Gimnastyka II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/G2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gimnastyka II |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo rok II |
Grupy: |
Przedmioty A sem 3 rok II |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Przygotowanie studenta do aktywności ruchowej. Nauczenie go prawidłowych wzorców ruchowych. Zaszczepienie zasad o zdrowym trybie życia dotyczącym sfery mentalnej, ruchowej, odżywiania oraz regeneracji. Przedstawienie mocnych stron studenta w zakresie ruchowym. Skorygowanie wad postawy. Wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych. Poznanie elementów ćwiczeń gimnastycznych i doskonalenie ich. Poprawa mobilności ciała. Rozwijanie koordynacji psycho - ruchowej. Uruchomienie orientacji i wyobraźni przestrzenno – ruchowej. Zaznajomienie i wprowadzenie studenta w trening mentalny. Ma znać ćwiczenia i techniki. Poznać wiedzę, która pozwoli i ułatwi mu odnalezienie się na rynku pracy artystycznej. |
Pełny opis: |
Semestr 1 Zapoznanie studentów z ćwiczeniami gimnastycznymi. Poprawienie wytrzymałości poprzez zajęcia tlenowe w postaci fitnessu. Poprawienie siły poprzez zajęcia gimnastyczne oraz obwody. Nauka przewrotów w przód i tyłem. Nauka przerzutu bokiem . Poprawienie gibkości poprzez zajęcia rozciągające. Zapoznanie studentów się z teorią z zakresu podstaw fizjologii człowieka w postaci wykładów, prezentacji. Przeprowadzenie zajęć z zakresu przygotowania mentalnego i fizycznego. Przeprowadzenie zajęć medytacyjnych. Przeprowadzenie zajęć z zakresu odżywiania oraz dostępnych sposobów regeneracji. Semestr 2 Dalsze zapoznanie studentów z ćwiczeniami gimnastycznymi i rozwijanie umiejętności. Poprawienie wytrzymałości poprzez zajęcia tlenowe w postaci fitnessu. Poprawienie siły poprzez zajęcia gimnastyczne oraz obwody. Nauka stania na rękach. Nauka asekuracji. Poprawienie gibkości poprzez zajęcia rozciągające. Przeprowadzenie zajęć z zakresu przygotowania mentalnego i fizycznego. Przeprowadzenie zajęć medytacyjnych. Przeprowadzenie zajęć z zakresu odżywiania oraz dostępnych sposobów regeneracji. Zajęcia w plenerze. Przedstawienie zdobytej wiedzy w postaci pokazu. |
Literatura: |
Podstawowa: Periodyzacja – teoria i metodyka treningu T.Bompa, G.Gregory Haff, ,, every day is a game day’’- M. Verstegen, P. Williams , ,, Core Performance’’ - M. Verstegen, P. Williams, ,,Anatomia Jogi ‘’A. Ellsworth , ,,Wellness- dobre samopoczucie w pracy’’ H. Baureis , ,,Potęga podświadomości’’ J. Murphy ,, Plan lotu’’ B.Tracy Uzupełniająca: ,,Wychowanie bez nagród i kar”A.Kohn, ,,Atlas ćwiczeń korekcyjnych” S.Owczarek,,, Strecztching czyli ćwiczenia rozciągające dla zwykłych śmiertelników oraz sportowców różnych dyscyplin – Bob Anderson” , ,,Słuchaj, medytacja jest…’’D. Hybel o.M.Nawara , Dieta warzywno – owocowa dr Ewy Dąbrowskiej i co dalej - B. Anna Dąbrowska, ,, Śpij dobrze ‘’ – N. Littlehales http://www.fig-gymnastics.com/publicdir/rules/files/mag/CoP_MAG_2017-2020_ICI-e.pdf |
Efekty uczenia się: |
W01 Posiada wiedzę i teorie w celu przeprowadzenia rozgrzewki przed zajęciami ruchowymi. Potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą na zajęciach do późniejszego rozwoju artystycznego na scenie. K_W06 Posiada aktualną wiedzę dotyczącą sposobów trenowania, dbania o higienę życia. Zna literaturę dostępną w tej dziedzinie. W02 Rozumie teorie pozwalającą dalej kształcić się i rozwijać w zakresie ćwiczeń fizycznych. Posiada niezbędną wiedzę dotyczącą jak dbać o ciało i umysł. Zna elementy z zakresu ćwiczeń gimnastycznych oraz orientuję się jak można wykorzystać je w pracy scenicznej. K_W11 Zna i rozumie podstawowe zasady w treningu fizycznego oraz regeneracji. W03 Posiada wiedzę na temat bezpieczneństwa podczas wykonywania ćwiczeni. Zna zasady BHB podczas zajęć. U01 Zna techniki i ćwiczenia potrafiące przeprowadzić rozgrzewkę. Potrafi wykonać ćwiczenia wzmacniające . K_U07 Posiada umiejętności i techniki pozwalające tworzyć w przyszłości projekty artystyczne. K01 Student wykorzystuję zdobytą wiedzę w celu dalszego kształcenia. Potrafi łączyć doświadczenie zebrane i wcielić je do pracy z partnerem na scenie. Potrafi wypowiedzieć się krytycznie. K_K03 Wykorzystuje zdobytą wiedzę oraz umiejętności do tworzenia projektów artystycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody reproduktywne ( odtwórcze ) – zadania ściśle określone przez nauczyciela. Metody proaktywne (modyfikacyjne ) – zadania częściowo określone, które studenci wykonują w miarę samodzielnie Metoda bezpośredniej celowości ruchu Metody kreatywne ( twórcze ) – zadania problemowe. Wymagające pełnej samodzielności inwencji twórczej studentów Nauczyciel weryfikuje wiedzę, umiejętności w postaci pokazu i sprawdzianu praktycznego pod koniec roku oraz w trakcie trwania studiów. egzamin końcowy, kontrola przygotowanych projektów i układów.Kontrola poznanych zadań. Pokaz ćwiczeń i przygotowanych układów przed komisją egzaminacyjną. Student uczestniczy aktywnie w zajęciach. Jest dopuszczony do zaliczenia, jeśli ma odpowiednią frekwencję na zajęciach (dopuszczone 2 nieobecności). |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.