Dubbing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/Dubb-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dubbing |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo rok III |
Grupy: |
Przedmioty A sem 6 rok III Przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu • Nabycie podstawowych umiejętności niezbędnych aktorowi do pracy z mikrofonem • Przedstawienie specyfiki pracy w studiu nagraniowym • Praktyka mikrofonowa poprzez realizację różnego rodzaju nagrań • Prezentacja różnorodności zadań aktora w pracy z mikrofonem • Właściwe używanie głosu i artykulacji w zależności od konwencji nagrania • Rozwijanie plastyki głosu i artykulacji niezbędnych do realizacji bardziej złożonych zadań mikrofonach wymagających oddania charakterystyczności postaci • Budowanie postaci w planie radiowym oraz realizacja nagrań scen wieloosobowych |
Pełny opis: |
Semestr 1 • Omówienie specyfiki i różnorodności zadań mikrofonowych • Analiza i prezentacja możliwości zatrudnienia w dziedzinie pracy głosem • Dubbing: Realizacją próbnych nagrań dubbingowych • Omówienie zasad pracy w studio nagraniowym podczas realizacji nagrań polskich wersji językowych. • Praktyczne działania: realizacja nagrań Semestr 4 • Lektor: omówienie i próby nagrań różnych zadań lektorkich • Dubbing: Omówienie i nagrania głosowe postaci charakterystycznych • Realizacja możliwie różnorodnych postaci w celu zwiększenia skali, świadomości i umiejętności głosowych • Praktyczne działania: realizacja nagrań |
Efekty uczenia się: |
W01 posiada wiedzę niezbędną do właściwego wykonywania działań zawodowych z użyciem nowoczesnych technologii oraz specjalistycznego sprzętu, umożliwiającą pracę w ramach wszelkich form scenicznych i studyjnych w otwartych i zamkniętych przestrzeniach o różnorodnej akustyce i kubaturze K_W10 W02 ma wiedzę z zakresu technicznych oraz artystycznych środków warsztatu aktorskiego w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych; K_W05 U01 używa pełni potencjału twórczego wykorzystując uniwersalizm kreatywności we wszystkich sferach swego działania, jako indywidualność artystyczna kreuje i Real izuje własne projekty twórcze K_U01 U02 dostosowuje środki ekspresji aktorskiej do różnorodnych warunków scenicznych i studyjnych umiejętnie wykorzystując specjalistyczny sprzęt i nowoczesne technologie K_U03 U03 doskonali poprzez samodzielną pracę umiejętności warsztatowe z zakresu emisji głosu, techniki mowy, sprawności i ekspresji ciała oraz techniki gry aktorskiej w celu poszerzania zdolności twórczych i wyrażania własnych koncepcji artystycznych K_U06 K01 wykorzystuje doświadczenia zdobyte podczas procesu kształcenia w jasnym formułowaniu sądów i oczekiwań wobec partnerów scenicznych; jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści K_K01 K02 rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności; przekazuje ją i wykorzystuje w pracy zespołowej przy projektach artystycznych K_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Analiza różnych sposobów oddziaływania głosem na mikrofon oraz możliwości technicznych urządzeń mikrofonowych w celu nabywania umiejętności głosowych umożliwiających pracę zawodową z tego rodzaju technologią w różnorodnych warunkach scenicznych. Warsztat obejmuje wiele godzin praktyki mikrofonowej, która pozwala na realizowanie wszelakich zadań aktorskich z wykorzystaniem m.in. zmian poziomu głosu, charakterystyki głosu oraz konstruowanie postaci za pomocą wyłącznie głosu i dźwięku. Praca z mikrofonem charakteryzuje się potrzebą gotowości aktora do podjęcia w krótkim czasie ekstremalnych zadań, dlatego uczestnicy warsztatu nabywają umiejętności szybkiego i spontanicznego reagowania w danej sytuacji dramaturgicznej. Kreacje aktorskie studentów są naturalne, nacechowane prawdą i ich indywidualnością. Różnorodność zadań aktorskich obejmuje cały wachlarz ludzkich emocji, co pozwala na odpowiedni dobór środków wyrazu w określonych warunkach scenicznych wykorzystując specjalistyczny sprzęt jakim jest mikrofon. Praca z mikrofonem w formie systematycznego warsztatu pozwala doskonalić umiejętności warsztatowe z zakresu emisji głosu, techniki mowy, sprawności i ekspresji ciała oraz techniki gry aktorskiej. Praca w studiu wymaga ścisłej współpracy aktorów z reżyserem i realizatorem dźwięku. Skuteczna komunikacja jest kluczowa w procesie nagraniowych, a możliwości techniczne sprzętu pozwalają na wyczerpujące analizy artystyczne. Mikrofon jako urządzenie bardzo precyzyjne pozwala zdemaskować wszelkie niedoskonałości dykcyjne i emisyjne, co pozwala na dokładną analizę i przygotowanie dalszego planu rozwoju indywidualnego każdego studenta. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WA-cw
CZ PT |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Przemysław Wyszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WA ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-10 - 2025-05-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WA-cw
PT |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Wyszyński | |
Prowadzący grup: | Aleksander Kaźmierczak, Przemysław Wyszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WA ćwiczenia - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.