Zarządzanie instytucjami 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WOT/M/AOP/ZInst2-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie instytucjami 2 |
Jednostka: | Wiedza o teatrze (studia drugiego stopnia) |
Grupy: |
Przedmioty WOT/M rok II sem. 3 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu - Nabyć podstawową wiedzę o funkcjonowaniu instytucji kultury zarówno w Polsce jak i zagranicą. - Zrozumieć i poznać różnice między instytucjami publicznymi, prywatnymi i trzeciego sektora. - Nabyć podstawową wiedzę o produkcji teatralnej. - Zbudować i zastosować w praktyce produkcję wydarzenia ( spektaklu, koncertu, itp. ). |
Pełny opis: |
Zakres poszczególnych tematów: 1. Modele instytucji kultury w Polsce. 2. Modele instytucji kultury na świecie. 3. Struktury organizacyjne w teatrach. 4.Podstawowa wiedza o podstawach prawnych teatrów publicznych oraz innych form organizacyjnych. 5.Podstawowa wiedza o prawach autorskich. 3. Podstawowe obowiązki i zakres odpowiedzialności producenta. 4. Producent a kurator – kreatywna rola producenta. 5. Modele produkcji teatralnej w Polsce i w Europie. 6.Programowanie wydarzeń artystycznych pod kątem produkcji. 7.Organizacja produkcji i innych wydarzeń kulturalnych. 8.Analiza przykładowych produkcji. 9.Zasady kooperacji z innymi działami w teatrze przy produkcji teatralnej. 10.Podstawowe zasady negocjacji. 12.Podstawy koprodukcji. 13.Analiza przykładowych koprodukcji. 14.Podstawy impresariatu. 15.Analiza przykładowych produkcji wyjazdowych. 16. Znaczenie edukacji w instytucjach kultury. 17.Rozpoznanie modeli edukacyjnych w Polsce i na świecie. 17.strategie komunikacji w instytucjach kultury. 18.Znaczenie rozwoju publiczności dla instytucji kultury. 19. Praca nad tekstem z reżyserami/kami wywodzącymi się z różnych dziedzin ( taniec / teatr / performance ) 20.Etyka zawodowa |
Literatura: |
PRODUKCJA / MODELE ORGANIZACJI PRACY TEATRALNEJ / ZARZĄDZANIE 1. Finansowanie kultury i zarządzanie instytucjami kultury, red. J. Hausner, 2009, http://www.kongreskultury.pl/library/File/RoSK%20finansowanie/finansowanie_kultury_wer.pelna.pdf, 2. Dragićević-Šešić M. i Stojković B., Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010. 3. Mingus N., Zarządzanie projektami, One press, Warszawa 2009. 4. „Kolektywy teatralne, artystyczne i badawcze", red. E. Guderian-Czaplińska, S. Godlewski, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa 2018. 5. „Monopol teatru repertuarowego”, rozmawiają: Jerzy Hausner, Krzysztof Mieszkowski, Agata Siwiak, Bartosz Szydłowski, „Didaskalia” 2012 nr 111. 6. Nowak M., My, czyli nowy teatr publiczny, Dialog 2016, nr 6. 7. Rowntree J., „Zrób to inaczej. Przewodnik po sztuce, biznesie i aktywności obywatelskiej”, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa 2016 (fragmenty). 8. „Struktura teatru a struktura spektaklu. Wpływ systemu organizacji instytucji na estetykę przedstawienia w wybranych krajach europejskich”, red. A. Galas-Kosil, P. Olkusz, Instytut im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa 2016, s. 15-21, 52-59, 85-111. 9. Szreder K., "ABC projektariatu. O nędzy projektowego życia", Bęc zmiana, Warszawa 2016. 10. Trzeciak Hanna, „Ekonomika teatru”, Instytut Teatralny im. Zbigniewa. Raszewskiego 2011. . |
Efekty uczenia się: |
