Język obcy 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/JOP2-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy 2 |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo rok II |
Grupy: |
Przedmioty A sem 3 rok II Przedmioty ogólnoakademickie |
Punkty ECTS i inne: |
1.50
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). |
Pełny opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). Po ukończeniu kursu student rozumie tekst pisany i mówiony o średnim stopniu trudności dotyczący życia codziennego lub artystycznego. Potrafi uczestniczyć w rozmowie na temat mu znany i go interesujący. Umie mówić o swoim doświadczeniu i planach na przyszłość. Zna podstawowe pojęcia dotyczące warsztatu aktorskiego w języku angielskim. Potrafi zrozumieć teksty kultury o niskim stopniu trudności. Umie wyrazić opinię na temat dzieła artystycznego i napisać recenzję sztuki teatralnej lub filmu. Potrafi dyskutować, negocjować i rozwiązywać problemy, jakie może napotkać w życiu codziennym i zawodowym. Student zna podstawowe pojęcia związane z prawidłową artykulacją w języku angielskim, takie jak akcent wyrazowy, rytm, intonacja, elizja, upodobnienie i potrafi świadomie ich użyć podczas pracy z tekstem. |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Clare, A., & Wilson, J. J. (2015). Speak Out Intermediate. Student’s book. Second edition. Pearson. 2. Fragmenty anglosaskiej literatury pięknej (Charles Dickens, Jane Austen, Ray Bradbury, Charles Bukowski, Robert Frost, William Butler Yeats) 3. Materiały autentyczne – prasa angielska (The Guardian, New Yorker) 4. Materiały własne lektorki Uzupełniająca: 1. Mańkowska, A., Nowacka, M., & Kłoczowska, M. (2009). " How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?": English Pronunciation Practice Book. Konsorcjum Akademickie. 2. Ponsonby, M. (1987). How now, brown cow?: a course in the pronunciation of English, with exercises and dialogues. Prentice Hall. 3. Vaughan-Rees, M. (2010). Rhymes and rhythms: A poem-based course for English pronunciation study. Garnet Education. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Po ukończeniu kursu, student/ka: W01 orientuje się w aktualnych trendach i dokonaniach wybitnych twórców teatru i filmu anglosaskiego (K_W08) W02 zna wybrane aspekty wymowy angielskiej w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych w języku angielskim; (K_W06) W03 rozumie zależności pomiędzy teorią a praktyką w aktorstwie, śpiewie i ruchu, a także pomiędzy inspiracją a kreacją twórczą i wykorzystuje tę wiedzę dla swojego dalszego rozwoju (K_W11) Umiejętności Po ukończeniu kursu, student/ka: U01 posługuje się językiem obcym w zakresie dotyczącym sztuk teatralnych, a w szczególności warsztatu aktorskiego na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K_U10) U02 tworzy rozbudowane pisemne i ustne wypowiedzi w języku angielskim z zakresu sztuk teatralnych i filmowych w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą w procesie kształcenia (K_U09) U03 umie pracować w grupie, w tym przy tworzeniu przedsięwzięć artystycznych (K_U05) Kompetencje Po ukończeniu kursu, student/ka: K01 dokonuje samooceny i formułuje konstruktywne uwagi wobec innych osób; uwagi krytyczne przyjmuje jako inspirację do poszukiwania nowych rozwiązań (K_K06) K02 łączy zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystując ją przy tworzeniu kompleksowych przedsięwzięć artystycznych a także przy organizacji procesu uczenia się innych osób (K_K03) K03 rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności; przekazuje ją i wykorzystuje w pracy zespołowej przy projektach artystycznych (K_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody kształcenia: Ćwiczenie sprawności językowych – rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu czytanego, pisanie, mówienie, używanie struktur leksykalno-gramatycznych. Wymagania końcowe – zaliczenie roku: Aktywne uczestnictwo w zajęciach – 25% Recytacja wiersza, fragmentu prozy, dramatu i piosenki w jęz. angielskim – 25% Testy cząstkowe, praca pisemna– 25% Końcowy test zaliczeniowy – 25% |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WA-cw
WA-cw
CZ PT |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym/ zaawansowanym (poziom B2/C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są tematyczne – przy każdym ogólnym temacie poruszane będą kwestie słownictwa, rozwijane będą umiejętności czytania, słuchania, wysnuwania wniosków i formułowania myśli; w przypadku kilkunastu tematów poruszane będą również kwestie gramatyczne w ramach przypomnienia lub wprowadzenia nowych, zaawansowanych struktur. Większość zajęć będzie mieć charakter zajęć CLIL (Content and Language Integrated Learning), podczas których wprowadza się słownictwo i gramatykę oraz doskonali umiejętności słuchania i czytania przy okazji omawiania innych tematów (w tym przypadku o tematyce teatralno-filmowej). Poziom zajęć: średniozaawansowany/zaawansowany |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Clare, A., & Wilson, J. J. (2015, 2018), "Speak Out Upper-Intermediate, Advanced, Advanced Plus. Student’s book", Second edition. Pearson. 