Podstawy scen dialogowych wokalnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/PSDWok-R2-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy scen dialogowych wokalnych |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo (RII) |
Grupy: |
Przedmioty A sem 3 rok II Przedmioty specjalności - Aktorstwo i wokalistyka |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.50
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Praca nad piosenką w kontekście partnera scenicznego i widza. |
Pełny opis: |
1. Śpiew w określonej stylistyce muzycznej 2. Śpiew solowy i zespołowy. Współbrzmienia harmoniczne w różnych stylistykach |
Literatura: |
M. Monroe, Fragmenty Piosenki M. Monroe. |
Efekty uczenia się: |
Po opanowaniu materiału tekstowego i muzycznego utworów wykonawca Wiedza: - posiada świadomość przekazu komunikatu artystycznego w zamierzonym celu KW 04 - posiada wiedzę w zakresie śpiewu solowego z okresu lat 60. XX wieku SAW W 01 Umiejętności: - umiejętność poruszania się po dynamice w obrębie danej stylistyki muzycznej SAW U 01 Kompetencje: - rozumie po co i dlaczego coś jest wykonywane i robione KK 05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin w formie pokazu publicznego. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-27 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Skarżanka, Marek Stefankiewicz, Andrzej Strzelecki | |
Prowadzący grup: | Marek Stefankiewicz, Andrzej Strzelecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA ćwiczenia - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-03-12 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA wykład z ćwiczeniami, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Kita, Bartosz Porczyk, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Jacek Kita, Bartosz Porczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin |
|
Skrócony opis: |
Podstawy scen dialogowych wokalnych- rozszerzenie roli piosenki w kontekście dialogu scenicznego. Praca z partnerem. Piosenka jako alternatywa mowy na scenie. |
|
Pełny opis: |
Rola piosenki i poszerzenie jej funkcji w scenach dialogu. piosenka jako alternatywa mowy i wyrazu scenicznego. Śpiew zbiorowy.Śpiew w określonej stylizacji muzycznej.Harmonia brzmienia. Użycie piosenki jako przedłużenia dialogu,tekstu dramatycznego. Użycie muzyki w różnych sytuacjach scenicznych. |
|
Literatura: |
Łona, Chylińska,Brell, Janda, Młynarski, Farinelli, Nosowska, Bajm, Kora itp. |
|
Uwagi: |
pokaz publiczny w formie egzaminu.Po opanowaniu materiału tekstowego i muzycznego utworów wykonawca Wiedza: - posiada świadomość przekazu komunikatu artystycznego w zamierzonym celu - posiada wiedzę w zakresie śpiewu solowego z okresu lat 60. XX wieku Umiejętności: - umiejętność poruszania się po dynamice w obrębie danej stylistyki muzycznej Kompetencje: - rozumie po co i dlaczego coś jest wykonywane i robione |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-24 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA wykład z ćwiczeniami, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Kita, Bartosz Porczyk, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Jacek Kita, Bartosz Porczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA wykład z ćwiczeniami, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Kita, Bartosz Porczyk, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Jacek Kita, Bartosz Porczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.