Wiedza student po zakończeniu kursu powinien: EM 1 Scharakteryzować zadania producenta i kuratora K_W05 EM 2 Wskazać różne formy instytucjonalne oraz zasady działania teatrów K_W14 EM 3 Zdefiniować elementy procesu produkcji K_W18 Umiejętności student po zakończeniu kursu powinien: EM 4 Skonstruować harmonogram produkcji K_U13 EM 5 Skonstruować budżet produkcji K_U13 EM 6 Przeprowadzić proces produkcji K_U13 Kompetencje personalne i społeczne student po zakończeniu kursu powinien: EM 7 Identyfikować mechanizmy i wymogi teatru publicznego oraz potrzeby artystów K_K01 EM 8 Identyfikować i działać pomiędzy ograniczeniami budżetowymi a wizją artystyczną K_K02 EM 9 Współdziałać w pracy grupowej przy produkcji teatralnej i znajdować kreatywne rozwiązania K_K05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach 30% Prace zaliczeniowe 30 % Końcowa praca zaliczeniowa 40% |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-01-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Mrowcewicz, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Karolina Ochab | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WOT - dydaktyka - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2018-02-07 - 2018-05-26 |
Przejdź do planu
PN WOT-bd
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Mrowcewicz, Karolina Ochab, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Karolina Ochab | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WOT - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-12 |
Przejdź do planu
PN WOT-bd
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Mrowcewicz, Karolina Ochab, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Karolina Ochab | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WOT - dydaktyka - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu - Nabyć podstawową wiedzę o funkcjonowaniu instytucji kultury zarówno w Polsce jak i zagranicą. - Zrozumieć i poznać różnice między instytucjami publicznymi, prywatnymi i trzeciego sektora. - Nabyć podstawową wiedzę o produkcji teatralnej. - Zbudować i zastosować w praktyce produkcję wydarzenia ( spektaklu, koncertu, itp. ). |
|
Pełny opis: |
Zakres poszczególnych tematów: 1. Modele instytucji kultury w Polsce. 2. Modele instytucji kultury na świecie. 3. Struktury organizacyjne w teatrach. 4.Podstawowa wiedza o podstawach prawnych teatrów publicznych oraz innych form organizacyjnych. 5.Podstawowa wiedza o prawach autorskich. 3. Podstawowe obowiązki i zakres odpowiedzialności producenta. 4. Producent a kurator – kreatywna rola producenta. 5. Modele produkcji teatralnej w Polsce i w Europie. 6.Programowanie wydarzeń artystycznych pod kątem produkcji. 7.Organizacja produkcji i innych wydarzeń kulturalnych. 8.Analiza przykładowych produkcji. 9.Zasady kooperacji z innymi działami w teatrze przy produkcji teatralnej. 10.Podstawowe zasady negocjacji. 12.Podstawy koprodukcji. 13.Analiza przykładowych koprodukcji. 14.Podstawy impresariatu. 15.Analiza przykładowych produkcji wyjazdowych. 16. Znaczenie edukacji w instytucjach kultury. 17.Rozpoznanie modeli edukacyjnych w Polsce i na świecie. 17.strategie komunikacji w instytucjach kultury. 18.Znaczenie rozwoju publiczności dla instytucji kultury. 19. Praca nad tekstem z reżyserami/kami wywodzącymi się z różnych dziedzin ( taniec / teatr / performance ) 20.Etyka zawodowa |
|
Literatura: |
wybrane pozycje z listy / Materiały własne |
|
Uwagi: |
zasadą moich zajęć jest zapraszanie gości zajmujących się konkretnymi działaniami w teatrze, tak aby studenci mieli zajęcia z jak największą liczbą profesjonalistów i aby mogli poznać wszystkie zawody współczesnego teatru. Studenci spotkają się z kuratorami festiwalowymi, osobami odpowiedzialnymi za edukację, komunikacje, program artystyczny, techniczny itp... |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-06 - 2019-05-25 |
