Wiedza K_W06 -
• Student zna i umie wytłumaczyć na przykładzie podstawowe zasady Techniki Alexandra. W szczególności potrafi wytłumaczyć pojęcie pierwotnej kontroli, czyli prawidłowej relacji: głowa-szyja -plecy i jej wpływ na optymalne funkcjonowanie organizmu, w tym swobodne utrzymywanie równowagi, naturalny oddech i swobodę w emisji głosu
• Student rozumie wagę dobrego ugruntowania i kierunku trzymania głowy dla zachowania równowagi ciała w różnych pozycjach i w ruchu oraz na potrzeby swobodnego oddechu i emisji głosu
• Rozumie istotę czterech podstawowych kierunków mentalnych i jest w stanie omówić na przykładzie niekorzystne rezultaty ich braku oraz korzyści wynikające z ich stosowania
Umiejętności K_U01, K_U03, K_U011 –
• Student potrafi wykorzystać zdobywane umiejętności i narzędzia, do
odnotowywania i stopniowego eliminowania swoich nieprawidłowych tendencji w ruchu oraz tych związanych z emisją głosu i wyrażaniem trudnych emocji.
• Jest w stanie świadomie przywracać sobie ugruntowanie i bardziej zrównoważoną postawę z jednoczesnym dbaniem o przestrzeń i sprężystość postawy w ruchu i podczas wykonywania wybranych czynności
• Odnotowuje swoje nieprawidłowe tendencje związane z oddechem i emisją głosu i jest w stanie przynajmniej ich nie wzmacniać, aby stopniowo móc je eliminować.
Kompetencje K_K05, K_K06 –
• Student potrafi zarówno obserwując siebie, jak pracę innych osób, ocenić aspekty postawy niezbędne do poprawy z punktu widzenia swobody ruchu, naturalnego oddechu i naturalnej emisji głosu
• Wie, jakie zdobyte umiejętności zastosować w radzeniu sobie z nowymi, trudnymi wyzwaniami. Potrafi rozpoznać u siebie i u innych przykłady zaburzania pierwotnej kontroli organizmu i nadwerężania głosu w trakcie wykonywania powierzonych zadań artystycznych (ruch, głos, emocje).
• Jest w stanie zadbać o siebie i poprawę tzw. „zarządzania sobą” w trakcie wykonywania bardziej złożonych aktywności również w celu poprawy jakości wykonywanego zadania (dźwięczniejszy, bardziej rezonujący, pełniejszy głos, więcej wyrazu w głosie przy wyrażaniu emocji, bogatszy sposób wyrażania danej intencji)
|