Historia filmu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/HFilm-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia filmu |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo rok III |
Grupy: |
Przedmioty A sem 6 rok III Przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu przekazanie studentom podstawowej wiedzy na temat historii filmu datowanej od jego narodzin pod koniec XIX w. do lat 90. XX wieku, na przykładzie wybranych zagadnień. Zajęcia ogniskują się nie tylko na rozwoju sztuki filmowej, ale także charakteryzują najważniejsze nurty w sztuce filmowej i przedstawiają sylwetki najwybitniejszych twórców. Wątkiem przewodnim zajęć jest rozwój i różnorodność form sztuki aktorstwa filmowego. Drugi semestr zajęć stanowi integralną całość z semestrem pierwszym. |
Pełny opis: |
Zakres poszczególnych tematów: 1. Nowa Fala i nowe fale 2. Akira Kurosawa i film japoński 3. Kino autorskie 4. Mistrzowie kina włoskiego 5. Mistrzowie kina polskiego 6. Aktorstwo Metody 7. Film zakulisowy 8. Postmodernizm 9. Slow cinema |
Literatura: |
FILMY 1. Tron we krwi (Akira Kurosawa, 1957) 2. Cleo od piątej do siódmej (Agnes Varda, 1962) 3. Persona (Ingmar Bergman, 1966) 4. Śmierć w Wenecji (Luchino Visconti, 1971) 5. Wniebowzięci (Andrzej Kondratiuk, 1973) 6. Premiera (John Cassavetes, 1977) 7. Wściekły byk (Martin Scorsese, 1980) 8. Przypadek (Krzysztof Kieślowski, 1981) 9. Romeo + Juliet (Baz Luhrmann, 1996) PODRĘCZNIKI Historia kina, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska: t. 1 Kino nieme, t. 2 Kino klasyczne, t. 3 Kino epoki nowofalowej; Adam Garbicz, Jacek Klinowski, Kino, wehikuł magiczny. Przewodnik osiągnięć filmu fabularnego: t. 1-5. LEKTURY UZUPEŁNIAJĄCE Kamila Kołacz, Aktorzy psychologiczni. Trzy interpretacje Systemu, „Ekrany” 2016, nr 3-4; |
Efekty uczenia się: |
Student po zakończeniu kursu powinien: Wiedza: Student po zakończeniu kursu: K_W07 zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe sztuk filmowych w różnych okresach historycznych oraz zna fachową literaturę w tej dziedzinie; K_W08 posiada wiedzę na temat stylów i metod gry aktorskiej; orientuje się w aktualnych trendach i dokonaniach wybitnych twórców filmu. Umiejętności: Student po zakończeniu kursu: K_U08 samodzielnie formułuje krytyczne sądy na podstawie analizy, oceny i selekcji informacji, które potrafi swobodnie czerpać z różnych dziedzin humanistyki dla realizacji własnych projektów twórczych; K_U09 tworzy rozbudowane pisemne i ustne wypowiedzi z zakresu sztuk teatralnych i filmowych w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą w procesie kształcenia, także w języku obcym. Kompetencje społeczne: Student po zakończeniu kursu: K_K10 analizuje i wyciąga wnioski z aktów twórczych w społecznym, naukowym i etycznym aspekcie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Dopuszczalne są 2 nieobecności nieusprawiedliwione. W przypadku większej liczby nieobecności student nie zostanie dopuszczony do egzaminu. Zaliczenie na podstawie aktywności podczas zajęć. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
Przejdź do planu
PN WA-w
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Wojciech Świdziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WA wykład - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-10 - 2025-05-28 |
Przejdź do planu
PN WA-w
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Świdziński | |
Prowadzący grup: | Wojciech Świdziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WA wykład - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.