Przejdź do planu
PN WOT-bd
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Mrowcewicz, Karolina Ochab, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Karolina Ochab | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WOT - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu - Nabyć podstawową wiedzę o funkcjonowaniu instytucji kultury zarówno w Polsce jak i zagranicą. - Zrozumieć i poznać różnice między instytucjami publicznymi, prywatnymi i trzeciego sektora. - Nabyć podstawową wiedzę o produkcji teatralnej. - Zbudować i zastosować w praktyce produkcję wydarzenia ( spektaklu, koncertu, itp. ). |
|
Pełny opis: |
Zakres poszczególnych tematów: 1. Modele instytucji kultury w Polsce. 2. Modele instytucji kultury na świecie. 3. Struktury organizacyjne w teatrach. 4.Podstawowa wiedza o podstawach prawnych teatrów publicznych oraz innych form organizacyjnych. 5.Podstawowa wiedza o prawach autorskich. 3. Podstawowe obowiązki i zakres odpowiedzialności producenta. 4. Producent a kurator – kreatywna rola producenta. 5. Modele produkcji teatralnej w Polsce i w Europie. 6.Programowanie wydarzeń artystycznych pod kątem produkcji. 7.Organizacja produkcji i innych wydarzeń kulturalnych. 8.Analiza przykładowych produkcji. 9.Zasady kooperacji z innymi działami w teatrze przy produkcji teatralnej. 10.Podstawowe zasady negocjacji. 12.Podstawy koprodukcji. 13.Analiza przykładowych koprodukcji. 14.Podstawy impresariatu. 15.Analiza przykładowych produkcji wyjazdowych. 16. Znaczenie edukacji w instytucjach kultury. 17.Rozpoznanie modeli edukacyjnych w Polsce i na świecie. 17.strategie komunikacji w instytucjach kultury. 18.Znaczenie rozwoju publiczności dla instytucji kultury. 19. Praca nad tekstem z reżyserami/kami wywodzącymi się z różnych dziedzin ( taniec / teatr / performance ) 20.Etyka zawodowa |
|
Literatura: |
wybrane pozycje z listy/ Materiały własne |
|
Uwagi: |
zasadą moich zajęć jest zapraszanie gości zajmujących się konkretnymi działaniami w teatrze, tak aby studenci mieli zajęcia z jak największą liczbą profesjonalistów i aby mogli poznać wszystkie zawody współczesnego teatru. Studenci spotkają się z kuratorami festiwalowymi, osobami odpowiedzialnymi za edukację, komunikacje, program artystyczny, techniczny itp... |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-27 |
Przejdź do planu
PN WOT-bd
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Ochab, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Karolina Ochab | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT - dydaktyka - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu - Nabyć podstawową wiedzę o funkcjonowaniu instytucji kultury zarówno w Polsce jak i zagranicą. - Zrozumieć i poznać różnice między instytucjami publicznymi, prywatnymi i trzeciego sektora. - Nabyć podstawową wiedzę o produkcji teatralnej. - Zbudować i zastosować w praktyce produkcję wydarzenia ( spektaklu, koncertu, itp. ). |
|
Pełny opis: |
Zakres poszczególnych tematów: 1. Modele instytucji kultury w Polsce. 2. Modele instytucji kultury na świecie. 3. Struktury organizacyjne w teatrach. 4.Podstawowa wiedza o podstawach prawnych teatrów publicznych oraz innych form organizacyjnych. 5.Podstawowa wiedza o prawach autorskich. 3. Podstawowe obowiązki i zakres odpowiedzialności producenta. 4. Producent a kurator – kreatywna rola producenta. 5. Modele produkcji teatralnej w Polsce i w Europie. 6.Programowanie wydarzeń artystycznych pod kątem produkcji. 