedan, Andrzej Perkman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin |
|
Skrócony opis: |
Piosenka jako krótka forma sceniczna . Myślenie piosenką. Wypowiedz studenta klarowna i samodzielna. Student dostaje od wykładowcy jasne zadanie jak ma pracować nad tekstem i dźwiękami. Dużo pracy wykonuje samodzielnie przez wnikliwą analizę tekstu. |
|
Pełny opis: |
Studenci pracują indywidualnie i w grupie. Niektóre utwory posiadają elementy choreografii, ruchu scenicznego, który jest bardzo pomocny w poszukiwaniu siebie na scenie, siebie w prawdzie, wolności i radości twórczej. Pracujemy indywidualnie i grupowo. Na pierwszym roku w szczególności praca zespołowa z fragmentami solowych partii. Drugi rok piosenki indywidualne wzbogacone o dwie, trzy zbiorówki. |
|
Literatura: |
Pracujemy z literaturą polską i zagraniczną( tu kluczem wspaniałe tłumaczenia W.Młynarskiego, D.Wyszogrodzkiego, E.Wożniak, M.Wojnarowskiego) Poznajemy twórczość A.Osieckiej, W.Młynarskiego, J.Przybory. Kompozycje J.Wasowskiego, S,Sondheima, J.Derfla, M.Małeckiego i wielu innych. |
|
Uwagi: |
Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności. Student samodzielnie przygotowuje propozycje wykonania utworu. Uwagi wykładowcy realizuje i na zajęcia przychodzi przygotowany do pracy. Tekst zostaje przyswojony jak najszybciej , by w dalszej pracy iść do przodu. Student nie wnosi jedzenia na zajęcia. W czasie zajęć przewidywana jest 15 min. przerwa. Telefony komórkowe są wyłączone i schowane, nie korzystamy z telefonów w czasie zajęć. Studenci otwierają salę . Wykładowca do sali wchodzi ostatni. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.