Warsztat praktyczny C1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WOT/L/WP4-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat praktyczny C1 |
Jednostka: | Wiedza o Teatrze (studia pierwszego stopnia) |
Grupy: |
Praktyka teatralna WOT/L Przedmioty WOT/L rok II sem. 3 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Cel przedmiotu: Wykształcenie umiejętności reżyserskiej lektury dramatu |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie. Dramat jako zagadka i przeciwieństwo „definicji” 2. Czytanie dramatu w „Otellu” Szekspira 3. Czytanie dramatu w „Otellu” Szekspira 2 4. Czytanie dramatu w „Otellu” Szekspira 3 5. Czytanie dramatu w „Otellu” Szekspira 4 6. Czytanie dramatu w „Nakarmić kamień” Bronki Nowickiej 7. Czytanie dramatu w „Nakarmić kamień” Bronki Nowickiej 2 8. Czytanie dramatu w „Nakarmić kamień” Bronki Nowickiej 3 9. Czytanie dramatu w obrazach Goi, Vermeera, Velazquaza, Rembrandta… 10. Czytanie dramatu w obrazach Goi, Vermeera, Velazquaza, Rembrandta 2 11. Czytanie dramatu w obrazach Goi, Vermeera, Velazquaza, Rembrandta 3 12. Czytanie dramatu w obrazach Wróblewskiego, Bacona, Hoppera 13. Czytanie dramatu w obrazach Wróblewskiego, Bacona, Hoppera 2 14. Czytanie dramatu w obrazach Wróblewskiego, Bacona, Hoppera 3 15. Czytanie dramatu w „Księdze Hioba” 16. Czytanie dramatu w „Księdze Hioba” 2 17. Czytanie dramatu w „Księdze Hioba” 3 18. Czytanie muzyki. Wprowadzenie na przykładzie Saint Saens’a. 19. Czytanie dramatu w „Preludiach” Chopina 20. Czytanie dramatu w „Preludiach Chopina 2 21. Praktyka. Pisanie mikroscenariuszy teatralnych, inspirowanych poszczególnymi preludiami. 22. Praktyka. Pisanie mikroscenariuszy teatralnych, inspirowanych poszczególnymi preludiami 2 23. Praktyka. Pisanie mikroscenariuszy teatralnych, inspirowanych poszczególnymi preludiami 3 24. Omawianie mikroscenariuszy teatralnych 25. Omawianie mikroscenariuszy teatralnych 26. Próby. Konfrontacja mikroscenariuszy ze studentami aktorstwa i reżyserii. 27. Próby. Konfrontacja mikroscenariuszy ze studentami aktorstwa i reżyserii 2. 28. Próby. Konfrontacja mikroscenariuszy ze studentami aktorstwa i reżyserii 3. |
Literatura: |
1. Księga Hioba, tłum. Czesław Miłosz, WL, Kraków 1998 2. Ernst Gombrich, O sztuce, Rebis, Poznań 2016 3. Lektury wspominane w tematach zajęć. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza student po zakończeniu kursu powinien: EM 1 rozpoznać najważniejsze dane o dramacie K_W04 EM 2 odróżniać treść dramatu od jego interpretacji K_W08 EM 3 opisać, na czym polega opracowanie dramaturgiczne tekstu dla reżysera K_W15 Umiejętności student po zakończeniu kursu powinien: EM 4 Sporządzać streszczenie tekstu dramatu K_U07 EM 5 konstruować argumenty w obronie swoich rozwiązań dramaturgicznych K_U07 K_U10 EM 6 publicznie formułować pytania, pochwały i zarzuty pod adresem rozwiązań dramaturgicznych innych K_U11 K_U12 Kompetencje personalne i społeczne student po zakończeniu kursu powinien: EM 7 współdziałać w grupie K_K01 EM 8 wyrażać opinie na temat pracy innych odpowiedzialnie, z szacunkiem i w sposób konstruktywny K_K03 EM 9 przyjmować krytykę i wykorzystywać ją do poprawienia efektów swojej pracy K_K05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Podstawą zaliczenia jest przygotowanie mikroscenariusza inspirowanego wybranymi „Preludiami” Chopina. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-03-12 |
Przejdź do planu
PN WOT-cw
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Cieplak | |
Prowadzący grup: | Piotr Cieplak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-24 |
Przejdź do planu
PN WOT-cw
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Cieplak | |
Prowadzący grup: | Piotr Cieplak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Cieplak | |
Prowadzący grup: | Piotr Cieplak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Chotkowski | |
Prowadzący grup: | Łukasz Chotkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Jakimiak | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Jakimiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT ćwiczenia - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.