Impostacja głosu w mowie i śpiewie III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/IGMS3-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Impostacja głosu w mowie i śpiewie III |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo rok III |
Grupy: |
Przedmioty A sem 5 rok III Przedmioty specjalności - Aktorstwo dramatyczne |
Punkty ECTS i inne: |
1.50
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
CELE PRZEDMIOTU IMPOSTACJA GŁOSU W MOWIE I ŚPIEWIE • wyrobienie prawidłowych nawyków w emisji głosu (oddech, miejsce artykulacji, rezonatory, rejestry) i ich koordynacja w celu wypracowania umiejętności posługiwania się głosem nośnym, dynamicznym, plastycznym (ze zdolnością do zmiany brzmień, dynamiki, tempa i rytmu) dającym możliwość wyrażania myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć, zdolnym działać w każdych warunkach i przestrzeni (I – IV rok) • wypracowanie nawyków związanych z higieną głosu (I – IV rok) • praca nad wyzwoleniem naturalnego brzmienia głosu (I – IV rok) • rozwijanie technik emisyjnych i impostacyjnych w celu wypracowania kondycji głosowej (II – IV rok) • rozwiązywanie problemów związanych z emisją i impostacją głosu wynikających z potrzeb innych przedmiotów praktycznych (I – IV rok) |
Pełny opis: |
III ROK 1. podsumowanie wiedzy zdobytej na I i II roku studiów w powiązaniu z budowaniem narzędzi umożliwiających samodzielną pracę nad głosem 2. świadome używanie rezonatorów 3. budowanie sprawności w łączeniu rejestrów 4. praca nad dostosowaniem środków wyrazu i ekspresji do kubatury pomieszczenia – ćwiczenia na scenie |
Literatura: |
J. Grotowski – „Trening aktora” K. Linklater – „Uwolnij swój głos” S. Riggs – „Singing for the Stras” S. Book – „Podręcznik dla aktorów” B. Lutgen, G. Concone, N.Vaccai, E. Herbert-Caesari – ćwiczenia wokalne na sopran, alt, tenor, bas Catherine Sadolin -"Complete Vocal Technique" W.Bregy – „Elementy techniki wokalnej" Kraków 1974 Cz. Wojtyński – „Emisja głosu" PZWS Warszawa 1970 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: (W01 - K_W03) - Student wie, jak powstaje głos i na czym polega działanie rezonatorów, potrafi nazwać części aparatu głosowego, wie, jak należy prawidłowo oddychać, rozpoznaje zdrowe brzmienie głosu i jego nośność, rozróżnia barwy głosowe UMIEJĘTNOŚCI: (U01 - K_U07, U02 - K_U08) - Student samodzielnie wybiera sposoby działania technicznego, potrafi wykonać różnorodne zadania głosowe w zakresie: wysokości, siły, tempa i barw głosu, konstruuje rolę wokalno-aktorską według zasad obu tych sztuk, rozróżnia pracę głosem z użyciem mikrofonu i akustycznie |
Metody i kryteria oceniania: |
METODY: - Ćwiczenia - Wykład - Wykład + ćwiczenia - Konsultacje - Praktyki (ewentualnie) KRYTERIA OCENIANIA: - Obecność i aktywność na zajęciach - Współpraca z grupą |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WA-cw
WA-cw
CZ PT WA-cw
WA-cw
|
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Julia Chmielnik, Aldona Krasucka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT WA-cw
WA-cw
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Grabowska, Aldona Krasucka | |
Prowadzący grup: | Anna Grabowska, Aldona Krasucka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.