Sceny dialogowe w języku obcym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/ScDJO(f)-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sceny dialogowe w języku obcym |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo (RIII) |
Grupy: |
Przedmioty A sem 6 rok III Przedmioty specjalności - Aktorstwo dramatyczne |
Punkty ECTS i inne: |
1.50
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Cel przedmiotu Przygotowanie studenta do konfrontacji z materiałem dramatycznym w języku obcym w celu możliwości podjęcia w przyszłości pracy w międzynarodowym kolektywie twórczym bądź zagranicznej koprodukcji. |
Pełny opis: |
Uczestnicy zajęć będą proszeni o uruchomienie swojej intuicji twórczej, wyobraźni i wiedzy dla wyboru, przygotowania i zaprezentowania materiału dramatycznego w formie scen dialogowych w językach obcych w ramach pokazu egzaminacyjnego w sesji letniej. Materiał zostanie wybrany spośród propozycji przyniesionych przez studentów lub spośród propozycji pedagoga, skonfrontowanych i ostatecznie zatwierdzonych przez pedagoga. System pracy zostanie określony w zależności od materiału - może to być albo praca własna pod kierunkiem pedagoga, albo seminarium reżyserskie dla wybranych osób, albo przygotowanie większej całości zbiorowej. Wybór materiału powinien być określony za pośrednictwem dyskusji o możliwych do pracy wersjach językowych utworów oraz o formie ich prezentacji (teatralna, filmowa bądź telewizyjna) istotnej dla ambicji i wrażliwości zebranych na zajęciach twórców. W trakcie dyskusji skonfrontowane zostaną wybory estetyczne, sposoby rozumienia tekstu, waga gatunkowa, znaczenie w przestrzeni obcojęzycznej materiału, a także pomysły na publiczną prezentację scen przez aktorów. Każdy student powinien coś w języku obcym zaprezentować na egzaminie. |
Literatura: |
Lektury obowiązkowe Raymond Frensham "Jak napisać scenariusz” lub Lew Hunter „Kurs pisania scenariuszy” Lektury dodatkowe Daniel Arijon „Gramatyka języka filmowego” Stephen Book „Podręcznik dla aktorów” |
Efekty uczenia się: |
Kody: k_k11 k_k10 k_k09 k_k08 k_k07 k_k06 k_k05 k_k03 k_k02 k_k01 k_u13 k_u12 k_u10 k_u09 k_u07 k_u06 k_u05 k_u03 k_u02 k_u01 k_w08 k_w06 k_w03 SAD_U06, SADU04, SAD U 02 W trakcie zajęć student powinien rozwijać: umiejętność autoprezentacji związanej z castingiem i/lub zdjęciami próbnymi wiedzę o współczesnych trendach teatralnych, filmowych i telewizyjnych w Europie i na świecie wiedzę o rynku teatralnym, filmowym i telewizyjnym w Europie i na świecie swobodę w posługiwaniu się językiem obcym w przypadku pracy nad materiałem dramatycznym swobodę w posługiwaniu się językiem obcym na scenie i/lub przed kamerą umiejętność wyboru i analizy tekstu literackiego w języku obcym umiejętność interpretowania tekstu literackiego na poziomie sensów w języku obcym umiejętność pamięciowego opanowania tekstu w języku obcym umiejętność wykorzystywania różnorodnych środków aktorskich i technik do tworzenia postaci w języku obcym umiejętność pracy własnej poza zajęciami, na zajęciach oraz pracy zespołowej i pracy z reżyserem otwartość na eksperymentowanie, własną inicjatywę twórczą i prowadzenie przez reżysera |
Metody i kryteria oceniania: |
Ponieważ proces uczenia się zainicjowany na zajęciach odbywać się będzie głównie poprzez dyskusje odbywające się w grupie oraz próby poszczególnych scen - twoja obecność na pierwszych zajęciach grupowych i później na próbach twoich scen będzie absolutnie kluczowa. Nie musisz być obecny na próbach kolegów. Oceny będą wystawiane na podstawie jakości twojej pracy jak również zaangażowania, które będziesz wykazywała/wykazywał w jej osiąganiu. Na twoją ostateczną ocenę będzie się składało: 50% aktywność w prowadzonych dyskusjach, umiejętność współpracy z grupą i reżyserem, zaangażowanie, pomysłowość, skupienie, punktualność, obecność 50% pokaz egzaminacyjny oceniony przez komisję egzaminacyjną Jeżeli podejdziesz do pracy w sposób profesjonalny, będziesz realizowała/realizował wszystkie zadania z zaangażowaniem i namysłem, to otrzymasz ocenę 4 dobry, bo oznacza to że jesteś w tym dobra/dobry. Jeśli twoja praca nie osiągnie tych standardów, otrzymasz ocenę 3 dostateczny lub poniżej. Jeśli realizowana przez Ciebie praca będzie na tyle pogłębiona i w zakresie prezentowanych ćwiczeń oraz technik osiągniesz sprawność i doskonałość, którą będziesz w stanie każdorazowo egzekwować w swojej pracy - możesz osiągnąć ocenę 5 (bardzo dobry) lub wyżej. Dla kierunku aktorstwo w kwestii warunków zaliczenia przedmiotu obowiązuje zasada ...2... nieusprawiedliwionych nieobecności. Nieobecność usprawiedliwiona ma miejsce wtedy, kiedy pedagog jest poinformowany o twojej nieobecności wcześniej, przed zajęciami i się na nią zgadza. Jeżeli nieobecność dotyczyć ma próby sceny - student ma obowiązek zgłosić to staroście grupy z odpowiednim wyprzedzeniem i w ramach umówionego czasu musi zostać wyznaczona inna próba, aby nie przepadły zajęcia. Starosta informuje o tych zmianach pedagoga. Jednakowoż każda nieobecność na zajęciach grupowych może mieć wpływ na wysokość oceny, ponieważ z racji charakteru realizowanych zadań nie będzie możliwość odrobienia lub nadrobienia materiału indywidualnie co odbije się na jakości twojej pracy a tym samym wpłynie na ocenę. Punktualność i przygotowanie do zajęć ma znaczenie, ponieważ związane jest z etyką pracy aktora, którą student aktorstwa powinien rozumieć i przestrzegać. Dwa spóźnienia będą traktowane jako nieusprawiedliwiona nieobecność. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-06-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WA-bd
|
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Raźniak, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Waldemar Raźniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA - dydaktyka - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-06-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WA-wcw
|
Typ zajęć: |
WA wykład z ćwiczeniami, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Raźniak, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Waldemar Raźniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semsetr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-14 - 2022-06-05 |
Przejdź do planu
PN WA-wcw
WA-wcw
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA wykład z ćwiczeniami, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Raźniak, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Waldemar Raźniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-13 - 2023-06-13 |
Przejdź do planu
PN WA-wcw
WA-wcw
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA wykład z ćwiczeniami, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Raźniak, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Waldemar Raźniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
Przejdź do planu
PN WA-wcw
WA-wcw
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA wykład z ćwiczeniami, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Raźniak | |
Prowadzący grup: | Waldemar Raźniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.