7.Organizacja produkcji i innych wydarzeń kulturalnych. 8.Analiza przykładowych produkcji. 9.Zasady kooperacji z innymi działami w teatrze przy produkcji teatralnej. 10.Podstawowe zasady negocjacji. 12.Podstawy koprodukcji. 13.Analiza przykładowych koprodukcji. 14.Podstawy impresariatu. 15.Analiza przykładowych produkcji wyjazdowych. 16. Znaczenie edukacji w instytucjach kultury. 17.Rozpoznanie modeli edukacyjnych w Polsce i na świecie. 17.strategie komunikacji w instytucjach kultury. 18.Znaczenie rozwoju publiczności dla instytucji kultury. 19. Praca nad tekstem z reżyserami/kami wywodzącymi się z różnych dziedzin ( taniec / teatr / performance ) 20.Etyka zawodowa |
|
Literatura: |
wybrane pozycje z listy / materiały własne |
|
Uwagi: |
zasadą moich zajęć jest zapraszanie gości zajmujących się konkretnymi działaniami w teatrze, tak aby studenci mieli zajęcia z jak największą liczbą profesjonalistów i aby mogli poznać wszystkie zawody współczesnego teatru. Studenci spotkają się z kuratorami festiwalowymi, osobami odpowiedzialnymi za edukację, komunikacje, program artystyczny, techniczny itp... |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-03-12 |
Przejdź do planu
PN WOT-kc
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT konwersatorium ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Ochab, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Karolina Ochab | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT konwersatorium ćwiczenia - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu - Nabyć podstawową wiedzę o funkcjonowaniu instytucji kultury zarówno w Polsce jak i zagranicą. - Zrozumieć i poznać różnice między instytucjami publicznymi, prywatnymi i trzeciego sektora. - Nabyć podstawową wiedzę o produkcji teatralnej. - Zbudować i zastosować w praktyce produkcję wydarzenia ( spektaklu, koncertu, itp. ). |
|
Pełny opis: |
Zakres poszczególnych tematów: 1. Modele instytucji kultury w Polsce. 2. Modele instytucji kultury na świecie. 3. Struktury organizacyjne w teatrach. 4.Podstawowa wiedza o podstawach prawnych teatrów publicznych oraz innych form organizacyjnych. 5.Podstawowa wiedza o prawach autorskich. 3. Podstawowe obowiązki i zakres odpowiedzialności producenta. 4. Producent a kurator – kreatywna rola producenta. 5. Modele produkcji teatralnej w Polsce i w Europie. 6.Programowanie wydarzeń artystycznych pod kątem produkcji. 7.Organizacja produkcji i innych wydarzeń kulturalnych. 8.Analiza przykładowych produkcji. 9.Zasady kooperacji z innymi działami w teatrze przy produkcji teatralnej. 10.Podstawowe zasady negocjacji. 12.Podstawy koprodukcji. 13.Analiza przykładowych koprodukcji. 14.Podstawy impresariatu. 15.Analiza przykładowych produkcji wyjazdowych. 16. Znaczenie edukacji w instytucjach kultury. 17.Rozpoznanie modeli edukacyjnych w Polsce i na świecie. 17.strategie komunikacji w instytucjach kultury. 18.Znaczenie rozwoju publiczności dla instytucji kultury. 19. Praca nad tekstem z reżyserami/kami wywodzącymi się z różnych dziedzin ( taniec / teatr / performance ) 20.Etyka zawodowa |
|
Literatura: |
wybrane pozycje z listy / Materiały własne |
|
Uwagi: |
Zasadą moich zajęć jest zapraszanie gości zajmujących się konkretnymi działaniami w teatrze, tak aby studenci mieli zajęcia z jak największą liczbą profesjonalistów i aby mogli poznać wszystkie zawody współczesnego teatru. Studenci spotkają się z kuratorami festiwalowymi, osobami odpowiedzialnymi za edukację, komunikacje, program artystyczny, techniczny itp... |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.