Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kuratorstwo i produkcja projektów performatywnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WOT/M/KurProdPP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kuratorstwo i produkcja projektów performatywnych
Jednostka: Wiedza o teatrze (studia drugiego stopnia)
Grupy: Fakultety WOT/M
Przedmioty WOT/M rok I sem. 1
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: Polski
Skrócony opis:

Celem kursu jest: zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu teorii i praktyki kuratorstwa oraz produkcji sztuk performatywnych, w tym teatru.

Pełny opis:

Celem kursu jest:

- zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu teorii i praktyki kuratorstwa sztuk performatywnych, w tym teatru;

- pozyskanie narzędzi pozwalających analizować projekty kuratorskie z zakresu sztuk performatywnych, w tym teatru;

- wprowadzenie do zarządzania projektem;

- zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności (zarządzanie budżetem, czasem i zespołem), które pozwolą osobom studiującym samodzielnie inicjować i realizować projekty artystyczne i społeczno-artystyczne.

Literatura:

Michael Brenson, „The Curators Moment – Trends in the Field of International Contemporary Art Exhibitions", „Art Journal” 1998 nr 4.

Marta Keil, „Artysta – kurator – producent kultury", „Didaskalia. Gazeta Teatralna” nr 121, czerwiec-sierpień 2014.

Dragan Klaić, „Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją", przeł.: E. Kubikowska, 3. Wydawnictwo: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Konfrontacje Teatralne / Centrum Kultury w Lublinie, Warszawa-Lublin 2014.

Anda Rottenberg, „Kurator: funkcja, zawód, misja", w: Rozrzut, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2023.

Aleksandra Sidor i Wiktoria Nadmorska w rozmowie z Tomaszem Kireńczukiem, „Kwestionować najłatwiejsze interpretacje rzeczywistości", „Didaskalia” 2022 nr 168, https://didaskalia.pl/pl/artykul/kwestionowac-najlatwiejsze-interpretacje-rzeczywistosci, dostęp z dnia: 20.10.2024 r.

Marta Szlasa-Rokicka i Krysia Bednarek w rozmowie z Francescą Coroną „Praca kuratora: współwyobrażanie, miasto, dyskurs", „Didaskalia” 2022 nr 168, https://didaskalia.pl/pl/artykul/praca-kuratora-wspolwyobrazanie-miasto-dyskurs, dostęp z dnia: 20.10.2024 r.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu kursu Osoba Studiująca:

- zna podstawowe uwarunkowania pracy oraz pola działań kuratora_rki projektów performatywnych, w tym teatralnych, i ma świadomość związanej z nimi odpowiedzialności zawodowej;

- zna podstawowe zasady programowania oraz komunikowania projektów performatywnych, w tym teatralnych (np. festiwalu, programu, sezonu teatralnego, cyklu edukacyjnego;

- zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania projektem;

- zna podstawowe zasady wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu z zakresu kultury i sztuki;

- potrafi opracować budżet projektu, w tym wskazać na potencjalne źródła finansowania;

- potrafi opracować harmonogram oraz strukturę organizacyjną projektu;

rozróżnia podstawowe typy umów i potrafi przygotować własne umowy na podstawie wzoru;

- umie pracować samodzielnie i kolektywnie;

- ma narzędzia do budowania zespołów zorientowanych na współpracę, komunikację i szacunek dla różnorodności.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę składają się:

1. Zespołowa lub indywidualna prezentacja i analiza projektu z zakresu sztuk performatywnych, w tym teatru.

2. Zespołowe opracowanie w ramach zajęć i poza zajęciami przykładowego wniosku na dofinansowanie projektu z zakresu sztuk performatywnych, w tym teatru.

Praktyki zawodowe:

Nie obowiązują.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
WOT - dydaktyka, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Siwiak
Prowadzący grup: Agata Siwiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenie
WOT - dydaktyka - zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)