2. Materiały autentyczne – prasa w języku angielskim ("The Guardian", "The New York Times" itp.) 3. Materiały własne lektora. Uzupełniająca: 1. Mańkowska, A., Nowacka, M., & Kłoczowska, M. (2009), "'How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?': English Pronunciation Practice Book", Konsorcjum Akademickie. 2. Ponsonby, M. (1987), "How now, brown cow?: a course in the pronunciation of English, with exercises and dialogues", Prentice Hall. 3. Vaughan-Rees, M. (2010), "Rhymes and rhythms: A poem-based course for English pronunciation study", Garnet Education. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-03-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WA-l
WA-l
CZ PT |
Typ zajęć: |
WA lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA lektorat - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym/ zaawansowanym (poziom B2/C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są tematyczne – przy każdym ogólnym temacie poruszane będą kwestie słownictwa, rozwijane będą umiejętności czytania, słuchania, wysnuwania wniosków i formułowania myśli; w przypadku kilkunastu tematów poruszane będą również kwestie gramatyczne w ramach przypomnienia lub wprowadzenia nowych, zaawansowanych struktur. Większość zajęć będzie mieć charakter zajęć CLIL (Content and Language Integrated Learning), podczas których wprowadza się słownictwo i gramatykę oraz doskonali umiejętności słuchania i czytania przy okazji omawiania innych tematów (w tym przypadku o tematyce teatralno-filmowej). Poziom zajęć: średniozaawansowany/zaawansowany |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Clare, A., & Wilson, J. J. (2015, 2018), "Speak Out Upper-Intermediate, Advanced, Advanced Plus. Student’s book", Second edition. Pearson. 2. Materiały autentyczne – prasa w języku angielskim ("The Guardian", "The New York Times" itp.) 3. Materiały własne lektora. Uzupełniająca: 1. Mańkowska, A., Nowacka, M., & Kłoczowska, M. (2009), "'How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?': English Pronunciation Practice Book", Konsorcjum Akademickie. 2. Ponsonby, M. (1987), "How now, brown cow?: a course in the pronunciation of English, with exercises and dialogues", Prentice Hall. 3. Vaughan-Rees, M. (2010), "Rhymes and rhythms: A poem-based course for English pronunciation study", Garnet Education. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WA-l
WA-l
CZ PT |
Typ zajęć: |
WA lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA lektorat - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym/ zaawansowanym (poziom B2/C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są tematyczne – przy każdym ogólnym temacie poruszane będą kwestie słownictwa, rozwijane będą umiejętności czytania, słuchania, wysnuwania wniosków i formułowania myśli; w przypadku kilkunastu tematów poruszane będą również kwestie gramatyczne w ramach przypomnienia lub wprowadzenia nowych, zaawansowanych struktur. Większość zajęć będzie mieć charakter zajęć CLIL (Content and Language Integrated Learning), podczas których wprowadza się słownictwo i gramatykę oraz doskonali umiejętności słuchania i czytania przy okazji omawiania innych tematów (w tym przypadku o tematyce teatralno-filmowej). Poziom zajęć: średniozaawansowany/zaawansowany |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Clare, A., & Wilson, J. J. (2015, 2018), "Speak Out Upper-Intermediate, Advanced, Advanced Plus. Student’s book", Second edition. Pearson. 2. Materiały autentyczne – prasa w języku angielskim ("The Guardian", "The New York Times" itp.) 3. Materiały własne lektora. Uzupełniająca: 1. Mańkowska, A., Nowacka, M., & Kłoczowska, M. (2009), "'How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?': English Pronunciation Practice Book", Konsorcjum Akademickie. 2. Ponsonby, M. (1987), "How now, brown cow?: a course in the pronunciation of English, with exercises and dialogues", Prentice Hall. 3. Vaughan-Rees, M. (2010), "Rhymes and rhythms: A poem-based course for English pronunciation study", Garnet Education. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA lektorat - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WA-l
WA-l
CZ PT |
Typ zajęć: |
WA lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Kalista | |
Prowadzący grup: | Kamila Kalista | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA lektorat - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WA-l
WA-l
CZ PT |
Typ zajęć: |
WA lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Danych Brak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA lektorat - zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.