Lektorat języka angielskiego 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WOT/L/LAng-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat języka angielskiego 2 |
Jednostka: | Wiedza o Teatrze (studia pierwszego stopnia) |
Grupy: |
Przedmioty WOT/L rok I sem. 2 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Doskonalenie umiejętności języka angielskiego zdobytych podczas edukacji w okresie szkolnym; wprowadzenie, przypomnienie i utrwalenie struktur gramatycznych i słownictwa, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych; szczególny nacisk kładziony będzie na zagadnienia teatralno-filmowe. |
Pełny opis: |
Zajęcia będą tematyczne – przy każdym ogólnym temacie poruszane będą kwestie słownictwa, rozwijane będą umiejętności czytania, słuchania, wysnuwania wniosków i formułowania myśli; w przypadku kilkunastu tematów poruszane będą również kwestie gramatyczne w ramach przypomnienia materiału ze studiów licencjackich lub wprowadzenia nowych, zaawansowanych struktur. Część zajęć będzie mieć charakter zajęć CLIL (Content and Language Integrated Learning), podczas których wprowadza się słownictwo i gramatykę oraz doskonali umiejętności słuchania i czytania przy okazji omawiania innych tematów (w tym przypadku o tematyce teatralno-filmowej). Zakres poszczególnych tematów: 1.Motywacja, inspiracja, sukces - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 2.Wielcy brytyjscy i amerykańscy aktorzy – część I. - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 3. Ćwiczenia wymowy. 4. Sztuka – język uniwersalny. - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo, gramatyka 5. Kontrowersyjni reżyserzy. - słuchanie, czytanie, słownictwo. 6. Recenzje filmowe i teatralne - pisanie, słownictwo 7. Klasyki filmowe - część I - słuchanie, czytanie, słownictwo 8. Monarchia brytyjska - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 9. Ćwiczenia wymowy 10. Wielcy brytyjscy i amerykańscy aktorzy – część II. - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 11. Prezentacje studentów. 12. Prezentacje studentów 13. Teatr elżbietański. - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 14. Szekspir na scenie. - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo, gramatyka 15. Pisanie e-maili i innych krótkich form. - pisanie, słownictwo 16. Klasyki filmowe – część II. - słuchanie, czytanie, słownictwo 17. Wielcy brytyjscy i amerykańscy aktorzy – część II. - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 18. Ćwiczenia wymowy 19. Sprawozdanie - pisanie, słownictwo 20. Najlepsze teatry na świecie. - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 21. Sztuka ożywiona - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 22. Klasyki filmowe – część III - słuchanie, czytanie, słownictwo 23. Ćwiczenia wymowy 24. Prezentacje studentów 25. Prezentacje studentów 26. Uwspółcześnione spektakle teatralne - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 27. Teatr amatorski - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 28. Ćwiczenia wymowy 30. Przygotowanie do zaliczenia |
Literatura: |
1. Podstawowa: - Speak Out, Advanced/ Upper Intermediate, Student’s Book, Work Book, Pearson, autorzy: Antonia Clare, J.J. Wilson/ Frances Eales, Steve Oakes 2. Uzupełniająca: - Speak Out Extra, Pearson - English Grammar in Use, Cambridge University Press, autor: Murphy Raymond - English Grammar in Use Supplementary Exercises, Cambridge Univeristy Press, autor: Louise Hashemi, Raymond Murphy - Lexical Compendium. English for Special Purposes, Poltext, autorzy: Krystyna A. Luto, Maciej Ganczar - “How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?” English Pronounciation Practice Book, Konsorcjum Akademickie, autorzy: Anna Mańkowska, Marta Nowacka, Magdalena Kłoczkowska - “How Now, Brown Cow?” A Course in the Pronunciation of English with Exercises and Dialogues, Prentice Hall, autor: Mimi Ponsonby - Materiały autorskie |
Efekty uczenia się: |
EM 1 Rozpoznać i wyjaśnić podstawowe i/lub zaawansowane zagadnienia gramatyki języka angielskiego EM 2 Definiować i rozpoznać podstawowe i/lub zawansowane słownictwo, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa związanego branżą teatralną/filmową EM 3 Rozpoznać podstawowe i/lub zaawansowane formy pisemne w języku angielskim (oficjalne wiadomości, raporty, recenzje) EM 4 Poprawnie stosować podstawowe i/lub zaawansowane struktury gramatyczne zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej; w przypadku formy ustnej istotna jest także poprawność wymowy K_U15 EM 5 Poprawnie używać słownictwa podstawowego i/lub zaawansowanego, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa związanego branżą teatralną/filmową; w przypadku formy ustnej istotna jest także poprawność wymowy EM 6 Poprawnie sporządzać krótsze i dłuższe formy pisemne (maile, recenzje, raporty) EM 7 Wypowiadać się na tematy społeczno-artystyczne w języku angielskim EM 8 Relacjonować sytuacje/wydarzenia w języku angielskim EM 9 Krytycznie oceniać (pisemnie/ustnie) filmy/spektakle teatralne w języku angielskim. