Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ciało w ruchu WSL/RTL/CwR-Z
WSL ćwiczenia (WSL-cw) semestr zimowy 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: zaliczenie
wymagania techniczne akustycy: nagłośnienie
Literatura:

- Kristin Linklater: „Uwolnij swój głos - tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”, PWST im. L. Solskiego w Krakowie, 2012

- Marzena Wiśniewska, Karol Suszczyński, „Puppetry in the 21st Century: Reflections and Challenges”, AT im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstoku, 2019

Źródło: https://atb.edu.pl/wp-content/uploads/2019/10/Puppetry_in_the_21st_Century_e-book.pdf

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy (W) student:

- K_W06: ma wiedzę z zakresu technicznych oraz artystycznych środków warsztatu aktorskiego i ruchowego w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych

W zakresie umiejętności (U) student:

- K_U01: używa pełni potencjału twórczego wykorzystując uniwersalizm kreatywności we wszystkich sferach swego działania, jako indywidualność artystyczna kreuje i realizuje własne projekty twórcze

- K_U04: posiada umiejętność odejścia od zapisanego tekstu, improwizując z użyciem werbalnych i niewerbalnych środków ekspresji zgodnie z założoną koncepcja artystyczną

- K_U06: posługuje się środkami wyrazu aktorskiego w połączeniu z opanowaniem techniki aktorskiej w zakresie mowy, głosu i ekspresji ciała w stopniu umożliwiającym realizację własnych projektów artystycznych

- K_U07: stosuje techniki aktorskiego treningu głosu i ciała nie powodujące uszczerbku na zdrowiu

- SATL_U03: opanował ćwiczenia umiejętności warsztatowych, które umożliwiają ciągły rozwój zawodowy poprzez samodzielną pracę

W zakresie kompetencji społecznych (K) student:

- K_K05: świadomie korzysta w pracy twórczej z zasobów własnej energii, intuicji, emocji i wyobraźni; skutecznie radzi sobie ze stresem w pracy indywidualnej i zespołowej

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlegają: efekt końcowy pracy studenta, zaangażowanie, znajomość materiału poznanego na zajęciach, wykonanie przydzielonych zadań, sposób oraz forma wykorzystania poznanej wiedzy teoretycznej i praktycznej do zrealizowania indywidualnej lub grupowej pracy twórczej, umiejętność pracy samodzielnej, umiejętność pracy w grupie, frekwencja, etyka pracy.

Forma zaliczenia semestru Zimowego: zaliczenie.

Zakres tematów:

Omówienie założeń pracy semestralnej. Zachodnie i Wschodnie koncepcje świadomości. Metody i sposoby rozwoju świadomości. Rozwój świadomości a praca sceniczna. Ciało, głos i umysł jako narzędzia pracy aktora. Rola oddechu w działaniach scenicznych. Integracja ciała, umysłu i głosu w działaniach fizycznych. Improwizacja jako narzędzie w poszukiwaniu indywidualnych form ekspresji aktora. Ciało jako źródło inspiracji do tworzenia ruchu.Napięcia fizyczne a swobodna ekspresja werbalna i pozawerbalna. Taśmy anatomiczne w ruchu. Tworzenie materiału ruchowego na podstawie postawionych zadań.

Metody dydaktyczne:

- Improwizacja taneczna

- Autorski trening fizyczny i mentalny

- Medytacja

- Improwizacja kontaktowa

- Ćwiczenia oddechowe

- Elementy tańca współczesnego

- Trening koncentracji w ruchu

- Masaż relaksacyjny

- Ćwiczenia rozluźniające

- Ćwiczenia rozciągające

- Ćwiczenia z piłkami do masażu

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Tomasz Graczyk 1/40 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)