Śpiew zespołówy z elementami kształcenia słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/ATL/SZZEKS-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Śpiew zespołówy z elementami kształcenia słuchu |
Jednostka: | Kierunek ATL rok I |
Grupy: |
Przedmioty podstawowe ATL Przedmioty WSL/ATL rok I sem 1 |
Punkty ECTS i inne: |
1.50
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu „Śpiew zespołowy” jest nabycie umiejętności współpracy w zespole w zakresie śpiewu, zapoznanie się z podstawowymi zasadami harmonii w śpiewaniu w grupie, różnymi formami wielogłosu i umiejętność zastosowania tych zagadnień w pracy aktora. Celem pracy nad kształceniem słuchu jest zapoznanie studentów z elementarnymi zasadami muzyki oraz nabycie podstawowych umiejętności w czytaniu nut głosem. |
Pełny opis: |
Semestr I Śpiew zespołowy Ćwiczenia emisyjne, rytmiczno-ruchowe i melodyczno-rytmiczne jako wprowadzenie do zespołowej pracy nad głosem i ruchem. Ćwiczenia kształtujące słyszenie i śpiewanie harmoniczne (dwugłos, trzygłos, czterogłos - w zależności od rodzajów i ilości poszczególnych głosów, jakimi dysponują studenci). Proste wielogłosy homofoniczne oraz kanony. Kształcenie słuchu Gama, interwał, trójdźwięk, tonacja - podstawowe wiadomości teoretyczne oraz śpiewanie gam (do czterech znaków) i prostych interwałów (w zakresie gamy C-dur). Praca nad rozwojem ogólnomuzycznym. Semestr II Śpiew zespołowy Kontynuacja pracy z I semestru Różne formy wielogłosu w piosenkach. Kształcenie słuchu Śpiewanie gam do czterech znaków, śpiewanie interwałów. Praca nad czytaniem nut głosem. Praca nad rozwojem ogólnomuzycznym. |
Literatura: |
Łukaszewski I., Zbiorowa emisja głosu Sipowicz J., Ja i mój głos Tarasewicz B., Mówię i śpiewam świadomie Lasocki J.K., Mały solfeż |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student rozumie znaczenie pracy zespołowej w zakresie posługiwania się głosem oraz znaczenie tego rodzaju formy działania scenicznego (śpiew zespołowy). (SATL_W04) 2. Student zna formy i rodzaje zespołowych działań muzycznych, sposoby wykonania i środki niezbędne do wykonawstwa. (SATL_W04) 3. Student zna i rozumie zależności w budowie gam i interwałów, posiada podstawową wiedzę z zasad muzyki. (SATL_W04) Umiejętności: 1. Student potrafi bez problemu współdziałać w zakresie śpiewu z innymi osobami: rozpoznaje cel, jakim jest prawidłowe wykonanie utworu muzycznego przeznaczonego dla zespołu, używa środków wykonawczych dla osiągnięcia wspólnego efektu, na podstawie nasłuchiwania potrafi odnaleźć się w grupie i tym samym przyczynić się do efektywnego wykonania utworu muzycznego. (SATL_U03) 2. W czasie publicznej prezentacji student nawiązuje kontakt z publicznością, potrafi ocenić jej wymagania i odpowiednio podejść do swojego zadania. SATL_U03) 3. Student potrafi określić tonację ( na podstawie zapisu - do czterech znaków, na podstawie słyszenia - dur, moll), posiada postawową umiejętność czytania nut głosem. (SATL_U03). Kompetencje: 1. Na bazie samodzielnej pracy student buduje umiejętność współdziałania dla uzyskania konkretnego efektu, angażuje się w działanie wspólne, potrafi wykorzystać posiadane umiejętności i konfrontować je z grupą, posiada zdolność przystosowania się do zmieniającej się rzeczywistości i reakcji na tę sytuację. (SATL_K02) 2. W ramach działań grupowych student potrafi bacznie obserwować i słusznie krytykować, ale i doceniać pracę istarania innych członków zespołu. (SATL_K02) 3. Student podejmuje działania zmierzające do osiągnięcia efektów w pracy zespołowej, angażuje się w projekty, organizuje zespół ludzi. (SATL_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu Śpew zespołowy odbywa się w formie publicznego pokazu. Ocenie podlega całokształt pracy w ciągu semestru. Zaliczenie Kształcenia słuchu odbywa się na podstawie uczestnictwa w zajęciach i pracy w czasie zajęć. Zgodnie z regulaminem dozwolone są 2 nieobecności na zajęciach. W przypadku większej ilości opuszczonych zajęć student nie zostanie otrzyma zaliczenia. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Nazaruk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WSL-bd
|
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Bojaryn-Przybyła, Krzysztof Kulikowski, Przemysław Kummer | |
Prowadzący grup: | Bożena Bojaryn-Przybyła, Krzysztof Kulikowski, Przemysław Kummer | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.