Emisja głosu I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/EG1-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Emisja głosu I |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo (RI) |
Grupy: |
Przedmioty A sem 1 rok I Przedmioty specjalności - Aktorstwo i wokalistyka |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
- zasady oddychania w działaniach scenicznych - anatomia, wiedza o funkcjonowaniu głosu - eliminacja napięć w ciele - poszukiwanie naturalnego głosu studenta - korelacja zadań wokalnych ze swobodą ciała, dykcją i ekspresją aktorską - prowadzenie frazy muzycznej – podstawy - uruchomienie rezonatorów – podstawy |
Pełny opis: |
- Utrwalanie prawidłowych nawyków emisyjnych w mowie i śpiewie na potrzeby scenicznej pracy w zawodzie aktora dramatycznego. - Nauka uzyskania zdrowego, nośnego, dynamicznego, wzbogaconego i plastycznego głosu w śpiewie i mowie scenicznej. - Kontrola prawidłowego oddechu oraz umiejętności osiągnięcia stanu rozluźnienia i wyzwolenia organicznej emisji. - Nauka osadzenia głosu w jego naturalnym miejscu, oddechu dynamicznego, oraz zdolności stymulowania podparcia. - Świadome używanie rezonatorów będących niezbędnym elementem zwiększającym dźwięczność głosu. - Wyposażenie studenta w uwagi do samodzielnej zawodowej pracy głosem. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: (W01 - K_W03) - Student wie, jak powstaje głos i na czym polega działanie rezonatorów, potrafi nazwać części aparatu głosowego, wie, jak należy prawidłowo oddychać, rozpoznaje zdrowe brzmienie głosu i jego nośność, rozróżnia barwy głosowe UMIEJĘTNOŚCI: (U01 - K_U07, U02 - K_U08) - Student samodzielnie wybiera sposoby działania technicznego, potrafi wykonać różnorodne zadania głosowe w zakresie: wysokości, siły, tempa i barw głosu, konstruuje rolę wokalno-aktorską według zasad obu tych sztuk, rozróżnia pracę głosem z użyciem mikrofonu i akustycznie KOMPETENCJE: (K01 - K_K01, K_K02, K02 - K_K04, K03 - K_K05) - Student posiada umiejętność współpracy z grupą, zachowując troskę o najwyższy poziom własnej produkcji, służy pomocą, docenia wkład pracy kolegów, twórczo dyskutuje i proponuje, dzieli się swoją wiedzą i spostrzeżeniami, chętnie podejmuje współpracę |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę składa się zaangażowanie studenta w ćwiczenia na zajęciach oraz poziom przygotowania do zajęć. Każdy student otrzymuje indywidualny plan treningu głosu oraz materiały w postaci fragmentów piosenek i tekstów, które będą wymagały pamięciowego opanowania. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-12 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Malec, Katarzyna Skarżanka, Janusz Szrom | |
Prowadzący grup: | Monika Malec, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-06 - 2019-05-25 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Malec, Katarzyna Skarżanka, Janusz Szrom | |
Prowadzący grup: | Monika Malec, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-27 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Krasucka, Katarzyna Skarżanka, Janusz Szrom | |
Prowadzący grup: | Aldona Krasucka, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
- Podstawowa znajomość anatomii i fizjologii głosu - Praca nad rozluźnieniem napięć w ciele - Praca nad oddechem - Baza głosowa - odnalezienie naturalnej barwy - Zasady prawidłowej dykcji w śpiewie - Prawidłowa praca głosem w ruchu - Elementy techniki bel canto - Elementy różnorodnych stylów muzycznych |
|
Pełny opis: |
- Wyrobienie prawidłowych nawyków emisyjnych w mowie i śpiewie na potrzeby scenicznej pracy w zawodzie aktora dramatu i teatru muzycznego - Wykształcenie zdrowego, nośnego, dynamicznego, wzbogaconego, plastycznego (ze zdolnością do zmiany barw, dynamiki, rytmu i wysokości) głosu scenicznego w mowie i śpiewie. - Wykształcenie umiejętności używania głosu do wyrażania różnych myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć w każdych warunkach i przestrzeni. - Opanowanie prawidłowego oddechu, umiejętność osiągnięcia stanu rozluźnienia i wyzwolenia organicznej emisji. - Ewentualna przebudowa głosu w razie niewłaściwego ustawienia, osadzenie głosu w jego naturalnym miejscu. Świadome umiejscowienie głosu na przeponie. Wykształcenie zdolności stymulowania podparcia. Poznanie znaczenia i działania rezonatorów będących niezbędnym elementem zwiększającym dźwięczność głosu. - Rozwój muzykalności i kultury muzycznej wykonywanych utworów. |
