Dramaturgia ćwiczenia II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/RTL/DC2-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dramaturgia ćwiczenia II |
Jednostka: | Kierunek RTL rok III |
Grupy: |
Przedmioty podstawowe RTL Przedmioty WSL/RTL rok III sem VI |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach.Zajęcia są kontynuacja i nawiązaniem do prac wykonanych przez studentów na roku I . |
Pełny opis: |
Zajęcia łączą indywidualną pracę studentów z pracą zespołową, zakładającą doraźną konfrontację pomysłów w gronie uczestników zajęć. Celem nadrzędnym jest wypracowanie umiejętności dramaturgicznych na potrzebę tworzenia utworów autorskich i adaptacji. Semestr V Ćwiczenia z ekspozycji postaci. Ćwiczenia z ekspozycji problemu. Ćwiczenia z konstruowania fabuły. Praca nad autorskim scenariuszem lub scenariuszem będącym adaptacją. Semestr VI Ćwiczenia łączące postać, problem i fabułę. Ćwiczenia z modelowania treści poprzez różne strategie narracji. Ćwiczenia z przeprowadzania fabuły przez różne środki wyrazu i sposoby zapisu. Praca nad autorskim scenariuszem lub scenariuszem będącym adaptacją. Tematy prac scenariuszowych mogę być ustalane w odniesieniu do tematów realizowanych programów innych przedmiotów reżyserskich realizowanych w toku studiów. |
Literatura: |
Literatura wykorzystywana na zajęciach: 1. R. Robin, Jak napisać scenariusz filmowy. 2. R. Queneau, Ćwiczenia stylistyczne. 3. M. Wojtyszko, Krótki zarys męki twórczej. Literatura studiowana samodzielnie przez studenta: 1. Problemy teorii dramatu i teatru, red. wybór i opracowanie J. Degler 2. Frensham Raymond, Jak napisać scenariusz. 3. Z. Hubner, Sztuka reżyserii. 4. P. Péju, Dziewczynka w baśniowym lesie. 5. W. Propp, Morfologia bajki. 6. B. Snyder, Uratuj kotka! |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy (W) student: analizuje i rozróżnia poszczególne elementy dramaturgiczne scenariusza. (R W1; R W9) definiuje funkcje poszczególnych elementów scenariusza, określa cechy charakterystyczne dla różnych strategii dramaturgicznych. (R W7) W zakresie umiejętności (U) student: klasyfikuje elementy niezbędne do napisania danego scenariusza, porządkuje je i w sposób twórczy organizuje z nich strukturę dramaturgiczną. (R U2) posiada umiejętności dowodzenia słuszności swoich założeń, jak również dyskutuje i poddaje krytyce efekty ćwiczeń wykonywanych w grupie. (R U9; R U14) W zakresie kompetencji społecznych (K) student: jest zdolny do efektywnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów oraz zdolność elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności (R K1; R K2; R K3; RK4) |
Metody i kryteria oceniania: |
V sem – zaliczenie na podstawie wykonanej pisemnej pracy zaliczeniowej w formie autorskiego utworu scenicznego VI sem – zaliczenie z oceną na podstawie wykonanej pisemnej pracy zaliczeniowej w formie adaptacji książki dla dzieci lub prozy do utworu scenicznego |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-06-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Jarosz, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Robert Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WSL - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semsetr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-14 - 2022-06-05 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Jarosz, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Robert Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WSL - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach.Zajęcia są kontynuacja i nawiązaniem do prac wykonanych przez studentów na roku I . |
|
Pełny opis: |
Zajęcia łączą indywidualną pracę studentów z pracą zespołową, zakładającą doraźną konfrontację pomysłów w gronie uczestników zajęć. Celem nadrzędnym jest wypracowanie umiejętności dramaturgicznych na potrzebę tworzenia utworów autorskich i adaptacji. Semestr V Ćwiczenia z ekspozycji postaci. Ćwiczenia z ekspozycji problemu. Ćwiczenia z ekspozycji fabuły. Ćwiczenia łączące postać, problem i fabułę. Ćwiczenia z modelowania treści poprzez różne strategie narracji. Ćwiczenia z przeprowadzania fabuły przez różne środki wyrazu i sposoby zapisu. Praca nad autorskim scenariuszem. |
|
Literatura: |
Literatura wykorzystywana na zajęciach: 1. R. Robin, Jak napisać scenariusz filmowy. 2. R. Queneau, Ćwiczenia stylistyczne. 3. M. Wojtyszko, Krótki zarys męki twórczej. Literatura studiowana samodzielnie przez studenta: 1. Problemy teorii dramatu i teatru, red. wybór i opracowanie J. Degler 2. Frensham Raymond, Jak napisać scenariusz. 1. Z. Hubner, Sztuka reżyserii. 2. P. Péju, Dziewczynka w baśniowym lesie. 3. W. Propp, Morfologia bajki. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-13 - 2023-06-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Jarosz, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Robert Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WSL - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
Przejdź do planu
PN WSL-bd
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Jarosz, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Robert Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WSL - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.