Historia literatury III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WR/PO/HistLit3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia literatury III |
Jednostka: | Kierunek Reżyserii |
Grupy: |
Przedmioty podstawowe Przedmioty WR rok II sem. 4 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z przykładowymi tekstami literackimi z różnych epok w ich kontekstach kulturowych (np. filozofia, sztuki plastyczne, muzyka, teatr, film) Wykład |
Pełny opis: |
Wykształcenie umiejętności interpretacji tekstów literackich z różnych epok za pomocą rożnych technik interpretacyjnych Wykształcenie umiejętności dostrzegania potencjału dramatycznego w rożnych tekstach literackich Doskonalenie umiejętności mówienia i pisania o literaturze |
Literatura: |
ełny opis: 1. Powieść i czas - Proust 2. W stronę nowej powieści – eksperymenty Joyce’a 1.. Liryka i filozofia – Rilke 2. W poszukiwaniu wartości Eliot 3. Powieść i czas - Proust 4. W stronę powieści eksperymentalnej - Joyce 5. Koszmary Kafki 6. Koniec dawnego świata - Mann 7.W poszukiwaniu tożsamości – V. Woolf 8. Labirynty Borgesa 9. Chaos i Kosmos - Gombrowicz 10. Oryginał i kopia - Perec 11. Wąż i jego ogon - Cortazar 12. Fałsz sztuki - Bernhard 13. Wędrówki pamięci - Sebald 14. Wariacje Szekspirowskie - Atwood 15. W ruchu i dialogu - Tokarczuk 8. Pod wulkanem czyli we własnym piekle - Lowry 9. W stronę literackich apokryfów – Borges 10. Intelekt jako pułapka – Gombrowicz 11. Kundera – egzystencja i polityka. 12. Kłamstwo sztuki - Bernhard 13.Wąż i jego ogon - Cortazar 13. Intertekstualne gry kultury wysokiej i popularnej – Umberto Eco 14. Pogranicza powieści, pogranicza istnienia – Sebald Literatura: T. Mann, Czarodziejska góra, Doktor Fustus, M. Proust, W poszukiwaniu straconego czasu T.S.Eliot, Poezje R.M.Rilke, Poezje J. Joyce, Ulisses V. Woolf, Orlando J.L. Borges, Opowiadania, Eseje T. Bernhard, Dawni mistrzowie J. Cortazar, Opowiadania W. G. Sebald, Austerlitz Kafka, Zamek, opowiadania Perec, Gabinet kolekcjonera Atwood, Czarci pomiot Tokarczuk, Empuzjon, opowiadania |
Efekty uczenia się: |
K_W09 wykazuje się uporządkowaną wiedzą ogólną z zakresu historii i teorii literatury, historii teatru, historii powszechnej, antropologii kultury, historii obyczaju, psychologii – co pozwala rozpoznawać i rozumieć fenomeny kultury symbolicznej, artystycznej, literackiej oraz posługiwać się podstawowymi kategoriami i metodami w analizie zjawisk teatralnych K_U17 wypowiadać się w formie pisemnej (referat, esej, dysertacja naukowa, praca magisterska) na tematy teatralne, filmowe i literackie, jak i ustnej (eksplikacja koncepcji artystycznej przed zespołem teatralnym, dyrektorem teatru, wystąpienia publiczne na tematy teatralne) K_K01 uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się innych osób K_K02 rozwijania dorobku zawodowego w oparciu o etos twórcy K_K07 krytycznej oceny odbieranych treści, samooceny oraz konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób K_W11 wykazuje się znajomością podstawowych metod analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwych dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie teatru i dramatu K_W10 określa główne kierunki i koncepcje filozoficzne w ich historycznym porządku, szczególnie w zagadnieniach korespondujących z problematyką teatru i dramatu, stanowiących ich myślowe i aksjologiczne zaplecze oraz dostarczających narzędzi do ich rozumienia i analizy |
Metody i kryteria oceniania: |
EM 1 Referaty/prezentacje multimedialne – 20% Aktywność w dyskusjach – 30% Egzamin ustny - 50 % EM 2 Referaty – 20 Aktywność w dyskusjach – 30% Egzamin ustny – 50% EM 3 Referaty – 20% Aktywność w dyskusjach – 30% Egzamin ustny – 50% EM 4 Referaty/prezentacje multimedialne – 20 Aktywność w dyskusjach – 30% Egzamin ustny – 50% EM 5 20% Aktywność w dyskusjach – 25% Egzamin ustny – 50% EM 6 Aktywność w dyskusjach – 40% Egzamin ustny – 60% EM 7 Aktywność w dyskusjach – 100% EM 8 Aktywność w dyskusjach – 40% Egzamin ustny – 60% EM 9 Referaty – 25% Aktywność w dyskusjach – 15% Egzamin ustny – 60% |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-13 - 2023-06-13 |
Przejdź do planu
PN WT WR-bd
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WR - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Mrowcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WR - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
Przejdź do planu
PN WT WR-bd
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WR - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Mrowcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WR - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-10 - 2025-05-28 |
Przejdź do planu
PN WT WR-bd
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WR - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Mrowcewicz | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Mrowcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WR - dydaktyka - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.