Kuratorstwo i produkcja projektów performatywnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WOT/M/KurProdPP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kuratorstwo i produkcja projektów performatywnych |
Jednostka: | Wiedza o teatrze (studia drugiego stopnia) |
Grupy: |
Fakultety WOT/M Przedmioty WOT/M rok I sem. 1 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest: zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu teorii i praktyki kuratorstwa oraz produkcji sztuk performatywnych, w tym teatru. |
Pełny opis: |
Celem kursu jest: - zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu teorii i praktyki kuratorstwa sztuk performatywnych, w tym teatru; - pozyskanie narzędzi pozwalających analizować projekty kuratorskie z zakresu sztuk performatywnych, w tym teatru; - wprowadzenie do zarządzania projektem; - zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności (zarządzanie budżetem, czasem i zespołem), które pozwolą osobom studiującym samodzielnie inicjować i realizować projekty artystyczne i społeczno-artystyczne. |
Literatura: |
Michael Brenson, „The Curators Moment – Trends in the Field of International Contemporary Art Exhibitions", „Art Journal” 1998 nr 4. Marta Keil, „Artysta – kurator – producent kultury", „Didaskalia. Gazeta Teatralna” nr 121, czerwiec-sierpień 2014. Dragan Klaić, „Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją", przeł.: E. Kubikowska, 3. Wydawnictwo: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Konfrontacje Teatralne / Centrum Kultury w Lublinie, Warszawa-Lublin 2014. Anda Rottenberg, „Kurator: funkcja, zawód, misja", w: Rozrzut, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2023. Aleksandra Sidor i Wiktoria Nadmorska w rozmowie z Tomaszem Kireńczukiem, „Kwestionować najłatwiejsze interpretacje rzeczywistości", „Didaskalia” 2022 nr 168, https://didaskalia.pl/pl/artykul/kwestionowac-najlatwiejsze-interpretacje-rzeczywistosci, dostęp z dnia: 20.10.2024 r. Marta Szlasa-Rokicka i Krysia Bednarek w rozmowie z Francescą Coroną „Praca kuratora: współwyobrażanie, miasto, dyskurs", „Didaskalia” 2022 nr 168, https://didaskalia.pl/pl/artykul/praca-kuratora-wspolwyobrazanie-miasto-dyskurs, dostęp z dnia: 20.10.2024 r. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu Osoba Studiująca: - zna podstawowe uwarunkowania pracy oraz pola działań kuratora_rki projektów performatywnych, w tym teatralnych, i ma świadomość związanej z nimi odpowiedzialności zawodowej; - zna podstawowe zasady programowania oraz komunikowania projektów performatywnych, w tym teatralnych (np. festiwalu, programu, sezonu teatralnego, cyklu edukacyjnego; - zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania projektem; - zna podstawowe zasady wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu z zakresu kultury i sztuki; - potrafi opracować budżet projektu, w tym wskazać na potencjalne źródła finansowania; - potrafi opracować harmonogram oraz strukturę organizacyjną projektu; rozróżnia podstawowe typy umów i potrafi przygotować własne umowy na podstawie wzoru; - umie pracować samodzielnie i kolektywnie; - ma narzędzia do budowania zespołów zorientowanych na współpracę, komunikację i szacunek dla różnorodności. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę składają się: 1. Zespołowa lub indywidualna prezentacja i analiza projektu z zakresu sztuk performatywnych, w tym teatru. 2. Zespołowe opracowanie w ramach zajęć i poza zajęciami przykładowego wniosku na dofinansowanie projektu z zakresu sztuk performatywnych, w tym teatru. |
Praktyki zawodowe: |
Nie obowiązują. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WOT-bd
CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Siwiak | |
Prowadzący grup: | Agata Siwiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT - dydaktyka - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.