|
Literatura: |
- Wybór utworów z klasycznych musicali - Wybór utworów ze światowej literatury wokalnej - Literatura wykorzystywana w scenach mówionych - Utwory wykonywane w produkcjach pozaszkolnych |
|
Uwagi: |
- Specyfiką przedmiotu jest podążanie za procesem rozwoju studenta: poza realizacją programu pedagog powinien być niezwykle uważny, żeby za tym procesem podążać. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-03-12 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Dominiak, Katarzyna Skarżanka, Janusz Szrom | |
Prowadzący grup: | Kamil Dominiak, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
- Podstawowa znajomość anatomii i fizjologii głosu - Praca nad rozluźnieniem napięć w ciele - Praca nad oddechem - Baza głosowa - odnalezienie naturalnej barwy - Zasady prawidłowej dykcji w śpiewie - Prawidłowa praca głosem w ruchu - Elementy techniki bel canto - Elementy różnorodnych stylów muzycznych |
|
Pełny opis: |
- Wyrobienie prawidłowych nawyków emisyjnych w mowie i śpiewie na potrzeby scenicznej pracy w zawodzie aktora dramatu i teatru muzycznego - Wykształcenie zdrowego, nośnego, dynamicznego, wzbogaconego, plastycznego (ze zdolnością do zmiany barw, dynamiki, rytmu i wysokości) głosu scenicznego w mowie i śpiewie. - Wykształcenie umiejętności używania głosu do wyrażania różnych myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć w każdych warunkach i przestrzeni. - Opanowanie prawidłowego oddechu, umiejętność osiągnięcia stanu rozluźnienia i wyzwolenia organicznej emisji. - Ewentualna przebudowa głosu w razie niewłaściwego ustawienia, osadzenie głosu w jego naturalnym miejscu. Świadome umiejscowienie głosu na przeponie. Wykształcenie zdolności stymulowania podparcia. Poznanie znaczenia i działania rezonatorów będących niezbędnym elementem zwiększającym dźwięczność głosu. - Rozwój muzykalności i kultury muzycznej wykonywanych utworów. |
|
Literatura: |
- Wybór utworów z klasycznych musicali - Wybór utworów ze światowej literatury wokalnej - Literatura wykorzystywana w scenach mówionych - Utwory wykonywane w produkcjach pozaszkolnych |
|
Uwagi: |
- Specyfiką przedmiotu jest podążanie za procesem rozwoju studenta: poza realizacją programu pedagog powinien być niezwykle uważny, żeby za tym procesem podążać. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-24 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Dominiak, Katarzyna Skarżanka, Janusz Szrom | |
Prowadzący grup: | Kamil Dominiak, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
- zasady oddychania w działaniach scenicznych - anatomia, wiedza o funkcjonowaniu głosu - eliminacja napięć w ciele - poszukiwanie naturalnego głosu studenta - korelacja zadań wokalnych ze swobodą ciała, dykcją i ekspresją aktorską - prowadzenie frazy muzycznej – podstawy - uruchomienie rezonatorów – podstawy |
|
Pełny opis: |
- Utrwalanie prawidłowych nawyków emisyjnych w mowie i śpiewie na potrzeby scenicznej pracy w zawodzie aktora dramatycznego. - Nauka uzyskania zdrowego, nośnego, dynamicznego, wzbogaconego i plastycznego głosu w śpiewie i mowie scenicznej. - Kontrola prawidłowego oddechu oraz umiejętności osiągnięcia stanu rozluźnienia i wyzwolenia organicznej emisji. - Nauka osadzenia głosu w jego naturalnym miejscu, oddechu dynamicznego, oraz zdolności stymulowania podparcia. - Świadome używanie rezonatorów będących niezbędnym elementem zwiększającym dźwięczność głosu. - Wyposażenie studenta w uwagi do samodzielnej zawodowej pracy głosem. |
|
Literatura: |
Estill Voice Training- Level 1 & 2- Jo Estill, Kim Steinhauer, Mary Mc Donald Klimek Patsy Rodenburg- The Right to Speak The Actor's Voice- Gilyanne Kayes |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Dominiak, Katarzyna Skarżanka, Janusz Szrom | |
Prowadzący grup: | Kamil Dominiak, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Dominiak | |
Prowadzący grup: | Kamil Dominiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.