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Konwersatorium (dyskusja dydaktyczna, dialog dydaktyczny) – zajęcia grupowe z udziałem prowadzącego w roli moderatora, służące wspomaganiu biegłości językowej – łatwości wypowiadania się, formułowania opinii, doskonalenia poprawności i korygowania wymowy; przygotowywanie prezentacji multimedialnej. Szczególny nacisk położony jest na dyskusje dotyczące współczesnego życia teatralnego/branży filmowej w Polsce i na świecie; 2. Ćwiczenia – zajęcia grupowe oparte na doskonaleniu gramatyki, słownictwa, dłuższych i krótszych form pisemnych (głównie w kontekście teatralno-filmowym); 3. Projekt indywidualny – przygotowanie prezentacji na wybrany temat (z prezentacją multimedialną), której planowany efekt uzależniony jest od wiedzy i umiejętności studenta nabytej w trakcie studiów. Formy sprawdzenia osiągnięcia efektu Kryteria oceny i ich procentowy udział w ocenie końcowej EM 1 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: omawianie problemów gramatycznych podczas zajęć Zaliczenie końcowe pisemne: 60% Ocena prezentacji: 20% Pisemne prace domowe: 10% Aktywność w dyskusji: 10% EM 2 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: wyjaśnianie słownictwa pojawiającego się w czytanych artykułach/oglądanych plikach wideo Zaliczenie końcowe pisemne: 60% Ocena prezentacji: 20% Pisemne prace domowe: 10% Aktywność w dyskusji: 20% EM 3 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: omawianie form pisemnych podczas zajęć Pisemne prace domowe: 10% EM 4 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: ćwiczenia gramatyczne, stosowanie poznanych form gramatycznych w dyskusjach i pisemnych pracach domowych; poprawność wymowy ćwiczona będzie podczas ćwiczeń wymowy oraz podczas dyskusji/ wypowiedzi ustnych Zaliczenie końcowe pisemne: 60% Ocena prezentacji: 20% Pisemne prace domowe: 10% Aktywność w dyskusji: 20% EM 5 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: ćwiczenia ze słownictwem, stosowanie poznanego słownictwa w dyskusjach i pisemnych pracach domowych; poprawność wymowy ćwiczona będzie podczas ćwiczeń wymowy oraz podczas dyskusji/ wypowiedzi ustnych Zaliczenie końcowe pisemne: 60% Ocena prezentacji: 20% Pisemne prace domowe: 10% Aktywność w dyskusji: 20% EM 6 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: prace domowe Pisemne prace domowe: 10% EM 7 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: rozmowy i dyskusje podczas zajęć Aktywność w dyskusji: 20% EM 8 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: rozmowy i dyskusje podczas zajęć Aktywność w dyskusji: 20% EM 9 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: rozmowy i dyskusje podczas zajęć Aktywność w dyskusji: 20% Pisemne prace domowe: 10% Dopuszczalne są 3 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Należy oddać pisemne prace domowe oraz przygotować dwie prezentacje, a także zaliczyć pisemne sprawdziany cząstkowe oraz zaliczenie końcowe. Obowiązkowe jest także branie udziału w dyskusjach podczas zajęć. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-06-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WOT-bd
WOT-bd
PT |
Typ zajęć: |
WOT - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WOT - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-06-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WOT-l
WOT-l
PT |
Typ zajęć: |
WOT lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WOT lektorat - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semsetr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-14 - 2022-06-05 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WOT-l
WOT-l
PT |
Typ zajęć: |
WOT lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WOT lektorat - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-13 - 2023-06-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WOT-l
PT |
Typ zajęć: |
WOT lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WOT lektorat - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). |
|
Pełny opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). Po ukończeniu kursu student rozumie tekst pisany i mówiony o średnim stopniu trudności dotyczący życia codziennego lub artystycznego. Potrafi uczestniczyć w rozmowie na temat mu znany i go interesujący. Umie mówić o swoim doświadczeniu i planach na przyszłość. Zna podstawowe pojęcia dotyczące warsztatu aktorskiego w języku angielskim. Potrafi zrozumieć teksty kultury o niskim stopniu trudności. Umie wyrazić opinię na temat dzieła artystycznego i napisać recenzję sztuki teatralnej lub filmu. Potrafi dyskutować, negocjować i rozwiązywać problemy, jakie może napotkać w życiu codziennym i zawodowym. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Clare, A., & Wilson, J. J. (2015). Speak Out Intermediate. Student’s book. Second edition. Pearson. 2. Fragmenty anglosaskiej literatury pięknej (Charles Dickens, Jane Austen, Ray Bradbury, Charles Bukowski, Robert Frost, William Butler Yeats) 3. Materiały autentyczne – prasa angielska (The Guardian, New Yorker) 4. Materiały własne lektorki Uzupełniająca: 1. Mańkowska, A., Nowacka, M., & Kłoczowska, M. (2009). " How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?": English Pronunciation Practice Book. Konsorcjum Akademickie. 2. Ponsonby, M. (1987). How now, brown cow?: a course in the pronunciation of English, with exercises and dialogues. Prentice Hall. 3. Vaughan-Rees, M. (2010). Rhymes and rhythms: A poem-based course for English pronunciation study. Garnet Education |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-l
ŚR CZ WOT-l
PT |
Typ zajęć: |
WOT lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Kalista, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Kamila Kalista | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WOT lektorat - zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.