Emisja głosu z interpretacją piosenki I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/ATL/EGZIP1-L |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0215) Muzyka i sztuki sceniczne
|
Nazwa przedmiotu: | Emisja głosu z interpretacją piosenki I |
Jednostka: | Kierunek ATL rok II |
Grupy: |
Przedmioty podstawowe ATL Przedmioty WSL/ATL rok II sem 4 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
-ustawiczne utrwalanie nabytych umiejętności posługiwania się głosem; -dalsze zdobywanie wiedzy z zakresu nomenklatury muzycznej; -dalsze utrwalanie umiejętności w zakresie rozpoznawania przebiegu energetycznego frazy; -umiejętność połączenia elementów dzieła muzycznego w śpiewie ze sferą zadania aktorskiego; |
Pełny opis: |
Semestr III -ćwiczenia wokalne -warsztat emocjonalno-ruchowy -ćwiczenia wokalne połączone z etiudą aktorską, Semestr IV - interpretacja piosenki - teoria ,rozmowa z wykładowcą, analiza tekstu piosenki, rozmowa o założeniach aktorskich (charakterystyce postaci, okolicznościach, w jakich się znajduje, celach , jakie obiera) -przygotowanie własnej interpretacji piosenki z zakresu muzyki rozrywkowej (zadanie wokalne i aktorskie); - ćwiczenia indywidualne i grupowe w trakcie zajęć (ruchowe i aktorskie); - praca indywidualna nad zadanymi zagadnieniami; |
Literatura: |
1. G. Concon-50 ćwiczeń op.9, PWM 1964. 2. N. Vaccai- Praktyczna metoda śpiewu włoskiego, PWM. 3. B.Lutgen-Wokalizy, PWM Kraków 1948 4. T.Zalewski – Cztery zasadnicze systemy w procesie nauczania śpiewu solowego wg. R.Husson’a (COPSA MP z. 84;1965). 5. B. Tarasiewicz - Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu. WPN UNIVERSITAS, Kraków 2006. 6. K. Linklater – „Uwolnij swój głos- tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”. PWST w Krakowie 2012. 7. H. Zielińska – Kształcenie głosu.WM POLIHYMNIA, Lublin 2002. 8. S.Grochmal – Ćwiczenia relaksowo-koncentrujące. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy ( W) student: -poprzez pracę indywidualną poszerza znajomość repertuaru związanego ze studiowanym kierunkiem K_W03 -jest w stanie definiować elementarne zjawiska dotyczące techniki wokalnej, elementów dzieła muzycznego oraz wykonawstwa artystycznego. Potrafi wykorzystać teorię w praktyce K_W11 W zakresie umiejętności (U) student: -potrafi współdziałać z innymi osobami w zakresie wykonywanych ćwiczeń K_U05 -potrafi posługiwać się głosem w ramach ćwiczeń warsztatowych i samodzielnie je doskonalić K_U07 -umie korzystać z wypracowanych elementarnych umiejętności warsztatowych dla realizacji własnej koncepcji artystycznej K_U06 W zakresie kompetencji społecznych (K) student: -jest w stanie korzystać z własnej intuicji, wyobraźni i odczuć oraz umie kontrolować swoje reakcje na potrzeby prezentacji publicznej K_K05 -jest w stanie dokonać konstruktywnej krytyki swojej pracy oraz pracy innych osób K_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr III – zaliczenie Semestr IV – zaliczenie z oceną - obecność na zajęciach; - ocena zadań zleconych do wykonania poza zajęciami; - ocena zadań wykonywanych podczas zajęć; - ocena efektów pracy podczas prezentacji indywidualnej; |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
Przejdź do planu
PN WSL-bd
WSL-bd
WSL-bd
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Makowska, Marcin Ozga, Ernest Sienkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WSL - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zadanie polega na przygotowaniu autorskiej interpretacji, w oparciu o samodzielnie wybrany utwór (piosenkę) z zakresu szeroko pojętej muzyki rozrywkowej. Zadanie w doborze materiału stanowi znalezienie utworu będącego wyznaniem |
|
Pełny opis: |
W ramach pracy nad utworem wokalnym, którego tematem jest wyznanie - osobista, intymna wypowiedź w pierwszej osobie. Student dotykając tego tematu, ma zadanie przygotować interpretację wokalno-aktorską w oparciu o pracę nad założeniami postaci, jej charakterystykę, okolicznościami, w jakich się znajduje oraz celu , jaki obiera podczas wykonania danej piosenki. Na etapie wykonawczym student ma dodatkowo zadanie aktorskie, formalne, polegające na znalezieniu kierunku ruchu lub charakterystycznego gestu postaci, czy też jej kodu ruchowego. |
|
Literatura: |
Haskel Frankel, Uta Hagen "Szacunek dla aktorstwa", PWSFTviT, Łódź 2015 |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-10 - 2025-05-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WSL-bd
WSL-bd
WSL-bd
CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Bochat-Piotrowska, Piotr Nazaruk, Cezary Szyfman | |
Prowadzący grup: | Weronika Bochat-Piotrowska, Piotr Nazaruk, Cezary Szyfman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WSL - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zadanie polega na przygotowaniu autorskiej interpretacji piosenki z repertuaru zespołu Mikromusic. Wyboru utworu dokonują pedagodzy prowadzący przedmiot. |
|
Pełny opis: |
Pod kątem wokalnym zakłada się odejście od pierwowzoru zarówno pod względem dynamiki, artykulacji jak też innych elementów dzieła muzycznego. Zadanie aktorskie to osobista, intymna wypowiedź sceniczna uwzględniająca zarówno zabiegi interpretacyjne w obszarze tekstu literackiego, ze swobodną, organiczną gestykulacją - mową ciała, wynikającą z chęci wzmocnienia przekazu. Studenci mają szansę na poszukiwanie nowych narzędzi aktorskich i wokalnych, na szukanie optymalnej dla siebie atmosfery występu artystycznego, spójnego w warstwie wokalnej, aktorskiej i muzycznej. Część z utworów zostanie wzbogacona o fragmenty zespołowe przygotowane niezależnie na zajęciach śpiewu zespołowego. |
|
Literatura: |
Haskel Frankel, Uta Hagen "Szacunek dla aktorstwa", PWSFTviT, Łódź 2015 |
|
Uwagi: |
Całość przewidziana jest z towarzyszeniem fortepianu bez korzystania z urządzeń nagłaśniających. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.